Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af amino bruger

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hænger jeg jo ikke personen ud herinde. Det skal siges, at han sendte 3!! mails til mig da han skulle have betaling, og jeg ikke havde set hans mails. Med det samme jeg så dem, betalte jeg naturligvis hvad vi aftalte.

Hans mails er under ingen omstændigheder gået tabt nogen som helst steder :)

Finkena

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mails er meget godt, men du må da have et telefon nummer på ham. Så du lader en eller anden ukendt person fra et internetforum lave hjemmeside for dig, uden at få hans telefonnummer, firmanavn, og uden at få faktura (det betyder i min optik at han laver din webshop sort). 

Hvorfor iøvrigt spare de penge. Du kan få lavet webshop for helt ned omkring 4-5000 kroner med regning så hvor seriøs er du lige hvis du ikke engang vil ofre den slags penge på din idé.

Jeg er nødt til at være lidt hård ved dig og sige, at du er ikke blevet snydt, du har ladet dig snyde, og der er stor forskel på de to ting. Gør tingene ordentligt fra start, eller lad være. Så får man også max knald for pengene.

Du kan hvis du har overført pengene via din bank bede banken om at trække dem retur.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må skam gerne være hård, men hvis du skal kommentere, så skal du også læse hvad der er blevet skrevet.
Manden er ivrig bruger herinde, og kan se han har været det i mange år, så regner bestemt ikke med han render rundt og snyder folk!
Desuden fik jeg en pris på en opgave, hvor jeg skulle have faktura når den sidste del er færdig. Hvad han gør med denne faktura i hans regnskab, rager mig en høstblomst.

Jeg har tit fået lavet opgaver af "tilfældige" her på Amino, og har aldrig haft problemer før.
Hvis vi ikke kan lave/få lavet opgaver i dette forum, hvor skal vi så kunne?!

Jeg har også telefonnummer på manden, som tidligere skrevet

Finkena

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

WebShopSpørgsmål:
Hvem svarer ikke på mails.

Det kan man ikke svare entydigt på, men jeg svarede f.eks. ikke på mails i tre uger da min datter fik konstateret diabetes, jeg havde også meget lange svartider da min kone fik konstateret kræft.

Så der kan være mange årsager til at man ikke svarer på mails - dit gæt kan være ligeså godt som mit, men pas på ikke at dømme folk bare på grundlag af et ændret mailmønster i et par uger.

Held og lykke med dit projekt
/Brian 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal - iøvrigt synes jeg heller ikke du kan skrive at jeg er useriøs hvis jeg ikke vil ofre 4-5000 på en webshop. Hvem siger jeg ikke vil dét? Du aner da ikke hvad beløbet er - og hvis det er mindre, ved du jo ikke hvor lidt funktioner, der evt skulle være på min shop, og derfor røvbillig?

Finkena

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det kan sagtens være at han helt koldt og beregnet har snydt dig.
Vi kommer ikke uden om at der er rigtig mange brugere herinde på Amino - og der er også nogen af dem som har en "lidt anderledes" tilgang til hvordan man tjener penge. Sådan er det desværre og det er rigtig svært at gennemskue.

Jeg har selv lige blevet taget i r...... af en Amino-bruger som har været en del af dette i rigtig mange år og også tidligere har fået løst opgaver i min virksomhed uden problemer. Tværtimod. Men efter han blev buddies med bl.a. Mads Dinesen, så besluttede han sig så til at der var lettere måder at tjene penge på. Så nu har vi penge i klemme hos ham og han reagerer overhovedet ikke. Ikke engang på henvendelser fra vores advokat eller fogedretten. Nu er det endt i en politifremstilling vi går og venter på.

MEN - I dit tilfælde kan jeg absolut godt forstå at dine alarmklokker ringer. Og det virker da også underligt at han sagtens kan skrive emails med dig frem til at du har betalt, for så derefter at synke i jorden. Men shit happens. Han kan være blevet syg, ramt af en bus, depression eller noget helt andet ingen af os kan forestille os lige nu og her. Men hvis han ikke reagerer på dine emails, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke ringer til ham, når du nu har hans telefonnummer?
Det vil da normalt være ret oplagt at man efter et par emails, uden reaktion inden for en uges tid, giver vedkommende et ring.

Du kan også lige dumpe ham en PM på hans profil herinde på Amino. Så er du i hvert fald sikker på at din besked er kommet frem på den ene eller den anden måde.

Og hvis han så stadig ikke reagerer og ikke tager telefonen, jamen så kan vi begynde at snakke om at han leger ude på den anden side af lovgivningen.

/Jesper 

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har selvfølgelig set referencer på andre sites han har lavet inden du bestilte opgaven og hvis alle disse mennesker er tilfredse så må du lade tvivlen komme ham til gode og afvente lidt.
Og til alle derude så husk at den billigste løsning er ikke altid den bedste. Man skal vælge med omhu hvor man prøver og spare penge. For det kan bide en i R....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Finkena:

Jeg skulle først have faktura når shoppen var færdig, og desuden er manden jo en ivrig bruger herinde, så det var nok til at stole på ham for mig (er Nordjyde) :)
Forudbetalte via Mobilepay, så har nummer, men slår jeg det op på DGS og Krak, findes det ikke

I stedet for at bruge tid på at slå det op, så skulle du måske bare ringe til nummeret? Mig bekendt, jeg er ik sikker, så kan man fravælge at ens nummer bliver offentliggjort på Krak, når man tegner sig op til et abonnement... Alternativt så findes taletidskort vist ik på Krak/DGS...

Hvis du har betalt via Mobilepay, så står du rigtig godt. Mobilepay må nemlig ik anvendes forretningsmæssigt jævnfør Danske Banks retningslinjer for anvendelsen. Dvs du kan lave en indsigelse og få dine penge retur. Jeg kender en, som har gjort dette med succes. Så pengene er ik tabt, men du skal måske bruge noget tid på at få dem retur...

Du kunne evt sende ham en mail, hvori du gør vedkommende opmærksom på, at fristen er udløbet, kommunikationen sucks og at han har overtrådt reglerne for MobilePay, hvilket du vil gøre Danske Bank opmærksom på, såfremt situationen ik løses tilfredsstillende indenfor xx dage...
Sker der intet, kan du får hans bankkonto banned hos MobilePay, dvs ingen ud- eller indbetalinger er muligt den vej mere for personen... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Mig bekendt, jeg er ik sikker, så kan man fravælge at ens nummer bliver offentliggjort på Krak, når man tegner sig op til et abonnement.

Mine forældre har valgt hemmeligt nummer på deres fastnet pga. deres job, og de bliver heller ikke vist på krak og lignende sider. Så det kan i hvert fald lade sig gøre med fastnet.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)