Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CDN (Cloudfare) - Virker det på 100% dansk side?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen.

Jeg har netop prøvet at kigge lidt på CloudFare for at få lidt bedre performence på www.produkt-guiden.dk
Men er der nogle som ved om det virker på en 100% dansk side.

Server står i DK, på dansk IP-adresse og der sælges udelukkende til danske kunder.

Og hvis det virker, skal jeg være påpasselig i forhold til om det kan gå ud over min sides funktionalitet?

På forhånd tak for alle svar :-)

Dbh.
Mads

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg er dig vil jeg droppe CDN, med mindre du er et kæmpe fortage som jeg naturligvis ikke har kendskab til, men som udgangspunkt så er CDN ikke nødvendigt, det første du kan kikke på er den server du ligger på har den SSD harddisk eller gamle diske, der er kæmpe perfome at opnå der.

Næste skridt er har du slået cache til på din hjemmeside/server for det gør også meget ved at på apache kan du installer et modul i stil med "php-apc" som gør du får mere ud af din server uden rigtig at gøre noget ud over at genstarte Apache efter dette modul er installeret, brug noget Memcache isted for til de sider der loader mest, at bruge tid og krafter på et CDN er overkill, der er så meget andet der er hurtiger + billiger at gøre i starten :)

Hvis du har presset maximalt ud af din server/cluster farm så kan du se på CDN :) bare mit råd for at spare dig selv for penge.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for det meget fine svar.
Alt du nævner er gjort ved serveren.

APC, SSD Diske osv.

CloudFare kan jeg se er gratis og mange anbefaler det.
Dog er jeg naturligvis også lidt tvivl om det kan risikere at gå udover min SEO, da jeg i princippet flytter meget af min trafik igennem en udenlandsk server i stedet for en dansk, hvis jeg vælger CDN.

Så det vil ingen penge koste som jeg ser det.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay perfekt, kender ikke selv så mange CDN services må jeg indrømme, men jeres side loader meget langsom det kan godt skyldes "legazy load" dvs, hvis du ændre på den måde du loader "externe" scripts ind på siden med eks. kan jeg se i din header du har mange .css + .js filer der bliver hentet ind, det jeg vil gøre hvis jeg var dig som kan hjælpe dig utrolig meget er at placer alt din javascript i footeren lige før </body> taget, og alle dine CSS filer dem får du samlet i en fart i en enkle CSS fil, hvis du har behov for at lave nogle forskellige filer til eks. IE8, 9 osv, så lav en enkle fil her til som eks. hedder ie8-fix.css og så load den ind hvis browseren køre IE8.

Kan se det er en Magento webshop, ville nok undersøge lidt perfomes ændringer i forholdt til platformen du benytter, hvis du har helt kontrol over jeres webserver kan du overveje at følge op på perfomance for din server. https://yoast.com/magento-performance-hosting/ 

Skal siges jeg ikke har indblik i Magento men ved bare som default Magento er som så mange andre færdig systemer utrolig langsom med mindre man aktivt ændre på nogle små ting :)

Håber det kan hjælpe dig, selv om jeg ikke ved så ufaligt meget omkring CDN hosting services. :)

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal måske også lige siges at vi pt. har over 500.000 aktive produkter på shoppen. (Og nej der er ikke et 0 for meget :)
Så det er ved at være en tung en :-)

Vedr. performance opdatering på magento platformen er der allerede gjort rigtig meget.
Og via tools.pingdom.com er vores side ikke så dårlig endda :)

Men det klart, det ER en tung side.
Netop også derfor vi overvejer CDN.

Se billedet her.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Når jeg slår CDN til på vores egen hostede kundesites (på www.redHOST.dk) så bliver de altid langsommere med CDN på for folk i DK.

Så hvis din målgruppe er i DK vil jeg nok sige nej og i stedet sikre mig at der var fuld smæk på skillingerne på selve hosting platformen. 

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Hvejsel:

Det skal måske også lige siges at vi pt. har over 500.000 aktive produkter på shoppen. (Og nej der er ikke et 0 for meget :)
Så det er ved at være en tung en :-)

Vedr. performance opdatering på magento platformen er der allerede gjort rigtig meget.
Og via tools.pingdom.com er vores side ikke så dårlig endda :)

Men det klart, det ER en tung side.
Netop også derfor vi overvejer CDN.

Se billedet her.

Hvis din målgruppe er danskere, vil du typisk få en længere loadtid ved at flytte dine data ud på et CDN i udlandet. (Sverige,Irland i CF´s tilfælde)

Når vi tester vores egen nginx-cache vs. fx. cloudflare er der typisk 3-4 gange længere roundtrip, (6 ms vs. 20-25ms)
Med 85 elementer, kan det godt betyde en del for din loadtid.

Dog kan der stadig være fornuft i at parallelisere dine downloads ud på flere hostnames, så klienterne kan hente flere elementer af gangen.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Hvejsel:
Jeg har netop prøvet at kigge lidt på CloudFare for at få lidt bedre performence på www.produkt-guiden.dk
Men er der nogle som ved om det virker på en 100% dansk side.

Server står i DK, på dansk IP-adresse og der sælges udelukkende til danske kunder.

En CDN vil - som flere andre skriver - ikke hjælpe på dit hastighedsproblem. Når vi taler om dansk hostede websites for DK brugere, kan en udenlandsk CDN som regel kun svare sig, hvis webserveren er mast eller det kniber med båndbredden.

Sideloadtiderne for produkt-guiden.dk er ganske rigtig ikke gode. Webpagetest.org giver følgende First View tider med målepunkt i Stockholm på en 5/1 Mbit forbindelse:

Document Complete: 5,4 sek
Fully Loaded: 7,4 sek
Speed Index: 3,2 sek

Speed Index (den oplevede sideloadtid) bør være under 1 sekund, så der er noget at arbejde med. Et kig på et waterfall-diagram for produkt-guiden.dk viser, at dit hastighedsproblem især skyldes - i prioriteret rækkefølge:

- Langsom backend
- Mange blocking JavaScripts
- Manglende brug af CSS Sprites samt manglende billedoptimering

Den langsomme backend kan skyldes en travl eller dårlig optimeret database-/webserver.

Samlet kan der hentes ca. 2 sekunders forbedring i Speed Index blot ved at optimere disse 3 områder. Tager du også fat på de mange øvrige områder af hastighedsoptimering, er målet om Speed Index på under 1 sekund absolut indenfor rækkevidde.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Hvejsel:
Men det klart, det ER en tung side.
Netop også derfor vi overvejer CDN.

ET CDN Fjerner ikke dine 500K Produkter. Intelligent arkitektur løser uden tvivl en del af dine pains.

Hvormange pageviews har i ? - Hvormange ordre i timen/minuttet har i ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Hvejsel:
Server står i DK, på dansk IP-adresse og der sælges udelukkende til danske kunder.

Hej Mads

Kan ikke fra vores system se om din reverse DNS er sat op forkert eller om du faktisk hoster dit site på en Cybercity ADSL forbindelse. Er det tilfældet kan din router sandsynligvis ikke håndtere det antal pakker der kommer ind, og derfor sløves det ned, derudover er dit website ikke hurtigere end din UP limit, så måske du skal checke det godt efter. En nslookup på dit IP

85.82.153.167 (uden www som er det IP du laver en 301 redirect til)

resolver til

 0x555299a7.adsl.cybercity.dk.

Dit website med www peger til et andet IP hvor du derefter redirecter det til uden www (dvs din Cybercity IP).

Mvh Webhosting A/S

 

 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)