Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webudbyder nede?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Ja, men det er jo ikke særlig automatisk. - Så jeg vil egentlig bare gerne vide, hvordan jeg dumper en hel DB til noget SQL... Ala phpMyAdmin export.

Du bør kunne dumpe databasen via phpMyAdmin export, når udbyderens server kører.

Men dt er selvfølgelig lidt svært, når db serveren er nede.

Jeg har oplevet adskillige udfald i dag fra samme udbyder, hvor availability alarmerne har givet lyd fra sig.
Alle cases er dog lukket nu f.s.v.a. den pågældende udbyders server jeg havde udfald på.

dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Hvor var det lige du så det negative?

Der blev stillet et spørgsmål, relateret til en bestemt udbyder.

Med den ændrede overskrift har du lige gjort det sådan at alle SKAL ind for at se hvilken udbyder der spørges til.

Ikke smart....

Udover at det naturligvis giver ekstra aktivitet og irritation hos brugerne her.

Mikkel gør lige præcist det, som reglerne lægger op til.

Amino er ikke supportfunktion til udbydere med mange Amino brugere blandt kunderne.

Man vil normalt kunne få hurtigere og bedre support ved at kontakte hostingudbyderen direkte.

Anders og Patrick hos udbyderen kan jo ikke sidde og overvåge/besvare support-tickets både her og i deres eget system. Derfor har Mikkel ret i, at man bør tage kontakt til udbyderen først.

Havde Mikkel ikke været hurtig og rettet overskriften, ville en anden af superbrugerne eller en af moderatorerne have gjort det, når vi enten selv var faldet over tråden eller var blevet gjort opmærksom på det via anmeldelser.
 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Du bør kunne dumpe databasen via phpMyAdmin export, når udbyderens server kører.

Prøv nu at høre. - Det jeg leder efter, og som jeg også spørger efter, er, hvordan jeg gør det i PHP. Så kan jeg automatisere det.

Sidste jeg så efter, var phpMyAdmin ikke et automatisk værktøj.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Det jeg leder efter, og som jeg også spørger efter, er, hvordan jeg gør det i PHP. Så kan jeg automatisere det.

Hvis sitet er et WordPress site, er der adskilige backup-plugins, der kan dumpe databasen og tage backup af hele sitet fra roden af det pågældende site.

De kan gøre det scheduleret - auomatisk - og sende dig en backupkvittering i mail.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Nå, så gav jeg Mikkel Mikjær Christensen 1 stjerne for hans indlæg. Da jeg ikek er enig i at det han skriver er rigtigt.

PROMPTE fik alle mine indlæg lige 1 stjerne af samme person... Sjovt nok lige efter.... Små hjerner små fornøjelser.

Jeg ser om jeg ikke andet steds kan finde noget om det med AUTOMATISK dump af DB... De forslag der kommer her er jo manuelle løsninger. - Tak for hjælpen til dem der faktisk gad at se efter om deres 'del' af Meebox var nede. Eller det kun var min.

Jeg har i mellemtiden talt med MeeBox. Det var flere, men ikke alle DB-servere der hvade mistet netforbindelsen. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Carsten Kvist:
Det jeg leder efter, og som jeg også spørger efter, er, hvordan jeg gør det i PHP. Så kan jeg automatisere det.

Hvis sitet er et WordPress site, er der adskilige backup-plugins, der kan dumpe databasen og tage backup af hele sitet fra roden af det pågældende site.

De kan gøre det scheduleret - auomatisk - og sende dig en backupkvittering i mail.

Men det er det ikke.

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 16:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Tofte:

For at tage automatisk backup af din database, kan du anvende deres CRON jobs til at eksekvere en .sh fil og derved tage din backup automatisk på fastbestemte tidspunkter og i dit script angive, hvor backupfilen skal ligge. Det kræver jo så stadig at deres server er oppe - men ellers kan den eksekveres på din egen NAS/PC med lidt opsætning :-)

How to back up MySQL databases using cron jobs

A SIMPLE FTP/SFTP BACKUP SCRIPT FOR WEBSITES AND MYSQL DATABASES

Hej.

Jeg skal nok få det eksekveret. - Men fra et andet sted, da et crond job hos Meebox jo dårligt kan lægge data et andet sted. Men tak for links. Detvar hvad jeg ledte efter. Så kan jeg jo lave et script der eksekveres hver 6 time f.eks. hos en anden udbyder. - Og så har jeg min DB der dom backup.

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 16:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Casper Tofte:

For at tage automatisk backup af din database, kan du anvende deres CRON jobs til at eksekvere en .sh fil og derved tage din backup automatisk på fastbestemte tidspunkter og i dit script angive, hvor backupfilen skal ligge. Det kræver jo så stadig at deres server er oppe - men ellers kan den eksekveres på din egen NAS/PC med lidt opsætning :-)

How to back up MySQL databases using cron jobs

A SIMPLE FTP/SFTP BACKUP SCRIPT FOR WEBSITES AND MYSQL DATABASES

Hej.

Jeg skal nok få det eksekveret. - Men fra et andet sted, da et crond job hos Meebox jo dårligt kan lægge data et andet sted.

Du kan vel blot få overført din databasebackup gennem FTP, og så stadig køre det gennem Meebox Cron Job - men muligheden er naturligvis sikkert også for at køre scriptet andetsteds fra.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det må også kunne være en mulighed.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)