Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel godtgørelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa vi har netop lige startet ApS virksomhed. Vi er mig som ejer og så kæresten som er ansat.
Når nu hun kører i vores privat bil er det vel efter statens takst ikke Skattefri?

Udbetaler man dem så bare over lønnen også får firmaet dem tilbage fra skat. Eller det helt forkert forstået?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

først ved jeg ikke om din kæreste får for at køre i DIN bil som ansat. Det er et krav det er egen bil, dog kan man få for at køre i sine forældres som hjemmeboende, men jeg ved faktisk ikke om din kæreste kan få kørepenge efter statens takster for at køre i din bil, jeg tror det slet ikke

Hvis det var dig selv-  så udbetaler man dem som skattefri kørselsgodtgørelse og man indberetter det sammen med lønnen til skat. Man har det så som udgift i selskabet og personen får pengene af selskabet og skal ikke betale skat, forudsat det er egen bil og kørebog er helt korrekt 

Husk at ansatte kun må får kørepenge hvis de samtidigt modtager en løn der står i fornuftigt forhold til kørepengene (generelt er klart større)

Firmaet får dem således ikke tilbage fra skat for dem er det en udgift læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hun kan godt få skattefri kørselsgodtgørelse for kørsel i kærestens bil, hvis de er samlevende og har fælles økonomi.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
, men jeg ved faktisk ikke om din kæreste kan få kørepenge efter statens takster for at køre i din bil,

Ægtefælle eller samlevende med fælles økonomi opfylder betingelserne. (0verhalet af M :-) )

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
un kan godt få skattefri kørselsgodtgørelse for kørsel i kærestens bil, hvis de er samlevende og har fælles økonomi.
gir go fornuft   tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)