Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dubli.com - er det for godt til at være sandt for en foreninger?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er grundet min position i en forening på Sjælland blevet kontaktet af en sælger partner eller hvad de kalder sig, som ønsker at tilknytte den forening jeg sidder i på deres netværk

Efterfølgende har vi haft et kort møde, hvor jeg blev præsenteret for konceptet, hvor medlemmerne blot downloader en toolbar, og når de så er ved at købe noget hos en af Dubli.coms samarbejdspartnere popper den op, og ved at bruge denne får vi i foreningen en procentsats af det vores medlem sparede ved handlen. Blev desuden oplyst om at det er gratis for foreninger, og det eneste vi skal gøre er at få vores medlemmer til at bruge Dubli.

Alt i alt lyder det næsten for godt til at være sandt, men samtidig kunne sælgeren også vise at AaB fodbold og White Hawks ishockey er med på konceptet, hvilket gør at jeg får en lidt større tiltro til konceptet.

Dog vil vi ikke ud i en situation hvor vi tilbyder medlemmerne noget, hvor de bliver snydt eller andet!

Så håber I kan komme med jeres råd, både positive og kritiske!

Mange tak!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da slet ikke umuligt, at de har forhandlet sig frem til en rabatordning hos deres samarbejdspartnere, hvor de får et eller andet antal procenter i rabat, som de så "deler" med jer.

Men hvis jeg var dig, ville jeg da bruge de referencer, han selv oplyser og ringe til f.eks. AaB fodbold og spørge, om de har gode eller dårlige erfaringer med firmaet.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dubli.com er bare en af rigtig mange som for tiden rejser land og rige rund og vil foreningerne det allerbedste.

Systemet er jo ikke ukendt herhjemme og har været brugt temmelig længe, nu er der bare kommet mellemmænd ind som skal skumme en del af fløden. Se evt. de aftaler som mange sportsklubber har med bla. OK benzin. (her dog direkte med virksomheden)

Man kan mene om disse hvad man vil og jeg vil ikke gøre mig til dommer over om det er godt eller skidt, men jeg vil gerne dele vores (amatørafdeling med ca. 900 medlemmer) bekymringer, da vi også er blevet præsenteret for adskillige tilbud af denne art.

Ønsker vi egentlig at gøre vores træner/lederer til salgspersonale for en gruppe virksomheder der absolut ingen tilknytning har til klubben på en baggrund hvor vi ikke ved om vi får 100,- eller 1000,-

For en ting er jo sikkert, det skal sælges til alle medlemmer og forældre hvis der skal falde en mønt af til klubben.

Det blev et rungende nej, da man i stedet meget hellere ville tage fat i de virksomheder der var repræsenteret ved forældre på de mange hold, og derigennem skabe en rabat/bonusklub. Hvad har vi så fået ud af det:

Bedre forældre arrangement på alle hold.
Lettere adgang til div. når der skal være stævner osv.
Virksomheder der vil være sponsorer for os.
Klubben er tættere på de lokale virksomheder.

og ja jeg kunne blive ved. Så tilbage til dit udgangspunkt. Hvis i virkelig vil dette, så led en smule på nettet og find den udbyder der tilbyder det bedste produkt for kunderne. Her er det min erfaring at jo mere simpelt det er gjort for kunderne og ikke mindst transparent med div. bonusregler og andet opsparet, jo lettere er det at afsætte til medlemmer og familier.

Som klub skal man altid kunne være garant for det man sælger/udbyder til medlemmer/forældre, så spørg jer selv, er det noget vi vil bruge kræfter på eller er vi egentlig bedre stillet ved selv at gøre en indsats med et eget projekt.

Fra Hundested
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Minfragt.dk Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis jeg kom til en forretning hvor jeg ville blive "opfordret" til at blive medlem af et mml netværk ville jeg løbe lang væk og advare andre om det.

Når noget lyder for godt til at være sandt, så er det som regel det. :) 

Med venlig hilsen

Carsten Bo Larsen http://wastebutler.dk

Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de forskellige svar! :)

godt input med AaB eksempelvis, jeg vil forsøge at få fat i dem her i ugen!

Fresno Bob, hvordan har i udformet jeres rabat/bonusklub? Er dette blot ved fremvisning af medlemskort eller andet man får rabatten? Vi har nemlig snakket om et samarbejde med en anden forening i kommunen om netop dette, så vi har lidt mere at komme med.

Skulle der sidde nogle derude som har lavet en aftale med dubli så hører jeg også meget gerne! :) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvis man kigger på Dubli's forretningsmodel er der noget der i mine øjne slet ikke giver mening.. :) 

Tager vi deres VIP-pakke i betragtning, så koster denne 99€ om året at være en del af - og anslået besparelse er 105€ om året..

Er jeg den eneste som kan se at det slet ikke hænger sammen?:)

/Z

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle i klubben er udstyret med et plastikkort som bevis for medlemsskab af klubben og ikke mindst at man har betalt kontigent.

Kortet bruges som rabatgiver, dette også da medlemmets navn står på det personlige kort, så kortet ikke bare kan bruges af alle og enhver men holdes til den nære familie.

Kortet bliver udskiftet hvert år for det enkelte medlem.

Det går egentlig sagen temmelig simpel, da vi så bare har taget kontakt til de enkelt afdelinger/årgange og tilbudt forældrene som er i en eller anden virksomhed om at de kunne være med på et år af gangen. Det har givet en vældig bred palette af rabat muligheder eller andre serviceses for medlemmerne/forældrene.

Der er på klubbens hjemmeside så lavet en special side som oplyser om de enkelte virksomheder og deres individueller ordninger som medlemmerne kan få fordel af.

Her er det så lige at man tænker sponsorater ind i billedet, da der jo kan smides div. tilbud på siden til medlemmerne + via en SMS tjenste (forbeholdt sponsorene) osv. Så det gælder jo bare om at være kreative.

Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 15
Fra  AvioS Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Bagmændene er tidligere involveret I diverse pyramide set-up´s.....hold Jer væk og koncentrer Jer om foreningsarbejdet.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du have ret i. det giver ingen mening.

Det der dog slår mig når man er på deres side, er at generelle vilkår ikke findes på dansk (jeg kan i hvert fald ikke finde dem). 
Er det overhoved lovligt når man agerer på det danske marked?

En anden ting som får mine røde lamper til at blinke, er at man får et Dubli debitkort. Hmmmm hvor kan jeg lige bruge dette ud over på siden? 

Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 15
Fra  AvioS Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

google evt. Villads Vest Hansen dubli.....jeg tror ikke der er behov for, at du bruger mere energi på dette.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)