Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af domæne - .nu kontra .dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Kort spørgsmål rundt valg af domæne; jeg har tænkt at lave et websted rettet mod danske brugere, og vurderer lidt mellem .nu eller .dk.

.nu mest fordi one.com har tilbud i øjeblikket, men også fordi så behøver jeg ikke forholde mig til DK-Hostmaster

Nogle synspunkter rundt dette?

Mvh Dan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt fjollet at vælge domæne ud fra et tilbud fra one.com. -så meget koster et domæne da heller ikke.

Hvad er problemet med dk-hostmaster? -ja de er lidt gammeldags.. men der findes da større problemer her i verden?

et .dk domæne signalere bare en hvis 'troværdighed'. Man signalere at det er en Dansk virksomhed.

Et .nu domæne kan være fint, hvis man fx er villig til at lave det en del af firmanavnet og dermed ens identitet. -nogen der har gjort det godt syntes jeg fx animation.mu. -godtnok med .mu

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Altid .dk, når du henvender dig til danske brugere.  Det er det de fleste danskere automatisk indtaster. Men tag da .nu også, hvis du er varm på det.

Hvis du nøjes med at vælge .nu, så risikerer du også at en anden skulle finde på at købe .dk

Dan Hansen:
men også fordi så behøver jeg ikke forholde mig til DK-Hostmaster

Hvad mener du egentlig med det? Jeg har aldrig oplevet nogen form for langsom eller dårlig service hos dem, så det forstår jeg ganske enkelt ikke at du skriver.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indspil.

Der er vel ingenting i vejen med dh-hostmaster som sådan, men da jeg stort set har haft alle mine tidligere domæner under .no, .net eller .com er det vel bare tanken om at det måske er nemmere at forholde sig til kun én aktør, end to (dk-hostmaster og en eventuel ISP.

Da bliver det .dk :)

Mvh Dan

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Snup helt klart det danske domæne, det vil være langt det bedste for din forrentning på sigt. Samtidig er der ikke rigtig noget at forholder sig til i forhold til dk-hostmaster. Faktisk er jeg mere tryg ved mine .dk domæner en alle de andre jeg har, da både supporten og selve administrationssystemet hos de internationale registratorer kan være dårlig og langsom.

DK domæner har jeg aldrig haft problemer med og i øvrigt er .dk domæner også nemme at overdrage til andre, såfremt det skulle blive aktuelt. :-D

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)