Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af xxxxxx

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skriver de om hvornår de returnerer pengene?

Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Op til 14 dage.. Det er 20 dage siden nu. Bare det at man ikke kan få fat i dem... Der står også man modtager en kvittering på mail når de modtager ordren retur og den bliver registeret på deres lager, den har jeg heller ikke fået. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så udskriver du bare din dokumentation på at du her forsøgt at henvende dig, og så laver du en indsigelse i din bank.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Så udskriver du bare din dokumentation på at du her forsøgt at henvende dig, og så laver du en indsigelse i din bank.

Enig!

Men inden du gør det, så bør du måske lige give dem ugen ud. Det kunne være pga sygdom eller sommerferie, at de er lidt bagud...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber du får dine penge og hvis du gør så er du heldig at den er købt over nettet for i en butik kunne du have fået et nej! For havde selv fået en Iphone 5 i gave men var glad nok for den 4'er jeg havde (i kender det nok når skidtet dur hvorfor skifte det ud og smide penge ud af vinduet) så gik ned i Telia butikken for at retunere den men fik vide at Telia ikke køre med returret længere i deres fysiske butikker.....

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Carsten Kvist:

Så udskriver du bare din dokumentation på at du her forsøgt at henvende dig, og så laver du en indsigelse i din bank.

Enig!

Men inden du gør det, så bør du måske lige give dem ugen ud. Det kunne være pga sygdom eller sommerferie, at de er lidt bagud...

Tjaaa.. Måske... Tror nu ikke den holder, når en virksomhed af den størrelse ikke engang vil svare på henvendelser!

Jeg er dog lidt i tvivl om, om man overhovedet KAN lave indsigelse, før de 30 dage er gået... - Men det ved banken.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten

Tak for kritikken - altid godt at blive holdt i ørerneBig Smile, men som jeg skrev, så havde jeg ikke undersøgt den konkrete hjemmeside, som der blev henvist til - men nævnte blot at selskaberne har pligt til at oplyse deres identitet, fysiske adresse, telefonnummer, mailadresse osv - Ellers er siden ikke i overensstemmelse med den nuværende forbrugeraftalelov. Som jeg hører spørgsmålet, så fremgår disse oplysninger ikke af hjemmesiden - eller også er de skjult, hvilket heller ikke er ok, da oplysningerne skal fremgå på klar og forståelig måde.

Vedr. tilbagebetalingspligten skal den erhvervsdrivende tilbagebetale en eventuel modtaget betaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor den erhvervsdrivende modtager meddelelsen om fortrydelsen. Bestemmelsen skal dog ses i sammenhæng med stk. 4, hvoraf det fremgår, at den erhvervsdrivende kan tilbageholde beløbet, indtil varen er modtaget retur, eller indtil forbrugeren har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst. Dvs. ud fra de info, som vi har, så har den erhvervsdrivende i dette tilfælde handlet i strid med forbrugeraftaleloven.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Rikke Wagenblast Sørensen:
Dvs. ud fra de info, som vi har, så har den erhvervsdrivende i dette tilfælde handlet i strid med forbrugeraftaleloven.

Det ved du jo ikke. - Du ved ikke om den erhvervsdrivende overhovedet er gjort bekendt med at man ønsker at returnere... I 'gamle' dage, kunne man bare returnere varen. Nu SKAL man tydeligt gøre den erhvervsdrivende opmærksom på, at man ønsker at returnere.

Advokat Rikke Wagenblast Sørensen:
Vedr. tilbagebetalingspligten skal den erhvervsdrivende tilbagebetale en eventuel modtaget betaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor den erhvervsdrivende modtager meddelelsen om fortrydelsen. Bestemmelsen skal dog ses i sammenhæng med stk. 4, hvoraf det fremgår, at den erhvervsdrivende kan tilbageholde beløbet, indtil varen er modtaget retur, eller indtil forbrugeren har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.

Her er stk. 4 jo MEGET interessant. Dette vil i praksis ALTID komme i spil, da den erhvervsdrivende jo nu skal beregne en eventuel værdiforringelse - Dette er jo ikke muligt uden at have varen i hånden. - Her er vi dog enige om, at i dette tilfælde, hor jeg går ud fra der er tale om en ny iPhone, der ikke engang er pakket ud, kan der jo ikke være megen værdiforringelse. - Der KAN jo dog være noget, hvis æsken er ødelagt! - Da denne jo sikkert ses som en væsentlig del af varen!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte sådan set lige det vigtigste.

Advokat Rikke Wagenblast Sørensen:
men som jeg skrev, så havde jeg ikke undersøgt den konkrete hjemmeside, som der blev henvist til - men nævnte blot at selskaberne har pligt til at oplyse deres identitet, fysiske adresse, telefonnummer, mailadresse osv

Ja, men ser du. Når du gerne vil bryste dig af at være advokat, hvisket jo gerne skulle give dine ord mere vægt end andres. Så ville det måske være en god idé at lave være med at tale om EkstraBladet og Forbrugerombudsmanden, uden at kende noget til sagen. - Du bør vel, med den viden du forhåbentlig har, være endnu mere påpasselig med, hvordan du udtaler dig. Og specielt på hvilket grundlag.

JEG SYNES (det kan vi nemlig ikke diskutere) at du, når du bruger ordet Advokat, har en særlig forpligtelse, og den SYNES JEG, du har tilsidesat i dette tilfælde!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Og da det er en hjemmeside for iværksætter - herunder mange med netbutikker - så bemærkes, at ændringen af loven trådte i kraft den 13. juni 2014 og det blev samtidig indført mulighed for bødestraf allerede ved førstegangsforseelser.

Dvs. det er faktisk rimelig vigtig at overholde loven - også selv om loven ikke sådan lige at gå til og forstå.

Da der er mange sider på nettet om loven, og også nogle fejl info rundt omkring om loven, så kan du selv undersøge nærmere her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666

Men som jeg skrev, så er det ikke så nemt at få alt med blot ved at læse loven - reglerne om tilbagebetaling fremgår i øvrigt af § 22 og hvad du skal informere om ved netsalg kan du se i § 8.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)