Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med opstart af Deal-site(s)? - Lyst til et nyt eventyr med innovativt niche deal-site?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ohøj fellow Aminos!

Dette er mit første indlæg herinde, men bestemt ikke mit sidste.
Jeg er en ny bruger af sitet, men har længe været med på en kigger. Nu er det tid for mig at gå videre med mine mange idéer, og én af dem vil jeg gerne lufte her;

Jeg har udtænkt et, synes jeg selv, stærkt innovativt koncept med bæredygtigt indhold til et deal-site. Jeg vil ikke være konkret omkring selve idéen, da den stadig er i opstartsfasen, hvor der fortsat brainstormes derudaf.
Det grundlæggende i sitets indhold og koncept er fastlagt, men stadig mangler jeg at koge alle ingredienserne ned til den perfekte suppe.
Desuden er indlægget ej heller tænkt som et ønske om at få feedback på min idé på nuværende stadie.

Hvad er det så jeg egentligt taget vil med dette indlæg?
- Jo i første omgang, kære Amino netværk, håber jeg at finde en eller flere personer der har startet eller været med til at starte et deal-site op før. En sparringspartner som kan hjælpe mig videre med de mere praktiske punkter i min vision om at lave Danmarks bedste deal-site (og koncept) til en helt bestemt (og bred) målgruppe.
I min research er det endnu ikke lykkedes mig at finde et lignende deal-site på området med et koncept, som dét jeg påtænker at lave til målgruppen.

Bevares... Der er, som mange af jer garanteret ved bedre end jeg, laaangt fra idé til vikelighed, men jeg skylder mig selv at starte et sted, og hvor er bedre end her? :)

Min deal-site idé består af to overordnede punkter: KONCEPTET og selve INDHOLDET på sitet.
- Jeg ønsker og håber derfor at finde en dygtig person, og gerne én med baggrundsviden og erfaring med opstart og drift/vedligeholdelse af deal-site(s), som i første omgang kan hjælpe mig med at vurdere KONCEPTET og INDHOLDET i min idé. Om der overhovedet er belæg for at gå videre med det, eller om jeg bare har fået en hjerneblødning.

Jeg har absolut ingen erfaring med iværksætteri af denne slags, så det er dér jeg har min "svaghed", om man vil.
Derimod har jeg, udover et kæmpe drive, ganske stor erfaring med produktudvikling, kundeservice -og kendskab, målrettet markedsføring og procesoptimering fra en årrække i IT branchen.
Derudover har jeg en kæmpe interesse og passion for INDHOLDET på det kommende deal-site, hvilket naturligvis gavner projektet betydeligt. :)

For at opsummere, kan jeg komme med et par eksempler på, hvad jeg blandt andet kunne tænke mig:
- Konkret viden omkring aftaler med shopejere
- Lovgivning og juridiske forbehold indenfor området
- kommunikation og markedsføring af et deal-site (Hvad fungerer bedst og hvorfor)
- Startkapital (Hvor meget skal der investeres til at starte med?)

Det var vidst, hvad jeg havde at sige i denne omgang.

Jeg ser frem til at høre fra dig, så vi kan gå i krig!

/Castro

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du går igang med endnu endnu endnu et dealsite, så bør du nok tjekke op på situationen i branchen. Pt er der rigtig mange dealsites i DK, faktisk alt alt alt for mange, når man tager markedets størrelse i betragtning...

Men det som nok er det største problem, det er indtjeningen. Det er utrolig få dealsites, som formår at tjene penge, og dem der endelig tjener penge, de tjener utroligt lidt i forhold til den omsætning og risiko, som de løber...

Jeg ved godt, at det ik var denne type info, som du forespurgte på, men det skader vel ik, at gøre opmærksom på det...

Og hvor meget det kræver i kapital? Det kræver nok en del, da du skal have en buffer til dårlige tider, eller til udvikling af sitet + et større budget til markedsføring...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men det som nok er det største problem, det er indtjeningen. Det er utrolig få dealsites, som formår at tjene penge, og dem der endelig tjener penge, de tjener utroligt lidt i forhold til den omsætning og risiko, som de løber...

Jeg tror nu de tjener okay. Så et udskrift af et deal salg som min arbejdsgiver printede. Deal pris: 299. Deal sitets kommission: 200. Fra den ene side har han næsten solgt 400 deals so far. Men jeg vil være enig i, at indtjeningen nok vil halte hårdt for en ny spiller på markedet - medmindre der er en meget stor tegnedreng som kan klare en masse reklame.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Fashion-Seller:
Men det som nok er det største problem, det er indtjeningen. Det er utrolig få dealsites, som formår at tjene penge, og dem der endelig tjener penge, de tjener utroligt lidt i forhold til den omsætning og risiko, som de løber...

Jeg tror nu de tjener okay. Så et udskrift af et deal salg som min arbejdsgiver printede. Deal pris: 299. Deal sitets kommission: 200. Fra den ene side har han næsten solgt 400 deals so far. Men jeg vil være enig i, at indtjeningen nok vil halte hårdt for en ny spiller på markedet - medmindre der er en meget stor tegnedreng som kan klare en masse reklame.

Det kan godt være, at de sælger godt af et produkt, hvor de kan tjene penge, men der kommer også mange deals, hvor de "kun" får 20-30% af salgsprisen, og hvor salget går dårligt...

