Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb fra Kina til salg på loppemarkeder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger. Hvad er reglerne når jeg køber mange smykke øreringe nagleringe armbånd halskæder hjem og vil sælge dem på kræmmermarkeder??

Mvh

Kasper Andersen

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen først og fremmest skal du jo import registeres.

Derudover skal du jo så sørge for at de smykker du indkøber til salg i Danmark, overholder den gældende lovgivning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ansvaret for at materialerne ikke indeholder sundhedsskadelige stoffer f.eks nikkel. 

Er der tale om ædelmetal skal du være tilmeldt ædelmetal kontrollen.

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

og som registreret virksomhed (import) selvklart føre regnskab - sikre dokumentation for køb og salg korrekt og angive overskud til skat - gemme regnskab og bilag 5 år for evt kontrol. Du kan også skulle momsregistreres hvis du kan forvente at sælge for over 50.000 kr på 12 mdr i træk

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey er det noget jeg skal dokumentere? Det var planen at købe ind fra eBay der er en masse ringe osv i rustfrit stål og bronze? 

Tilmeldt 30. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm SKAL jeg cvr registreres? Eller er der ikke en regl om jeg må tjene et vis antal beløb før jeg skal have cvr?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Andersen Kasper:
Hey er det noget jeg skal dokumentere?

Ja naturligvis er det det! Du er også erstatningsansvarlig hvis folk bliver syge af dine produkter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Andersen Kasper:
Hmm SKAL jeg cvr registreres? Eller er der ikke en regl om jeg må tjene et vis antal beløb før jeg skal have cvr?
Det synes jeg var klart i tidl. svar og link.

Nej så længe du ikke kan forvente at sælge for mere end 50.000 kr på 12 mdr skal du ikke momsregisteres og dermed ikke ha CVR og du har tidl. fået links til det. Hvis du kommer over kan du få moms på alt - også det du ikke var registreret for

Moms pligt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html overskrid den ikke

Drive virksomhed uden moms og CVR: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

Unanset registreret eller ikke skal du fra kr 1 - føre fuldt regnskab og gemme alle bilag i 5 år for evt kontrol og opgive dit overskud til skat i udvidet selvangivelse som du skal anmode skat om + angive det i forskud når du kan se du kan forvente en indtjening for året

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)