Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret test miljø på webshop, til godkendelse hos Nets ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået min webhost til at lave et testmiljø for mig, men jeg er meget i tvivl om det med at lave en kopi af det hele og flytte det på den anden server.

I Magento kan jeg tage en backup af databasen, system og media, og så var min ide at flytte alt dette over på den nye server. Jeg kan så rollback mine backups, men jeg bliver så i tivivl om det kommer til at virke. Jeg går ud fra at der skal tilføjes nogle database strings, så den ved hvor databasen ligger, ellers tror den vel at den ligger på den "gamle" plads.

Nogle der kan guide mig her ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Jeg har fået min webhost til at lave et testmiljø for mig, men jeg er meget i tvivl om det med at lave en kopi af det hele og flytte det på den anden server.

I Magento kan jeg tage en backup af databasen, system og media, og så var min ide at flytte alt dette over på den nye server. Jeg kan så rollback mine backups, men jeg bliver så i tivivl om det kommer til at virke. Jeg går ud fra at der skal tilføjes nogle database strings, så den ved hvor databasen ligger, ellers tror den vel at den ligger på den "gamle" plads.

Nogle der kan guide mig her ?

- Kim -

Jeg har skrevet en guide til at klone en magento her: http://wikigento.dk/kloning-af-magento-til-test-milj%C3%B8

god vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for guiden :)

Jeg har allerede en del spørgsmål klar - men nu prøver jeg mig lige frem. Jeg burde jo ikke kunne ødelægge noget, nu da det kører på en testserver.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det virkelig nødvendigt med et decideret testmiljø?

Nu er det godt nok nogle år siden jeg selv søgte godkendelse hos NETS, men dengang skulle jeg faktisk kun lave en (demo)forside af min webshop med diverse kortlogoer, samt link til handelsbetingelser. De skulle så at sige bare tjekke, om min shop levede op til NETS krav om informationer til brugerne. Der blev ikke testet betalingsvindue overhovedet (de skulle selvfølgelig også have info om min gateway).

Det kan selvfølgelig godt være, at de stiller større krav idag.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Du bør altid have et testmiljø hvor du kan installere nye plugins og afprøve ny kode inden du klgger det på den rigtige shop og lægger den ned hvorefter du i panik kommer til at slette nogle filer lige idet der er en kunde der lægger en stor ordre.. ;)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Du bør altid have et testmiljø hvor du kan installere nye plugins og afprøve ny kode inden du klgger det på den rigtige shop og lægger den ned hvorefter du i panik kommer til at slette nogle filer lige idet der er en kunde der lægger en stor ordre.. ;)

Jamen helt enig. Spørgsmålet er bare, om det er noget NETS nødvendigvis skal rodes ind i :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim J. Nielsen:
Jamen helt enig. Spørgsmålet er bare, om det er noget NETS nødvendigvis skal rodes ind i :)

Jeg ringede ind til Nets i dag og snakkede med dem om det. De sagde til mig at det skulle ligge på et testmiljø, hvor de kunne gå ind og se en færdig version af min webshop. Jeg kan ikke den næste måneds tid, reklamere med at jeg tager Dankort betaling, uden at gøre det, mens jeg venter på at Nets skal kigge forbi og godkende min webshop. Det var den forklaring jeg fik af en af deres supportere.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)