Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til optimering af salg på auktion - vil det virke?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sad og tænke (mest for sjovt) over en idé til at få priser på auktion højere op. Jeg har ingen idé om det vil virke, så derfor spørger jeg her. Måske der er nogen der har prøvet noget lignende eller kender nogle teorier omkring.

Lad os sige, at jeg har 4 produkter. Produkt A, B, C og D. 

Lad os sige at produkterne er ca. lige meget værd (f.eks. 1000 kr), men siden det er auktion, så er værdien jo nok ikke nødvendigvis kendt. Lad os dog sige, at det regnes med at prisen vil ende deromkring.

Hvis jeg sælger de 4 produkter på auktion vil jeg altså få omkring 4000 kr.

Hvad vil der ske, hvis jeg sælger de 3 produkter på auktion, men lover det 4. produkt til den, som har budt højest på et af de tre andre. Altså den som har budt total mest for enten A, B eller C.

Vi antager at produkterne er i samme kategori og at bydere på A, B og C også vil få værdi af produkt D.

Det er hypotetisk, teoretisk og kun for sjovt. (Se bort for praktiske ting, som at mange auktionssystemer ikke vil tillade det eller understøtte det). Tror i prisen vil presses op på over 4.000 samlet eller vil jeg tabe penge i forhold til at sætte det fjerde produkt på auktion også.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så lige et eksempel på formålet:

Hvis buddene er som følger: A: 900 kr, B: 950 kr, C: 1.000 kr.

Vil en person der vil afgive et bud, så tage produkt D med i betragtning. Og f.eks. byde 1.050 kr på produkt A for at få produkt D med, hvorefter det fortsætter op, fordi man nu alligevel har budt overpris, så kan man lige så godt blive ved. Det interessante ville være hvis alle tre bydere kommer op på 2.000 kr for at forsøge at redde deres første bud - eller om de måske endda vil fortsætte endnu længere.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)