Tjekker du regnskaberne for mange af de danske aktører, så er det faktisk meget få, som laver overskud, og de fleste overskud er ret beskedne...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Tjekker du regnskaberne for mange af de danske aktører, så er det faktisk meget få, som laver overskud, og de fleste overskud er ret beskedne...

Kan ikke lige huske hvor man kan se det henne, men hvis overskuddet er så beskedent, så undrer det mig at der er så mange. Men det er vel i virkeligheden ligesom iphone covers, billige golfbold etc. Vil ikke afspore mere. :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Fashion-Seller:
Tjekker du regnskaberne for mange af de danske aktører, så er det faktisk meget få, som laver overskud, og de fleste overskud er ret beskedne...

Kan ikke lige huske hvor man kan se det henne, men hvis overskuddet er så beskedent, så undrer det mig at der er så mange. Men det er vel i virkeligheden ligesom iphone covers, billige golfbold etc. Vil ikke afspore mere. :)

http://www.proff.dk/ 

Ellers læs disse artikel om Groupon.

http://www.forbes.com/sites/joanlappin/2013/11/11/two-years-after-its-busted-ipo-groupon-still-cant-turn-a-profit/ 

http://blog.priceintelligently.com/blog/bid/172691/How-Groupon-is-Losing-1-117-808-Every-Single-Day 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for "svar"/inputs uanset. Rart med nyttig viden og kilder til at støtte op :)

Jeg vil mene, at mit deal-site vil være i stand til at skille sig ud fra mængden, blandt andet fordi en del af konceptet går ud på en nytænkende markedsføringsmetode primært via subscribers/købere/brugere.
Håbet og målet på den lange bane er at skabe loyale brugere/subscibere/købere som har en oprigtig interesse i at bruge sitet og dens tilbud og muligheder.

Uden at være alt for konkret og udførlig, kan jeg bare sige, at konceptet er nyt og ikke set før i branchen, selvom selve sitet kommer til at ligne et 'typisk' deal-site. - Jeg har dog også et helt klart ønske om, at produkternes kvalitet skal være i top. Synes tit jeg falder over skrammelprodukter' på diverse deal-sites.

Jeg har fundet en niche med en bred målgruppe. - Jeg tror på det! :)
Omvendt har jeg naturligvis brug for en eller flere personer der kan tage en mere proffessionel vurdering af, om min idé er bæredygtig.

/Castro

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Jeg vil gerne høre mere om din ide. Kan endvidere byde ind med produkter, som kan have din interesse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Tak for din interesse.
- Jeg har været igennem din hjemmeside, og det ser lovende ud i forhold til et eventuelt fremtidigt samarbejde. Helt sikkert.

Som nævnt i mit indlæg er jeg i den spæde opstarts/idéfase, men jeg vil hurtigst muligt få formuleret noget brugbar læsning ud fra mine mange notater, stikord, tanker, brainstorms osv :)

Jeg sender dig en PB.


Venlig hilsen Rasmus.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Castro:

Jeg vil mene, at mit deal-site vil være i stand til at skille sig ud fra mængden, blandt andet fordi en del af konceptet går ud på en nytænkende markedsføringsmetode primært via subscribers/købere/brugere.
Håbet og målet på den lange bane er at skabe loyale brugere/subscibere/købere som har en oprigtig interesse i at bruge sitet og dens tilbud og muligheder.

Nu kender jeg ik dit koncept, så derfor er mit svar meget generelt...

Men har du sat dig ind i, hvilke typer mennesker, som der bruger dealsites? En meget stor del af dem, er dem som tidligere hed tilbudsjægere, som kun handlede i webshops, når der var gode tilbud. Altså illoyale kunder, som mere eller mindre kun går efter prisen, og der ud over, er pisse ligeglade med resten...

Den gruppe mennesker er så vokset i årene efter finanskrisen, og den udgør idag en stor gruppe mennesker. Typisk personer med et begrænset budget til forbrug, som derfor forsøger at få mest muligt for pengene...

Så loyale kunder, den er nok svær på dealsites eller sites ala dealsites... 

Ud over det, så er markedsføringsmetoden vel irrelevant, da det er konceptet, som kunderne skal komme pga... 

Rasmus Castro:

Uden at være alt for konkret og udførlig, kan jeg bare sige, at konceptet er nyt og ikke set før i branchen, selvom selve sitet kommer til at ligne et 'typisk' deal-site. - Jeg har dog også et helt klart ønske om, at produkternes kvalitet skal være i top. Synes tit jeg falder over skrammelprodukter' på diverse deal-sites.

Der er en grund til, at der er så mange kinavarer på dealsites idag. Nemlig den, at det er på disse, der er penge at tjene...

Vil du sælge top kvalitetsvarer, med en besparelse på 30-70%, samtidig med at du skal tjene penge, og sælger skal tjene penge, så giver det en matematisk problemstilling. Og ja du kan sikkert finde nogle restpartier hist og her, men næppe nok til at lave et dealsite koncept...
Mængden af f.eks overskudsproduktioner er faldet voldsomt efter finanskrisens indtog, og du får derfor svært ved at opstøve gode partier ofte...

Desuden har mange webshops og butikker med gode varer fravalgt dealsites, fordi der hverken er penge at tjene, og kunderne er skide illoyale... De får intet ud af salget med andre ord... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)