Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor gik webshoppen i stå?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er barselsvikar for en webansvarlig, og står for daglig drift af vores webshop www.janus-shop.dk

Indtil for nylig var der okay gang i shoppen, og på trods af sommerferie osv var der ordrer næsten hver dag. Men fra den ene dag til den anden stoppede ordrene fuldstændig. Jeg er ret paf omkring det, da det er de samme varer der kommer på shoppen, og jeg egentlig ikke gør så meget anderledes nu, end jeg gjorde da der var masser af ordrer.

Er der en der kan komme med et bud på hvorfor det hele pludselig gik i stå?

På forhånd tak

Julie Neel

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan er det i alle brancher. Der er tider med run på, og stille perioder uden aktivitet.

Desuden er der jo en hel del af varerne der ikke kan ordres over nettet, men kun kan købes i butikken!

Hvorfor? Hvis folk ønsker at handle online så lad dem dog - vil de se varen inden køb så dukker de nok op.

Brug tiden på evt. at fjerne det enorme tomrum der er i bunden af siden...

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak @Fru Hartmann for dit svar.

Jeg er naturligvis klar over at der kan forekomme stille perioder uden så meget aktivitet. Men her er der tale om at der absolut ingen ordrer har været i en længere periode, hvilket er unormalt.

Jeg er mere ude efter et teknisk indblik, for at høre om der kan være noget jeg har overset. Jeg har heller ikke helt forstået hvilke ændringer der skal til i forbindelse med den nyeste google opdatering. Så hvis der er nogle der har nogle tanker omkring det ville det være helt fantastisk.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad med trafikken / besog ? Er den uændret eller har i heller ikke nogen besog mere ?

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig i Analytics:

1) er der væsentligt færre besøgende?

2) er der stadig nogle der smider noget i kurven? hvor hopper folk fra?

...

Så er det lidt nemmere at forholde sig til.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er hyret til opgaven - barselsvikar eller ej, så undskyld mig - burde du vel have det tekniske indblik :)

Du kunne vel tage et kig i analytics og se dine kunders adfærd - det vil give dig rigtig mange svar på om antallet af besøgende er faldet - om der "bare" er stort frafald - og hvis der er det hvor opstår det så.

Har i kørt adwords? Er de pludselig sluttet? Det kan være en mulighed.

Som Fru Hartmann skriver så forstår jeg heller ikke helt i har varer på online, som ikke kan købes online - det ender lidt som en irritation. "Den vil jeg gerne have, den er lækker - nå, den må jeg ikke købe, øv"

Rent grafisk trænger jeres bannere til et mere professionelt look - de virker temmelig hjemmebryggede - og selv om hjemmebryg kan være godt, så kan det også være det stik modsatte.



Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Log ind på jeres tilknyttede Google Analytics konto, og se om du kan se nogle forskel på denne periode og tidligere periode.

Hvis der er ligeså mange besøgende, så prøv selv at ligge en ordre, og se om der er en fejl et sted i processsen.

Det sagt så er I jo hverken synlige i Google eller AdWords, så jeg går udfra at jeres tidligere salg kom via Facebook og brand søgninger(Folk der søgte på janus, janus shop og janus tøj).

Derudover kan jeg se at I indtil d. 12 august kørte et tilbud med RABATKODE,
det kan være de daglige salg kom fra denne kampagne.

Men helt ærligt så kan vi jo ikke vide noget uden nogle form for tal fra GA;-)

Desuden går jeg da udfra at I maks kan have haft et fåtal ordre om dagen, og så er det altså meget sandsynligt at man har dage uden salg. 

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ALT som udgangspunk er 100% som hidtil, vil årsagen kunne findes i Analytics, da trafikken til shoppen da må være ændret.

Er du opmærksom på om sorteringen på f.eks. forsiden eller beslægtede produkter ændres i forhold til de mest populære varetyper i shoppen?
Det giver jo ændringer overfor brugerne i shoppen.

I analytics kan du se nærmere på, hvor trafikken er faldet. Det er også muligt at konverteringsraten er faldet fra en bestemt type trafik, fordi der her har været ændringer.

Er der fald fra organiske søgninger, kan det være rankingen, der er ændret osv.
Nye aktøre med AdWords annoncer på bestemte søgeord, kan også have indflydelse.

Med andre ord, analytics er her din ven.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle tilbagemeldingerne!

Trafikken har været nogenlunde jævn og uændret siden fra februar og til nu, med ca 90 unikke besøg om dagen.

Vi har ikke haft nogle adwords kampagner siden januar, hvor trafikken derfor lå højeren.

@Peter

Jeg kan godt se under "bruger adfærd" nogle fine farver, men jeg aner ikke hvordan jeg specifikt ser om nogen lægger noget i kurven, kan du forklare mig hvordan jeg ser det?

 

@Thomas

Der var nogle særlige omstændigheder op til vores faste webansvarlige gik på barsel, der gjorde at jeg måtte træde til i sidste øjeblik. Jeg har absolut ingen erfaring, så alt hvad jeg foretager mig er "learning by doing", hvilket jo også er grunden til jeg spørger alle jer kloge mennesker herinde :) 

Mht varer der ikke kan købes over shoppen, har vi mange henvendelser i vores fysiske butik fra kunder, der har set vores møbler online.

Kan du anbefale nogle hjemmesider, bøger eller lignende med en god guide til at forbedre det grafiske på egen hånd?

 

@WebShopSpørgsmål

Hvor ser du det med rabatkode? Vi har slet ikke kørt med rabatkoder og det lyder meget mystisk.

 Vi har ofte haft dage uden salg, men her taler vi om en periode uden salg, og eftersom vores besøgstal ligger stabilt, synes jeg det er meget mærkeligt. Jeg har prøvet at ligge en ordre, og det kører fint.

 

@Jonas Jørgensen

Tak for tippet om sorteringen af populære produkter, det vil jeg kigge nærmere på.

I forhold til ændringer i trafikkilderne er der heller ikke rigtig noget at se. Alle kilderne ser ud til at være meget stabile.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)