Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valutaomregner brugerundersøgelse

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er i gang med at lave en valutaomregner og i den forbindelse kunne det være rart at få lidt andre input end hvad jeg selv lige syntes er smart eller nødvendigt.

Så hvad ville i kræve af en valutaomregner app?

- Jeg vil sætte stor pris på jeres svar, syntes du f.eks at en graf over kurserne er vigtig?

Grunden til at jeg vil lave en valutaomregner er at jeg syntes at der er for meget overflødigt på de nuværende - de er ikke lige til at åbne op og bruge, det er ikke noget de fleste vil tænke over, da man jo vender sig til det, men jeg er overbevidst om at jeg kan lave et bedre alternativ.

Jeg kan ikke røbe for meget endnu, men i kan få en fornemmelse af den overordnede stil herunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Er der virkeligt ingen der vil give sin mening?

Er det blevet sådan at der SKAL være en gulerød her på Amino?

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tålmodighed er en dyb, du har ikke ventet ret længe så tag hellere en kop kaffe ekstra Wink

 - En funktion kunne evt være via fx GPS at den selv opdager hvilket land man er på ferie i, og sætter kursen herefter.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:

Tålmodighed er en dyb, du har ikke ventet ret længe så tag hellere en kop kaffe ekstra Wink

 - En funktion kunne evt være via fx GPS at den selv opdager hvilket land man er på ferie i, og sætter kursen herefter.

Du har helt ret :)

- Det var mere fordi at jeg kunne se at der var 30 der havde set tråden men ingen havde givet deres mening, og når der står "valutaomregner brugerundersøgelse" i titlen, så må de vel vide hvad det er at de trykker ind til..

Tak, god idé!

Hvor vigtig syntes du at en graf over kurserne for ugen er? (kurserne på de to valgte valutaer)

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

I min mening så er grafer og den slags overflødigt hvis jeg står på ferie og skal bruge en valutaomregner. For vil jo bare sikkert kun vide hvad en pågældende vare koster i danske kroner. Men super ide med Gps delen for jo mindre jeg skal udfylde selv jo bedre ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

LosAltos:

I min mening så er grafer og den slags overflødigt hvis jeg står på ferie og skal bruge en valutaomregner. For vil jo bare sikkert kun vide hvad en pågældende vare koster i danske kroner.
Men super ide med Gps delen for jo mindre jeg skal udfylde selv jo bedre ;)

Jeg har den nemlig på præcis samme måde, men det kunne jo være at der var nogle derude som altså ikke kan undvære grafer - hvilket kunne være super fedt at få af vide her i denne tråd, så jeg kan tage det med i overvejelserne.

Tak for dit svar :)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grafer og ekstra er fint, det skal bare være bagvedliggende (fx ved en lille knap, som får det frem). En lille smart detalje, kunne være til dem der rejser til USA. Alle priser i butikkerne, er opgivet uden sales tax (altså moms). Dette gøres, fordi momsen varierer fra stat til stat. Kunne du nu, fx via GPS, lave en funktion som tilføjede den korrekte moms, ville en som mig, helt sikkert have den med på næste rejse ;)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger jævnligt valutaomregnere, og jeg bruger faktisk oftest Google's (søg på currency converter og den dukker automatisk op). Grunden til at jeg bruger den er netop, at den er enkel. Jeg har ikke brug for grafer, da jeg bare vil have en her-og-nu omregning. 

Dit design er rigtigt fedt, meget enkelt, og lige til at gå til. Jeg ville dog tilføje en knap der bytter rundt på øverste og nederste valuta. Eks. hvis man lige har regnet USD->DKK, og nu vil regne DKK->USD ud. Det er noget jeg indimellem har brug for, men ved ikke om der er et generelt behov for det.

Mvh Carsten

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit design er rigtigt fedt, meget enkelt, og lige til at gå til. Jeg ville dog tilføje en knap der bytter rundt på øverste og nederste valuta. Eks. hvis man lige har regnet USD->DKK, og nu vil regne DKK->USD ud. Det er noget jeg indimellem har brug for, men ved ikke om der er et generelt behov for det. M.v.h Carsten

jo det er nok en rigtig god ide for jo mere simpelt din valutaomregner bliver jo bedre.

Og somsagt så er mange bruger dovne i den forstand at jo mere systemet selv tænker og jo simpler det er og bruger jo bedre..

held og lykke,, 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Jeg bruger jævnligt valutaomregnere, og jeg bruger faktisk oftest Google's (søg på currency converter og den dukker automatisk op). Grunden til at jeg bruger den er netop, at den er enkel. Jeg har ikke brug for grafer, da jeg bare vil have en her-og-nu omregning. 

Dit design er rigtigt fedt, meget enkelt, og lige til at gå til. Jeg ville dog tilføje en knap der bytter rundt på øverste og nederste valuta. Eks. hvis man lige har regnet USD->DKK, og nu vil regne DKK->USD ud. Det er noget jeg indimellem har brug for, men ved ikke om der er et generelt behov for det.

Mvh Carsten

Man bytter rundt på de to valutaer ved at trykke på valutaen (tryk på en af dem og de bytter plads) jeg vil undgå alle de unødvendige knapper da de får øjet til at danse rundt på skærmen - hvilket er det jeg vil undgå :)

Der er ligeledes også taget højde for at skifte valuta lynhurtigt.

- Man bliver guided første gang man åbner app'en :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)