Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content og håndtering af mange varianter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg sidder med den udfordring at lave SEO på vores webshop (www.runforcover.dk) som er mange år gammel og har været meget forsømt i dette henseende. Så der er i sagens natur meget at tage sig af, nu prøver jeg at starte med nogle af de mest presserende ting.

En af dem er duplicate content som vi har meget af (jeg kan desværre ikke bruge DCfinder da jeg har en mac - kender i alternativer?). Så nu sidder jeg til at starte med, med de problemer jeg VED der er. Men skader gamle varer her? De er jo ikke umiddelbart synlige, men kan stadig findes på google. Vi har nemlig især tidligere været meget slemme til at bruge de samme tekster på varer.

Desuden synes jeg det er enormt svært at være original med tekster (ja, det er næsten indlysende). Men nogle gange har vi den samme t-shirt eller skateboard de 20-40 forskellige farver. Det kan i forvejen være svært at skrive en original tekst, men så i 40 varianter?! Man kunne natuligvis lade det være én vare med 40 varianter. Men der synes jeg godt SEO kan spænde ben for den almindelige brugeroplevelse - der er jo ikke meget logik i at klikke ind på en grå t-shirt for at se om den findes i rød.

Håber i kan hjælpe.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Depka Carstens:
der er jo ikke meget logik i at klikke ind på en grå t-shirt for at se om den findes i rød.

...men måske alligevel hvis indgangsbilledet indeholder en pallette at T-shirts farver.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Brisingi Magneter Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har produkter med ens tekster, så kan du på de sider sætte noindex / follow. På den måde fortæller du Google at siderne ikke skal indekseres, men at link skal følges.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Larsbachs:

Hvis du har produkter med ens tekster, så kan du på de sider sætte noindex / follow. På den måde fortæller du Google at siderne ikke skal indekseres, men at link skal følges.

I stedet for at sætte noindex på en masse produktsider, bør der i stedet overvejes canonical tag, som fortæller søgemaskinerne, hvilken side der er den foretrukne af en række sider med identisk indhold.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John siger:

John Nielsen:
I stedet for at sætte noindex på en masse produktsider, bør der i stedet overvejes canonical tag, som fortæller søgemaskinerne, hvilken side der er den foretrukne af en række sider med identisk indhold.

Det er den rigtige måde.

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, men det er min udbyder desværre ikke med på hvordan man bedst gør.

Kan I henvise til en guide?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)