Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 2014 - Importere excel file ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at prøve en Demo version af C5 i øjeblikket, og vil gerne se om jeg kan importere data fra mit nuværende system til C5. Jeg har en excel file jeg skal importere i C5, men hvor pokker gør man det ? Jeg har googlet mig til at det kan gøres under "Finans / tilpasning / vedligehold/ import" men den kan jeg ikke finde.

Nogle som kan hjælpe her ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål, men vil lige gøre opmærksom på, at når du Googler løsninger til C5, skal du være opmærksom på, at der kan være stor forskel på C5 før 2014 og C5 2014. Med C5 2014 har Microsoft valgt ikke at bygge videre på C5 2012, men derimod at tage udgangspunkt i storebroderen Dynamics NAV.

Måske skal du have hjælp til importen. På http://www.c5online.nu/c5-2014/spoergsmaal-og-svar.aspx - skriver de, at det det skulle være muligt at overføre data fra ens nuværende økonomisystem, ring til os på 70 26 98 99 og fortæl mere om dine ønsker.

Bare af nysgerrighed - hvilket regnskabsprogram bruger du nu?

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Du kan i denne video se hvordan, at du indlæser data i Microsoft Dynamics C5 2014: 

 

Hvis det giver anledning til spørgsmål, er du velkommen til at ringe på tlf.: 70 26 98 99.

God dag 

/Rico

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Elmkvist Snabe:
Bare af nysgerrighed - hvilket regnskabsprogram bruger du nu?

Lige nu bruger jeg Dinero som jeg er super glad for, men manglen på lagerstyring er blevet for stor nu. Jeg styrer mit lager via en access database, men det betyder at jeg slæber rundt på en usb-nøgle med min database alt efter hvilken computer jeg sidder ved. Så nu trænger jeg til noget der kan klare mit lager.

Jeg ringede til C5online support og fik hjælp til at importere mit regnskab. Det lykkedes ikke helt, men jeg skal lige rode lidt mere med det, så skal det nok komme, håber jeg :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Peter Elmkvist Snabe:
Bare af nysgerrighed - hvilket regnskabsprogram bruger du nu?

Lige nu bruger jeg Dinero som jeg er super glad for, men manglen på lagerstyring er blevet for stor nu. Jeg styrer mit lager via en access database, men det betyder at jeg slæber rundt på en usb-nøgle med min database alt efter hvilken computer jeg sidder ved. Så nu trænger jeg til noget der kan klare mit lager.

Jeg ringede til C5online support og fik hjælp til at importere mit regnskab. Det lykkedes ikke helt, men jeg skal lige rode lidt mere med det, så skal det nok komme, håber jeg :)

- Kim -

Tak for at skrive om dette emne. Kommunikationen omkring dette fra udbyderne er ret forvirrende. At impotere et par CSV filer burde være ultra simpelt, men det ser ud til at udbyderne i forskelligt omfang spærrer denne funktion. Selvom det er ekstremt godt gemt i prisoversigterne ser det ud til at du har en startpris i størrelsesordenen 10000kr hvis du har et par regnskaber du skal have importeret, hvilket gør det noget mindre attraktivt som regnskabssystem.
Som der er skrevet af andre så er der stor forskel på 2012 og 2014 versionen af C5, og specielt med lagerdelen er der kollosale begrænsninger i den nye version.
Ingen styklister og ingen varenumre mv. i 2014, og et upgrade path der primært drejer sig om at du hurtigst muligt skal over på Navision. En vigtig forskel i abonnementet er at C5 2012 er samtidige brugere hvor C5 2014 er navngivne brugere. Dvs at du kan have ti medarbejdere der kan bruge C5 2012 selvom du måske kun har tre brugere - der kan blot kun være tre logget ind af gangen. Med 2014 skal du have abonnement for enhver der skal bruge systemet - om det så er et par gange om måneden.
Da vi jeg formodentlig skal have et af disse to systemer sat op indenfor de næste to uger er det meget interessant at høre om de eventuelle problemer der er. Jeg kan ikke i min demo version se hvordan man importerer/eksporterer.
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik super service med at importere mit Dinero regnskab, og umiddelbart kan det godt lade sig gøre. Mit problem er det excelark man trækker ud af Dinero. Der er rækkefølgen af kolonerne ikke den samme som i C5 2014, så i C5 skulle jeg flytte rundt på rækkefølgen, hvilket jeg ikke ramte helt rigtigt med. Men jeg tror bare der skal et par forsøg til, så skal det nok lykkedes. 

Er du sikker på de begrænsninger i C5 2014 lagersystemet ? Det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan taste et varenummer ind ? Jeg har ringet til dem flere gange, i denne periode på 30 dage hvor jeg er ved at prøve deres demoversion. Der har de ydet godt support. Men jeg ringer til dem på mandag og hører om det med lagerstyringen, det kan jeg ikke leve med.

Jeg kan lige prøve at kigge på, om jeg kan huske hvor man importere regnskabet. 

- kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Varenumre - undskyld

Jeg skulle have sagt serie og batch numre.

http://www.c5online.nu/sammenlign-c5-versioner.aspx

Problemet for mig med C5 2014 er at jeg ubetinget skal bruge styklister og serie/batchnumre og at den eneste måde at få det på er at betale 700kr/md pr bruger istedet for de 100kr initielt og 400kr for Advanced 2012.

C5 2014 systemet giver bedre værdi end C5 2012 basis, men er meget låst

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad styklister og samlelister dækker over, men det vil jeg prøve at finde ud af. Det skulle jo helst ikke vise sig at blive et problem for mig.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad styklister og samlelister dækker over, men det vil jeg prøve at finde ud af. Det skulle jo helst ikke vise sig at blive et problem for mig.

- Kim -

Styklister og samlelister er noget du bruger i al produktion, og i alt hvor et salg af et varenummer dækker mere en en ting du skal hente.

Når jeg eksempelvis laver maskiner så består det af metaldele, skruer, ledningere, beslag, motorer... Disse dele kan indgå i mange forskellige produkter. Når vi samler en maskine forsvinder der et vist antal skruer, metaldele..., medens en anden maskintype har et andet lagertræk.

Hvis du eksempelvis sælger legetøj hvor du som standard altid vedlægger batterier, og du har 5000 forskellige på lager så har du ikke batterier til alle men vælger eks at legetøj A en en kasse + 4 AA batterier solgt på et varenummer så din ekspedient ikke skal huske at denne vare skal have 4 batterier, den næste 2, den tredie AAA batterier.

Indtast Varenummer 123456

og lageret får at vide at du skal pakke 34567 + 45689 + 12345

For os eksempelvis - maskine, ledning til dansk stikkontakt og en dansk manual..../eller tilsvarende for et andet land

Forskellen for mig mellem C5 2012 og C5 2014 er at 2012 er et regnskabs/bogholderisystem hvor det forekommer at 2014 er lokkemiddel til at du skal købe Navision til regnskab OG CRM

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar.

Det virker ikke som om det bliver et problem for mig. Jeg sælger tøj, så jeg kan ikke lige se at det skulle ramme mig.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)