Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan koder jeg APPs?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vidste ikke, hvor jeg skulle lægge indlægget, så ligger det forkert, så flyt det gerne.

Mit spørgsmål er: Hvordan lærer jeg lettest at kode mine egne APPs til Android och iOS?

Hvilket programmeringssprog skal jeg lære for at kode APPs (spil og "alm" APPs)?

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hey,

Jeg vil mene at du kan bruge c++ også en compiler? - Jeg er dog ikke helt sikker...

Frank

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Android er java

iOs er traditionelt Objective-C, men der er også understøttelse for Swift.

Så er der diverse andre projekter der bringer andre sprog til.

Eksempelvis

Xamarin - C#

RubyMotion - Ruby

Og mange flere.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket programmeringssprog skal jeg lære for at kode APPs (spil og "alm" APPs)?

Ud over Objective-C og Java skal du muligvis også sætte en webservice op, såfremt du skal kunne håndtere brugere, interaktioner mv. som skal eksistere andre steder end kun på den enkelte app. Webservices kan skrives i utrolig mange forskellige sprog, bl.a. også Java, men der er mere normalt at skrive det i Python eller Ruby (hvis man kommer fra open source verdenen).

Hvis du selv alene skal udvikle dette projekt, så vil jeg nok overveje at begrænse mig og skære ned for omfanget, evt. ved blot at starte med en simpel iOS app.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank:

Jeg vil mene at du kan bruge c++ også en compiler? - Jeg er dog ikke helt sikker...

Det svar er desværre så forkert som det kan blive.

For at kode apps til mobiler kan man enten benytte native code (Java eller Objective-C) eller nogle af de frameworks som findes (Xamarin, Titanium m.m.).

Fordele og ulemper findes der på alle sammen og det er op til en selv hvad man vil investerer af penge og tid. Nogle af dem er gratis og andre koster penge.

Selv hælder jeg meget til Xamarin fordi med samme kode kan man spare rigtigt meget tid og koden kan deles på tværs af platformene (bonus er så at man også får Windows Phone med i det).

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Frank:

Jeg vil mene at du kan bruge c++ også en compiler? - Jeg er dog ikke helt sikker...

Det svar er desværre så forkert som det kan blive.

Selvfølgelig kan man programmere til begge platforme i C++.

Objective-C++ fungerer ret godt.

Android NDK fungerer fint med c++.

Så hvis man i forvejen er glad for c++, er der ikke noget i vejen for at bruge det til cross platform apps.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kresten Kjaer:

Selvfølgelig kan man programmere til begge platforme i C++.

Objective-C++ fungerer ret godt.

Android NDK fungerer fint med c++.

Så hvis man i forvejen er glad for c++, er der ikke noget i vejen for at bruge det til cross platform apps.

Så beklager jeg min fejl.... jeg har bare ikke selv set C++ brugt i det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

#0 Hvis du vil i gang med Android er der god vejledning her: http://developer.android.com/training/basics/firstapp/index.html

Fra Kolding
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan lidt web-teknologi i forvejen (HTML, Javascript) og gerne vil lave til både Android og iOS kan hybrid apps være en god ide. Her kan du fx bruge Phonegap. Jeg bruger det på nogle kurser i app-udvikling, og det virker ganske fornuftigt (afhængigt af opgaven)

Nu er det svært at vide, hvilken type app, du vil lave, men hvis du virkeligt vil lave det *lettest*, så bør du kigge på et værktøj som App Inventor, hvor du kan bygge appen i en grafisk designer.

Mange hilsner

Kristian

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)