Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Æ, Ø og Å i domænenavn?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gladsaxe
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Godformiddag...

Er der stadig noget om, at ovenstående bogstaver er en dårlig ide og have i sit domænenavn?

Har registreret et domænenavn indeholdende ø og bliver i tvivl om det er noget, der på sigt, kan blive til et søgeproblem når folk skal finde hjemmesiden. Domænet er et .dk og hjemmesiden er sin spæde opstart.

Har søgt i nogle ældre tråde herinde, men meget er jo sket de sidste 3-4 år!

Til info er der ingen nuværende planer om, at firmaet(og hjemmesiden) skal bevæge sig ud over landegrænserne.

På forhånd tak hjælpen.....

Thomas.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas H:
Er der stadig noget om, at ovenstående bogstaver er en dårlig ide og have i sit domænenavn?

Ja, det giver stadig mas at bruge danske karakterer i domænenavne, det slipper vi nok aldrig helt af med.

Hvis man har et firmanavn med danske karakterer eller af andre grunde vil have et domænenavn med danske karakterer, så er almindelig god praksis at købe domæner både med og uden danske karakterer.

Brug fonetisk omskrivning til domænet uden danske karakterer, og opret 301 redirect hertil fra domænet med danske karakterer.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke godt at have andre end englske tegn i dominet, du kan godt købe domains med eks. æ, ø og å og det skal du slf også hvis det gir mening, men brug dem til at de sender over til det andet domain uden spicel tegn eks. ølsmager.dk -> oelsmager.dk på den måde har du sikkeret dig at selv om folk skriver med ø eller oe så lander de på din side.

Nogle mailserver har stadig problemer med andet end englske eks. bliver øl.dk omsat i DNS registeret til xn--l-4ga.dk så hvis du går ind på (xn--l-4ga.dk) vil du lande på øl.dk, håber ikke det skaber forviering for dig, men faktum er drop at brug prima domaine med æ, ø og å i, brug dem heller som secoundær domain der sender vider med en HTTP Statuscode 301 til dit prima domaine.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gøre som Tue fortæller, jeg har selv gjort det samme med www.tømreren.nu hvor selve hjemmesiden ligger på www.toemreren.nu

se mere på www.tørmreren.nu

Fra Gladsaxe
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue

Jeg havde godt lidt på fornemmelsen, at det ville være en god ide og registrere et domæne med oe også.

De tråde jeg fandt var godt nok 3-4 år gamle, men svarene fra dengang læner sig meget op af dit, så jeg kan forstå at det stadig kan være en udfordring med vores Æ,Ø og Å'er......

Tusind tak for hjælpen, jeg tror lige jeg får registreret et domæne mere....Smile

God dag....

Fra Gladsaxe
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Og en stor tak til jer andre også........

Råd og forslag er taget til efterretning og vil blive brugt inden længe, hvis alt går efter planen.....

MVH

Thomas.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas H:
Er der stadig noget om, at ovenstående bogstaver er en dårlig ide og have i sit domænenavn?

Nej det er en super ide, hvis bare du gør det rigtigt og ikke har det som primært domæne

Det er lettere for folk at huske en webadresse der er stavet korrekt, så skal du bare lave dit setup rigtigt, så det store internet, og Google, også kan være med.
Du kan se her hvordan http://www.lalini.dk/domaenenavne-med-aeoa-skalskal-ikke/  

Held og lykke med projektet
/Brian 

Fra Gladsaxe
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Har læst dit indlæg og tror at den sidder der nu.

Tusind tak for info og forklaring.....

MVH

Thomas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)