Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt? Inkasso videregivet

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du er kommet med indsigelser må de stævne dig, så de kan ikke sende den direkte i fogedretten, og starte inddrivelsen. Den skal forbi civilretten, og det er rigtigt, at når du får den forkyndt, så har du 14 dage til at afgive svarskrift. Retten er forpligtet til at rådgive dig, om hvad du skal gøre, så det er ikke nødvendigt med en advokat. Du kan også finde en del svar, og koncepter på svarskrift på www.domstol.dk. Jeg mener maksimalt du kan blive dømt til at betale kr. 7.200 i sagsomkostninger, men det er der omkring, og sikket lavere.

mvh

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Maja123:
jeg var blevet solgt et produkt på falsk grundlag og derfor lavede en indsigelse først til firmaet, så til det firma der står for deres fakturering og igen til inkasso firmaet.

Ikke for at snage, men da det ser ud til at "leverandøren" har været ret så vedholdende udi at inddrive betalingen kunne det virkelig være interessant hvis det kunne uddybes blot en lille smule, hvad det er for et "produkt" du har købt - om det er noget fysisk, om det er leveret tilbage, eller om det er en service/ydelse - måske for at kunne vurdere hvor du står.  Noget tyder jo på, at modparten føler sig ret så sikker i sin sag (?) - hvad mener du i øvrigt med "falsk grundlag".  Er du blevet taget ved næsen, snydt, altså vildledt? Eller bestilt produkt A og fået leveret produkt B ?

Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Tusind tak for svar, skal jeg svare dem på deres mail? Eller blot vente på, at jeg får stævningen?

Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har af virksomheden købt nogle Apps til min virksomheds facebookside.

Jeg købte dem på baggrund af nogle tal, fra en af deres andre kunder, hvor sælger kom med pæne tal om hvordan, de med hjælp fra deres Apps, når deres opslag nu ud til langt flere af deres følger.

Jeg har dig været i kontakt med denne kunde og disse har kun brugt deres Apps to gange, da de ikke opfyldte deres behov.
Så for det første, så hvad den anden kunde har opnået med deres facebookside, har intet med virksomhedens produkt at gøre (de bruger det ikke) samt at den anden kunde ikke har oplyst deres tal til virksomheden. Virksomheden påstår dog, at fordi de stadig var administrator på den anden kundes side, (skal de være for at man kan få deres Apps installeret) så har de selv kunne trække statistikken. Men igen, så har denne statistik jo ingen relevans for virksomheden produkt, når den anden kunde ikke har bruger deres produkt og ikke har gjort det i et halvt år.

Jeg håber det giver mening og belyser sagen lidt bedre. Jeg kan dog også se ud fra F.eks. Trustpilot, at jeg langt fra er den eneste, der i sådan en her situation med virksomheden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maja

 

Det vil være en god idet lige at skrive, at indsigelserne fastholdes, og at de vil blive gentaget i forbindelse med civilrettens behandling af sagen, og bed dem sende kopi af stævningen når den indlevesres. Så undgår du, at de prøver at liste den igennem fogedretten. Hvis du selv kontaktert retten, når de har sendt dig kopi af stævningen, og bekræfter overfor retten, at du har kopi af stævning (huske at se efter, at du også har alle bilag), så kan du muligvis udgå, at retten sender en stævningsmand poå besøg, men ellers skulle de også være ret flinke, når de kommer på besøg, og beder difg kvittere for modtagelsen. Husk at når du har kvitteret for modtagelsen eller bekræftet modtagelsen overfor retten, så har du 14 dage til at fremsætte dine indsigelser overfor retten.

med venlig hilsen

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Maja123:
Jeg købte dem på baggrund af nogle tal, fra en af deres andre kunder, hvor sælger kom med pæne tal om hvordan, de med hjælp fra deres Apps, når deres opslag nu ud til langt flere af deres følger.

Man må jo nok desværre sige endnu engang, at det ikke drejer sig om at have ret - men om at få det. Du vil nok blive nødt til at bevise, at sælger har brugt disse (urigtige) tal i sit salgsarbejde. Har du det på skrift? Eller har du vidner til samtalen.

Hvis det kun har været nævnt i en samtale, vil sælger jo sandsynligvis sige, at du har overfortolket det, han sagde og så er du tilbage ved, at du har bestilt en vare/ydelse og fået den.

Jeg siger ikke, at du ikke skal protestere og gå ind i kampen, men du skal også vurdere, om du virkelig får noget ud af det, eller om du bare får en masse sagsomkostninger og gebyrer oven i den oprindelige regning.

Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Tusind tak for dit gode svar! Det vil jeg gøre :) 

Med venlig hilsen

Maja

Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk vidner til samtalen, samt at efter min indsigelse har de på mail skrevet, at de selv har trukket statistikken fra den anden kundens facebookside. 

Så de har bekræftet at de har brugt statistik fra den anden kunde, til at sælge mig produktet. En statistik som intet har med deres produkt at gøre, for ja de har købt deres produkt, men ikke brugt det.

Så deres produkt har ikke haft nogle indflydelse på deres statistik.

Jeg har overvejet om jeg bare skulle overgive mig og betale, men ved at jeg ikke er den eneste, som føler sig snydt og vejledt af dem. Så det kan min samvittighed ikke få mig til. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)