Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GPS

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen 

Jeg har en Idé !! :D

jeg ville gerne lave en Gps der skal hænge i Dansk-supermarked og Gps´en gør sån at når du kommer ind i butikken ville der blive sendt en katalog 

til din mobil og den ville kun blive sendt hvis man har netværk på sin mobiltelefon.Når man så går ud igen ville gpsen registrerer din mobil igen og derefter ville du får en besked hvor der ville står tak for du handlede hos os håber vi snart ser dig igen.Jeg synes at dette produkt er meget miljøvenlig da dansk-supermarked kan sparer på deres tilbudsaviser :D

hvad synes i 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lidt svært ved at se hvad GPS'en skal bruges til. Butikkens GPS koordinater er jo kendte, eller kan defineres en gang, hvilket skulle være tilstrækkeligt. 

Men ellers er ideen udemærket. Fruen bruger en app der hedder Shopkick, som kan lidt af det samme. Man optjener også point hver gang man går ind i en butik der er registreret i Shopkick, og når man har nok point, får man et gavekort. App'en kan også vise tilbud i den butik man lige er gået ind i.

Den kan måske være til inspiration.

Mvh Carsten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal jo ha folk til at registrere sig som tegn på at de godkender at modtage noget sådan på deres telefon - og det skal let kunne afmeldes igen. Jeg tror personligt hurtigt mange bliver træt af at få en tilbudsavis ind på min mobil hver gang jeg går ind i et bestemt supermarked - ligesom jeg ville finde det ret påtrængende at et supermarked via min mobil takkede mig for besøget helt ærligt.

Du skal nok undersøge markedet for hvor mange der faktisk ville være tilmeldt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du skal nok undersøge markedet for hvor mange der faktisk ville være tilmeldt

Jeg har læst at Shopkick har over 8 mio brugere i USA, men de belønner også brugerne for at bruge det. Ved samme % i forhold til indbyggerantal, vil det svare til ca. 141.000 brugere i DK. 

Den største udfordring er nok at få butikskæderne med på ideen. De skal trods alt levere indholdet.

Mvh Carsten

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Man optjener også point hver gang man går ind i en butik der er registreret i Shopkick, og når man har nok point, får man et gavekort. App'en kan også vise tilbud i den butik man lige er gået ind i.

Hej
Et hurtigt spørgsmål til GPS delen:  Når man aflæser gps positionen med en smartphone er der en ret stor unøjagtighed i aflæsningen. Her kan 2 aflæsninger efter hinanden let afvige med adskillige meter. Hvordan styrer man det, hvis der er 2 butikker lige ved siden af hinanden ?

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:
Et hurtigt spørgsmål til GPS delen:  Når man aflæser gps positionen med en smartphone er der en ret stor unøjagtighed i aflæsningen. Her kan 2 aflæsninger efter hinanden let afvige med adskillige meter. Hvordan styrer man det, hvis der er 2 butikker lige ved siden af hinanden ?

Jeg synes faktisk at det virker ret godt, en smartphone bruger iøvrigt ikke kun GPS, men også mobilmasterne og WiFi til at bestemme positionen. Kombinationen giver et ret præcist resultat, synes jeg. 

Men hvis to meget små butikker ligger lige op ad hinanden, f.eks. i en gågade eller i et storcenter, så kan der måske være et problem. Men denne type apps bruges typisk til større butikker, hvor det normalt aldrig er et problem. Fruen har ihvertfald, så vidt jeg har set, ikke problemer med at hendes Shopkick app trigger den forkerte butik.

Mvh Carsten

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tag et kig på iBeacon (Apple's navn) (Bluetooth Low Energy, en del af Bluetooth 4.0 standarden), så har du teknologien. Det er allerede i alle Apple Stores, MLB bruger det også... Der er også kørt test med det i Macy's.


Du kan evt. købe dem hos estimote.com, de virker fint. Dem har jeg legede med, har 6 stk. af dem. 

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Tak for svaret. Det lyder godt, at det er brugbart. Mine egne forsøg med at finde en exact adresse ud fra ren gps giver lidt svingende resultater. Når man står inde midt i en større butik er der plads til lidt unøjagtigheder.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Topholm:
Hej,

Tag et kig på iBeacon (Apple's navn) (Bluetooth Low Energy, en del af Bluetooth 4.0 standarden), så har du teknologien. Det er allerede i alle Apple Stores, MLB bruger det også... Der er også kørt test med det i Macy's.


Du kan evt. købe dem hos estimote.com, de virker fint. Dem har jeg legede med, har 6 stk. af dem. 

Hej Tue

Det ser spændende ud. Det vil jeg undersøge nærmere.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:
Det lyder godt, at det er brugbart. Mine egne forsøg med at finde en exact adresse ud fra ren gps giver lidt svingende resultater. Når man står inde midt i en større butik er der plads til lidt unøjagtigheder.

Se på billedet herunder, som er et screenshot fra min iPhone. Jeg sidder præcist, indenfor en halv meter, af hvor prikken er (sidder på Starbucks).

Mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)