Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mistet kvittering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver til daglig en lille cafe på Nørrebro. Her på de seneste par uger har jeg oplevet to kunder uafhængigt af hinanden, der har mistet deres kvittering og nu ønsker at få udleveret en ny. Dette skyldes at det er trukket på deres firmakort og der kræver deres firma en kvittering på alle køb.

Dog gemmer jeg ikke gamle kvitteringer, men jeg ønsker naturligvis at kunne dokumenterer mine kunders køb så de kan få godtgjort deres penge og naturligvis gerne vil sætte deres ben hos mig igen.

Hvordan klarer jeg denne situation? Jeg vil gerne gøre ALT efter myndighedernes regler og hvordan fremskaffer jeg kundens kvittering på bedst mulig måde?

Tak for hjælpen på forhånd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan du ikke udarbejde en lille håndskrevet kvittering med stempel på til dem ?

Tilmeldt 17. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det godkendt ud fra SKATs regler og lignende? Fordi så er det den metode jeg vil bruge fremover.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan være lidt svært at udstede ny kvittering, medmindre du har styr på eksakt hvad kunden har købt fra dig.

Et eksempel. Kunden betaler med kort, og hæver 200 kr over beløbet. Hvad skal din kvittering være på? Kunden kan muligvis vise dig en bankudskrift etc på at dankortet er benyttet med xxx kr i din forretning, men det behøver ikke være ensbetydende med at der er handlet for dette beløb.

Den falder lidt tilbage på kunden, der må være mere påpasselig med kvitteringerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nødløsningen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstår godt nervøsitet - for det kan jo være forsøg på at få dobbelt bilag osv. Jeg ville i alle fald nok ikke bare gi en helt ny kvittering med mindre jeg var sikker på kunden havde fået de varer, og så ville jeg nok skrive - erstatningskvittering til kunden. Hvis du i dit system kan se at kunden har betalt med dankort, så kan du jo bekræfte at du kan se det

Overordnet er det den der smider en kvittering væk, der selv må lave en erstatningskvittering til arbejdsgivers eller eget bogholderi - det KAN jo ske

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

romanp - har du nogen mulighed for at spore kundens køb i dit system, eller er alle data væk?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)