Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsbetingelser ved b2b handel med forretninger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet distributør af et high-end produkt fra USA, det betyder, at jeg skal ud og finde forhandlere der vil sælge det. Grundet produktets relative store indkøbspris og dyr fragt ønsker jeg ikke, at ligge inde med lager.

Min tanke er at "kræve" kontant betaling ved bestilling eller 50% ved bestilling og 50% ved levering. Som distributør ønsker jeg at risikominimere da jeg ikke nødvendigvis kender forretningernes økonomi.

Alternativt skal jeg købe til lager uden at kende den faktiske efterspørgsel. Er det urealistisk med ovennævnte betalingsbetingelser.

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke sige at dine betingelser er deciderede urealistiske, men personligt ville jeg aldrig indgå et samarbejde med en distributør, der ikke var lagerførende. 

Idéen i netop at købe via en distributør er jo at man som sælger har "let adgang" til varen, og selv slipper for at tage den hjem.
Hvis man alligevel skal vente på fragt fra udlandet osv, kan man jo lige så godt tage varen hjem selv, og spare mellemledet!

Man er i mine øjne heller ikke en særlig seriøs spiller på markedet, hvis man som "distributør" ikke tror nok på sit produkt, til at have det på lager...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du vil få det mere en svært når du tror at nogen vil betale 50 % forud for at købe et produkt fra en eller anden ukendt distributør, der ikke en gang tør / gider have varerne på lager -  hele din tilgang virker total useriøs.   Ret utroligt at du forhandle et high-end produkt i Danmark uden at have lavet nogen markeds analyse, så du havde en ide om salgsmulighederne for produktet.

 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er selvfølgelig afhængigt af produktet!

Er der tale om detailvare er det måske mindre realistisk ikke at have varen på lager. Er det derimod en specialvare med begrænset salg i stk pr år, er sagen en anden. Er der intet krav angivet i din kontrakt med producenten/leverandøren omkring lager?

Mht til betaling så er det udbredt at bede om forudbetaling og/eller kontant betaling ved hhv ordre og levering. Dette gælder specielt nye kunder hvor det er en god ide at sikre sig deres betalingsevne inden du har fået en nærmere kendskab til dem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)