Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for 100% ærlige råd omkring start af webshop med tøj

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan lige så godt lægge kortene på bordet med det samme. Jeg har haft en drøm i mange år nu hvor jeg godt kunne tænke mig at sælge tøj over nettet. dog ønsker jeg ikke (ihvertfald til at starte på) at have så bredt sortiment som stylepit, asos, nelly osv har men derimod gå lidt mere efter noget "niche" ala salg af t'shirts, polo'er, skjorter osv eller bukser (jogging, denim osv) men er det dumt når jeg ikke har +100,000 kr at starte op for? Jeg er klar over det er et presset marked men jeg må ærligt indrømme at det er denne her idé jeg vender tilbage til hver gang og jeg har efterhånden brugt meget lang tid på at eftersøge andre muligheder så jeg søger jeres råd, vejledning og tanker omkring dette :)

Mvh Kevin

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du har kapital og/eller en stor viden om at drive webshop, så er det en meget dårlig ide - nu du spørger.

Det er en benhånd branche, hvor du ikke kan klare dig bare ved at have gode produkter.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:
er det dumt når jeg ikke har +100,000 kr at starte op for?

keg vil ikke kalde det for dumt, men chanceløs.

Der er ekstrem stor konkurrence. Prøv med en niche?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kevinff:
men er det dumt når jeg ikke har +100,000 kr at starte op for?

Det 100 % ærlige svar på det spørgsmål er i min optik JA.

Da vi ville starte i sin tid, sagde en kommende kollega: "Det kan simpelthen ikke lade sig gøre, hvis du ikke har en pose penge at komme med". Så vi solgte bil, vindmølleaktier og andet salgbart. Opsagde forsikringer og lagde de penge oveni, som vi havde lagt til side til bl.a. nyt badeværelse i vores hus. Desuden beholdt den ene af os sit faste arbejde, til vi var kommet godt i gang.

Det gjorde hele forskellen, at vi kunne indrette lokaler, købe varer samt - ikke mindst - bruge penge på annoncering uden at skulle ligge på knæ for en bankmand eller investor.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig enormt svært men hvis du har fx 100.000,- så du kan skaffe nogle mærker og samtidig få lavet en lækker webshop har du en chance men det komme til at tage lang tid og det kræver at du er 100% dedikeret over en lang periode. Derudover bør du helt klart prøve at starte med at gøre den lidt niche agtig og købe fx mærker der er lidt sporty, smarty, gangsta eller hvad der nu kan gøre den interessant...

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig med de andre, en svær branche.

Vil man lave eget brand, så koster det mange penge, da man næsten er nødt til at søge til østen for at få en ordentlig pris, og så skal man lave store ordre for at fragten ikke kommer til at være for dyr.

Vil man, som jeg forstår at du vil, sælge allerede eksisterende brands, så er der ofte et krav om en minimummængde man skal købe, og hvis man så skal have nogle forskellige modeller så løber det hurtigt op. Der er selvfølgelig muligheden for at købe restlagre, men der er for det meste en grund til at det er restlagre.

Desuden er alt med tøj generelt svært, i hvert falde når det er online, for der er altid problemet med størrelser. Og vil man yde den gode service, så står man selv med returfragten når der er en der har bestilt forkert størrelse.

Men jeg vil ikke sige at det ikke er muligt.

Mvh Martin
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob - Om jeg har kapital er vel relativt :D jeg har ikke 100,000 kr til at spytte i et projekt. 

Amadeo - Det kan godt være du skal forklare mig hvad niche betyder så :) for i mit hoved er salg af feks polo, tshirts osv eller udelukkende bukser en niche bare indenfor tøj branchen :) 

Birthe - Jeg er mere end villig til at spytte alle de penge jeg har ind i det hvis jeg tør tro på at det kan blive en success

Kristoffer - Jeg har desværre ikke 100,000 kr til at lægge i sådan et projekt. Det lyder bare utroligt man skal helt deropad før der er en chance for at det kan fungerer :) har også overvejet ting som salg af sokker eller undertøj osv men er i tvivl om det er en bedre niche :)

Tommy - Jeg sætter mig til at læse artiklen nu her :) tak for linket

Martin . Du har forstået helt rigtigt med at jeg godt kunne tænke mig at sælge brands der allerede eksisterer :) Somsagt har jeg også overvejet undertøj eller sokker men jeg syntes ellers at salg af tshirts osv lød som en meget god idé men det kan da sagtens være jeg tager fejl :)

Mvh Kevin

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan du ik skrabe minimum et par millioner sammen, så er det en dødfødt ide, sorry to say... Og det var et ærligt svar :)

Hvis du vil drive en tøjwebshop, så skal du tilbyde gratis fragt frem og evt tilbage. Det kræver god volumen, hvis du bare vil have nogle ok priser... Ud over dette har mange mærker store krav til indkøb, dvs der skal lægges mange penge ud, hvis du vil igang...

Så med dit sparsomme budget, så bør du 100% kigge dig om efter noget andet, som du kan starte, det vil du få meget mere ud af både personligt, men sikkert også økonomisk...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Kan du ik skrabe minimum et par millioner sammen, så er det en dødfødt ide, sorry to say... Og det var et ærligt svar :)

Hvis du vil drive en tøjwebshop, så skal du tilbyde gratis fragt frem og evt tilbage. Det kræver god volumen, hvis du bare vil have nogle ok priser... Ud over dette har mange mærker store krav til indkøb, dvs der skal lægges mange penge ud, hvis du vil igang...

Så med dit sparsomme budget, så bør du 100% kigge dig om efter noget andet, som du kan starte, det vil du få meget mere ud af både personligt, men sikkert også økonomisk...

Jeg regnede lidt med du ville svare på dette spørgsmål og mange tak for dit svar :) kan godt høre på det hele at jeg skal se mig om efter en anden branche.. Skal man virkelig også smide så mange penge efter feks sokker eller undertøj? eller er der begrænset indtjening på sådan noget? 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)