Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding - juridisk udfordring standser mit projekt :(

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og vil super gerne have skubbet min forretningside afsted!

Min tilgang til opstartskapital er crowdfunding.

Udfordringen hedder sig at man ikke kan gøre det i Danmark (Jo Boomerang er en mulighed, men så vidt jeg er indforstået med dette, er at man betaler 25 % i skat, hvorimod det i USA, England, Holland, australien osv. er skattefrit).

Har i nogle bud på hvordan man bærer sig ad som dansk virksomhed?

Jeg vil super gerne høre erfaringer på dette område.

På forhånd tak :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Boesen Lynge:
men så vidt jeg er indforstået med dette, er at man betaler 25 % i skat

Du betaler kun skat af dit overskud. Så hvis du bruger du mere i opstarten end du indsamler så vil der ikke udløses en skattebetaling. Problemet er hvis du ikke har brugt pengene ved årets udgang, så kan du komme i en situation at der skal betales skat af pengene. Det kan du eventuelt modvirke ved at indbetale pengene på en iværksætter/etableringsordning. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Du betaler kun skat af dit overskud
hvordan hvis Daniel kørte det i selskabsform og fundede med et løfte til de som giver penge, at 

Pengene bruges ikke før xxxx er indsamlet og

Pengene bruges ikke før 2015 tidligst da projektet først 2015 ville kunne opstartes 

Ville han så kunne hensætte beløbet som en forpligtelse til at det skulle bruges netop 2015 og dermed ha det som en type forpligtelse tror du?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ville han så kunne hensætte beløbet som en forpligtelse til at det skulle bruges netop 2015 og dermed ha det som en type forpligtelse tror du?

Det har jeg svært ved at se skulle være umiddelbart muligt både regnskabsmæssigt og skattemæssigt.

Du kan godt begynde at "rode" med betingede og ubetingede forudsætninger, men så skal vi over i konkrete problemstillinger. Problemet omkring crowdfunding er reelt kun hvis man bliver fanget med for få udgifter i forhold til hvad der er indsamlet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Problemet omkring crowdfunding er reelt kun hvis man bliver fanget med for få udgifter i forhold til hvad der er indsamlet. 
hvad man jo nemt bliver fanget i - hvis man funder i efteråret 2014 og har pengene i november/december og har et projekt som tager 1 år at gennemføre. Så skal man måske betale løn til udvikler eller andet i hvert kvartal 2015 og har projektet klar i 2016 - men har skattet 25% af pengene i 2014 inden man kunne gå igang?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)