Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sammenligne mine produkter med mine konkurrenters på min webshop ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en webshop på tegnebordet, og planen er at jeg vil sælge hidtil ukendte mærker af mobiltelefoner på det danske marked

Problemet er at Danskere jo kun kan finde ud af at sammenligne Iphones, HTC, samsung, sony og nokia. Vi behøver ikke bevæge os længere væk end til tyskland før der pludselig er mange flere mærker at vælge imellem.

En af de ting jeg havde overvejet var at sammenligne telefonerne med de kendte mærker. Men spørgsmålet er om jeg må det ? Altså jeg har ikke tænkt mig at skrive at min er bedre end en Galaxy S5, men det kunne være informativt for mine kunder som måske ikke er så tech mindede at de nemt og hurtigt ved hvor vi er henne ydelsesmæssigt.

Ville en tekst som: 

Dette produkt er ydelsesmæssigt i samme klasse som Galaxy S5, Xperia Z2.

-være ulovligt f.eks ?

Håber nogen kan hjælpe :)

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ihvertfald se hvor fræk Microsoft har været :)

">

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Markedsføringslovgivningen er også meget mere aggressiv i USA, end i DK.

Den der var ikke gået i DK

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Det må du godt. Men du skal være rimelig skarp. Du må IKKE kun fremhæve der hvor din er bedre. Og du må ikke sige noget der er faktuelt forkert.

Hvilket Microsoft jo heller ikke gør i videoen... De antyder det, men de siger kun hvad der er i deres tablet, ikke hvad der ikke er i en Mac.

Og om den ene er hurtigere end den anden, det kan man jo måle sig frem til!

Så jo, jeg tror også den Microsoft reklame er OK i danmark.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har slet ikke tænkt mig at fremhæve mit produkt rent teknisk. Altså ved at lave en sammenligning. Iøvrigt så er der ting der er bedre på min nogensteder og andre steder scorer de etablerede mærker point. 

Det jeg har tænkt mig at slå igennem på er prisen. Jeg kommer til at kunne sælge en telefon der er meget tilsvarende til en Galaxy S5 (dog med 8 kernet processor) i ydeevne sådan i gennemsnit til under 2000.- kroner, hvor S5´eren koster 4800.- 

Men den parallel kan kunden sagtens selv lave. Det jeg ønsker er at sammenligne på en saglig og fagteknisk måde de tekniske data på produkterne, og at man dermed kan kategorisere dem i "klasser". 

Jeg kan høre på det hele at jeg skal være skarp og se mig for så ikke teksten kan tolkes på en måde hvor jeg nedgør et produkt fremfor mit eget.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)