Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revision af holdingselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, efter at have søgt en del efter virksomhedskonstruktioner, er jeg kommet frem til at jeg skal have et holding (aps) samt et driftsselskab (aps), stiftelsen og alt det har jeg styr på, men mit spørgsmål består så i, hvordan med revisorudgifterne i holdingselskabet.

Jeg har søgt længe efter svar på det spørgsmål, men kan ikke finde noget vejledende, jeg regner ikke med at det kan være det store, da der kun skal føres penge op engang om året fra driftsselskabet ?

Håber nogle kan besvarer spørgsmålet, med venlig hilsen.

Mathias Christensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

holding har ikke revisorpligt efter helt samme grænser som drift, men det kan jo være fornuftigt og en hjælp til sambeskatning og selvangivelse også

Selve holding bør ikke være så dyr revisormæssigt - nogle tusinde kroner for assistance (behøver jo stadigt ikke være fuld revision)

Hvis holding er ren finansiel holding slipper du for ekstra lovpligtig arbejdsskadeforsikring men nøjes med den du skal ha i for dig selv i drift - hvis det ikke er ren finansiel tilkommer ny arbejdsskadeforsikring som ekstra udgift ud over evt revisor

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på, at du ikke kan fradrage momsen på revisor honoraret i dit holding, hvis dit holding ikke er momsregistreret og det er det formentlig ikke.

DBH Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ødegaard Knudsen:
Vær opmærksom på, at du ikke kan fradrage momsen på revisor honoraret i dit holding, hvis dit holding ikke er momsregistreret og det er det formentlig ikke.

Mener du at et finansielt holdingselskab kan fratrække momsen for revisorhonoraret?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)