Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Love mod byrder pålagt af staten ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Skywire ApS Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Findes der nogen love der beskytter virksomheder i mod de byrder i form af statistik, som nogle styrelser pålægger virksomhederne at indberette ?
Kan man på nogen måde hæve hånden og sige stop! ?

Jeg er ved at gå til i skidt og skrammel af statistik der skal udfyldes til erhvervsstyrelsen, ifbm. indberetning til bredbåndskortlægning, investering osv.
Det har foreløbigt taget mig 2 fulde dage at skulle udfylde deres statistikker. Sidste gang jeg skulle udfylde til dem (nogle måneder siden), der måtte jeg have revisor til at finde tal frem. Det blev en dyr fornøjelse, for han arbejder selvfølgelig ikke gratis (Men det skal jeg åbenbart gøre for styrelsen).

Det der er mest tankevækkende er at der ikke er en mindste grænse. Vores bidrag rykker intet ved statistikken overhovedet. Det er vi simpelthen for små til endnu. Vi snakker ikke engang promiller, det er væsentligt under.

Jeg har forespurgt dem om de ikke kunne lave en minimumsindberetningsgrænse, sådan at man først skal indberette, når kundemassen har nået en hvis størrelse. Men de er fuldstændigt ligeglade og truer med dagsbøder af tusind kr. pr. dag.

Det er dybt frustrende, og værre er det at en vi får e-mails fra dem hvor de beder om oplysninger, som de kunne læse ud af vores e-mails, eller uden problemer slå op på nettet (f.eks. cvr.dk)

Man kommer til at tænke på om det er et beskæftigelses projekt der er sat i søen, fordi vi har høj arbejdsløshed i Danmark.

Jeg har ikke noget imod at indberette statistik hvis der er fornuft i det. Men dette er en kæmpe byrde og når man så samtidig kan se ud fra tidligere statistik, at det ingen ting overhovedet rykker i statistikken, så er det jo formålsløst og kun tidsspilde.

Hjælp!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)