Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pladeselskab

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens jeg håber der er nogen der kan hjælpe . Det handler om at jeg gerne vil starte et lille musik pladeselskab og jeg er Helt alene om det og jeg har tænkt mig at udgive andre artisters musik og mit eget og det er meget små penge jeg kommer til at tjene på det men det er ok fordi jeg gør det lidt som en hobby . Og så vil jeg gerne spøger jer om skal jeg starte en enkeltmandsvirksomhed Eller en hobbyvirksomhed ? Og skal jeg have et cvr nummer til nogen af de to slags virksomheder ? . Jeg håber i kan hjælpe :) mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hobby er som navnet siger - en hobby, og gør du det med indtægt for øje så er det næppe hobby, men se forskel på hobby og seriøst erhverv her:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html du ser forskel også i forhold til skat

Uanset hvad, skal du føre regnskab og opgive dit overskud til skat.

Hvis du kan forvente at omsætte/sælge for mere end 50.000 kr på en hvilken som helst 12 mdr periode, så skal du momsregistreres som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html og det gør du ved at stifte CVR.

Her pligtet hvis du har CVR http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html 

her pligter ved at køre uden CVR (enkeltmands) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

god vind med projektet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John , men hvilken ville du mene jeg skulle starte udfra de ting jeg skrev ovenover ? Jeg ville selv tro at det sku være en hobbyvirksomhed da det er min hobby og da det er et lille pladeselskab jeg starter helt alene hvor jeg udgiver mit og andres musik plus det ville være med en meget lav indkomst
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

der findes ikke en facitliste - du kan jo starte stille uden momsregistrering og så se om du rammer 3.500 om måneden og stiger, som kan tyde på du vil ramme 50.000 på 12 mdr 

 Du må afgøre det ud fra linket

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay John men ved du hva lovgivningen er for hobbyvirksomhed ? Feks skal hobbyvirksomhed have cvr nummer? Og en bogholder ? Og skal jeg gemme alle udgifter og indkomst ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

du har sådan set fået links der forklarer det hele hvis du læser dem

Nej ikke CVR hvis du er sikker på ikke at omsætte over 50.000 kr på 12 mdr - Du skal føre regnskab men må gøre det selv - alle indtægter minus direkte udgifter - opgive overskud til skat og gemme alt 5 år - men det står altså i de links du har fået, så tyg dig gennem dem, for der er lidt nuancer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok tak John
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

når du har produceret musikken, så send det evt til mig på mikael@poplish.dk... Jeg skriver på siden www.poplish.dk og hvis det er godt skriver vi også gerne om ukendt dk artister.

bh

mikael

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikael . Hvad er det helt præcist i gør , er i et distribution firma ? Kan ikke helt finde svaret på jeres netside
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg synes det er rimelig klart på siden. Der er koncert og album anmeldelser og interviews med kunstnerne... 

Så når du har en plade klar så send den til mig. Gerne inden den skal udgives..

Mikael

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)