Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords Inkasso

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg var tidligere ansat i et firma, hvor jeg stod for en Adwords-kampagne. Til den brugte jeg min personlige Google-konto, men tilmeldte virksomheden med Virksomhedens navn, postadresse og cvr-nummer, men med mig som att., sådan at der på aftalen og alle fakturaer stod:

Virksomhedens Navn

Att. Mit Navn

Virksomhedens Postadresse

Virksomhedens CVR-nummer

Det var i øvrigt også virksomhedens kreditkort, der var knyttet til aftalen.

Kampagnen blev afsluttet for flere år siden, men der var ved afslutningen en regning på 750 kr, der ikke var betalt, fordi virksomheden havde lukket kreditkortet.

Jeg er nu blevet kontaktet af Google, der mener, at jeg som privatperson er ansvarlig for at betale beløbet eller inddrive pengene hos virksomheden, jeg var ansag hos. Hvad siger I til det? Holder den i byretten? Skal jeg betale eller have ro i maven?

Mvh 

Christoffer

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal - lær af din erfaring - start et firma - tjen en million ;)

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du beskriver det, så var det virksomheden, der var kunde hos Google og ikke dig. Det er alfa og omega her. Google kan kun kræve betaling af den, som har indgået aftalen med dem, og det er virksomheden. Det kan Google ikke være i tvivl om, når både virksomhedens navn, adresse og ikke mindst CVR-nr. er blevet oplyst og også fremgår af fakturaer. 

Jeg mener klart, at du skal afvise at betale og i stedet henvise Google til at kræve pengene hos din tidligere arbejdsgiver. 

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er præcis som jeg beskriver det. Jeg har også bedt Google om at sende mig en henvisning til en aftale eller noget på skrift om, hvorfor de mener, de juridisk betragter aftalen som indgået med mig som privatperson. Det vil de ikke og al kommunikation i sagen foregår i telefon med en ung gut, der hele tiden undskylder, men at det er firmapolitik, og at han ikke kan gøre noget. Google vil ikke kontakte virksomheden med kravet selvom jeg har givet kontaktoplysninger til dem. De mener, jeg skal gøre det. Det ligner et klassisk tilfælde af konglomeratsyge. 

Søren, tak for dit svar, som er med til at bekræfte mig i ikke at bukke under for trusler fra en gigant, når det, for mig at se, er helt åbenlyst forkert af dem.

Andre meninger, gerne fra jurister som Søren, er meget velkomne. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken virksomhedstype havde du?

Såfremt det var en enkeltmandsvirksomhed, så hæfter du personligt for gælden, uagtet at aftalen måtte være indgået med din virksomhed. Dette støttes på, at du med en enkeltmandsvirksomhed hæfter personligt og ubegrænset.

 

Har du derimod haft virksomheden som et ApS o.l., da hæfter du som udgangspunkt ikke personligt.

 

Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stiven

Det var/er et Aps, så jeg burde ikke hæfte personligt så vidt jeg har forstået.

Vh

Christoffer

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google har ikke været i tvivl om, at de handlede med et selskab, da de jo fik cvr.nr. Du handlede i overensstemmelse med din arbejdsgiver, da du bestilte ydelsen, og så hæfter du ikke personligt. Jeg vil helt sikkert have is i maven her.

Men jeg hører gerne mere om Adwords kampagnen - hvad det kom til at koste, resultatet heraf osv. Kort og godt om det er relevant for os andre iværksættere at bruge. Jeg er ret grøn på edb markedsføringsområdetSmile

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Som Advokat Rikke siger, så er det ikke noget du skal tage dig af, du kan absolut ikke stilles personligt til ansvar for det beløb, så bare lad den ligge. 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke advokat eller jurist, og kan derfor ikke svare korrekt, men spiller det slet ingen rolle at trådstarter har citat:

Formika:
Til den brugte jeg min personlige Google-konto
  - hvad står der i den aftale der oprindeligt er indgået omkring den personlige google konto?  Hvad har man accepteret af betingelser for at benytte Google services, hvad er man forpligtet til, og hvad hæfter man for?  Kan man indgå en aftale om en ydelse der koster penge på vegne af trediemand, og dertil benyttes personlig konto, og så forvente at der ved efterfølgende manglende overholdelse af aftalen ( manglende betaling ) ikke er konsekvens for den der tegnede aftalen ?  Bare en tanke...

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

>Roberts.dk 

I og med at faktura indeholder CVR, Firmanavn og betalingskortet endda er firmaets, så kan jeg ikke se hvordan den skal kunne komme til at hænge på ham personligt. De kan ikke gå til domstolen og sige at de ikke har fået pengene fra Firma A på en aftale indgået af en person i firmaet, det vil altid være firmaet der hæfter og ikke den ansatte personligt, medmindre der er sket noget ulovligt.

Jeg vil jo også mene at selvom kontoen er oprettet personligt til at starte med så i og med at alle firmaoplysninger er indtastet så har du jo egentligt overdraget kontoen til det firma. Det kan godt være de kunne komme efter dig i US men i DK holder den ikke. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)