Hvad der rammer mig er, at Sælger ikke har rådgivet Køber særligt godt.
Det er lige præcis hovedet på sømmet det dér.
Ærgerligt at tråden er gået op i popcorn og trusler om sagsanlæg, for som erhvervsdrivende kunne det faktisk være en mere interessant diskussion, om man som leverandør har et etisk ansvar for at sælge det rigtige produkt til den rigtige kunde, eller om man bare skal 'tage pengene og løbe'. Jeg synes generelt, at alt for mange gør det sidste, og det er en kortsigtet måde at drive forretning på.
Dét synes jeg Emil bør lære af, og tage til efterretning, for sin egen skyld.
Om sælger har et etisk ansvar, er sælgers beslutning at tage. Ligeså meget, som det er købers ansvar at undersøge hvilket produkt der købes og hvilke garantier der (ikke) følger med. Men som det er helt korrekt, så er det en meget kortsigtet måde at drive forretning på, hvis man bevist vælger at sælge en "dårlig" vare.
Er det mig du kalder idioten?? Det tror jeg du skal passe på med herinde...
Du smutter lige en offentlig undskyldning her eller også så får du en sag på din hals !!
vh Rainer
Du smider om dig med trusler, det er ikke ulovligt at kalde folk idiot, psykopat eller anden lidelse som kræver læglig vurdering skal du bestemt ikke kalde en person, med mindre at de er det ( som da Pia K kaldte Peter Lundin psykopat, det måtte hun godt )
Ja det er da købers ansvar, men når man køber et produkt eller en service så må man gå ud fra at sælger kender bedst til servicen og dermed også rådgiver således at man ikke føler sig snydt. Man har en forventning om at sælger evner at give tilstrækkelig info, så man ikke føler sig snydt og har andre forventninger til servicen. Jeg er selv i den situation hvor jeg synes vi har givet rigtig mange penge ud for noget vi reelt ikke har fået noget for desværre. Det giver ikke tilfredse kunder, men en ting er sikkert jeg handler der ikke mere, men det var dyre lærepenge