Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af amino bruger

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv altså!
Skrev herinde for et stykke tid siden, at jeg manglede en webshop løsning.
Blev kontaktet af en bruger, der skrev han gerne ville tage opgaven, det var en nem og billig løsning, så det kunne han sagtens ordne. Fedt!!
Vi kommunikerede fint i starten, han skulle bruge 4-7 dage.
Han ville først have betalingen forud, men vi blev enige om det halve inden start, resten når den var færdig.
Nu har jeg stort set ikke hørt mere fra ham, og han svarer ikke på mails.
Det skal siges at det er 16 dage siden han fik betaling.

Det er ikke et stort beløb, men hvor kan jeg blive harm over, at netop et sted hvor vi skal hjælpe hinanden, er der nogen der ser sit snit til at tage røven på én istedet!

Finkena

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Hej.

Du beskylder en anden bruger for at have snydt, fordi du ikke har hørt fra vedkommende i en en halvanden uge?

Har du ikke fået andre oplysninger end vedkommendes mailadresse? Hvad med telefonnummer, så du kan ringe og følge op?

Efter min mening lidt tidligt i processen at kalder andre for snydere. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Damn - 16 dage! Jeg ville skynde mig at ringe 1 - 1 - 2 hvis jeg var dig... det er en meget alvorlig sag ! :-)

Spøg til side - har du ikke fået en aconto faktura hvorpå der er påført firmaets navn, adresse og tlf-nr ?

Hvis du opgiver at få fat i ham, så må du jo stævne hans firma... du kan gå ind på domstol.dk og udfylde blanketten for småsager under 50.000, så bliver kravet forkyndet for ham og han skal møde op i retten og forsvare sig, eller blive dømt til at betale tilbage. Men du skal nok vente nogle flere uger før du går så vidt.

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Han skulle bruge 4-7 dage til at leverer. Nu er der gået 16 dage. Altså skulle opgaven være leveret for 9 dage siden.
Han svarer derudover ikke på mails. Hvem svarer ikke på mails. Han har heller ikke sagt at den blevet leveret senere?

Hvad mener du så det er?

John Nielsen:

Hej.

Du beskylder en anden bruger for at have snydt, fordi du ikke har hørt fra vedkommende i en en halvanden uge?

Har du ikke fået andre oplysninger end vedkommendes mailadresse? Hvad med telefonnummer, så du kan ringe og følge op?

Efter min mening lidt tidligt i processen at kalder andre for snydere. :-)

 

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er desværre oftere reglen, end undtagelsen, at de webshops man kan få "billigt herinde" er flere måneder undervejs, og bærer præg af en enorm mangel på respons fra "udviklers" side.
Jeg har selv været det igennem, og er blevet en erfaring rigere.

Man kan ikke få det hele for det halve, men problemet er at dem der udbyder de billige løsninger er ekseptionelt dårlige til at informere om dette, og på ingen måde får afstemt kundens forventninger.

16 dage er ingen tid at vente, ifht hvad andre har været igennem, så du er ikke nødvendigvis blevet "snydt", men er blot havnet i samme situation som så mange andre, og må desværre væbne dig med stor tålmodighed.

Men jeg er helt enig i at der er noget forbandet svineri, og at man desværre, lidt naivt, tror på det bedste i andre Amino'er...

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

WebShopSpørgsmål:
Han svarer derudover ikke på mails. Hvem svarer ikke på mails.

Der er da masser af eksempler på, at sendte mails på en eller anden måde er havnet i "Uønsket post", og at modtageren ikke har opdateret det.

Det kunne være trådstarters mail til leverandøren, eller leverandørens svar til trådstarter.

Man øger ikke ligefrem antallet af mulige løsninger ved at kalde modparten for snyder i et offentligt forum.

Det gør det måske heller ikke lettere at få andre til at løse opgaven, hvis man efter 9 dage har "fældet dom" over modparten.

Kig på fakturaen for den allerede betalte ydelse. Der bør stå kontaktinformationer. Har du ikke en faktura, eller andre informationer end en mail adresse på vedkommende, er du efter min mening lidt selvforskyldt i den situation, du står i.

Ikke at det retfærdiggør manglende levering af den aftalte ydelse. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John Nielsen:
Det gør det måske heller ikke lettere at få andre til at løse opgaven, hvis man efter 9 dage har "fældet dom" over modparten.

Vi er ikke uenige om det grundliggende, men ser du på betydningen af ordet snyderi så bruges ordet også om tilfælde, hvor der stilles en falsk forventning til nogen. Her en leveringstid som ikke er opfyldt.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig med dig, John Nielsen.

Der er rigtig mange, som er blevet (føler sig) snydt her på Amino.

Har man som leverandør overskredet tidsfristen, skal man i det mindste svare!

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg jo ikke skrevet hele forløbet herinde, da det ville blive en lang smøre:)
Men han har ikke lavet shoppen endnu, det har han mere eller mindre selv indrømmet.
Efter jeg skrev til ham at det var under al kritik, og jeg ønskede mine penge retur, så er korrespondancen pludselig stoppet, og jeg hører intet.
Hvis du lover at lave noget for en kunde, og ikke kan overholde det, så meld da ud, eller giv pengene retur.
Man kan ikke stoppe med at svare, eller lade kunden stå med tvivlen og frustrationen efter deadlines er overskredet hvis du spørger mig.

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke en alvorlig sag. Men en skide træls situation - især da der er launch på webshoppen snart, og det er blevet lovet til kunderne. De 9 dage er jo intet, hvis blot jeg fik noget respons.
Meningen var jo netop også, at samarbejdet skulle fortsætte, da jeg har brug for en der kan stå for SEO og udvidelse af shoppen. Hvordan skal man basere et samarbejde på sådan en start?

Jeg skulle først have faktura når shoppen var færdig, og desuden er manden jo en ivrig bruger herinde, så det var nok til at stole på ham for mig (er Nordjyde) :)
Forudbetalte via Mobilepay, så har nummer, men slår jeg det op på DGS og Krak, findes det ikke

Finkena

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)