Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ufaglært maler render fra opgaven, men kræver fuld betaling

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 36
Fra  babyførstehjælp Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger, så har jeg haft en til at komme og male, vi aftalte en pris, og jeg ville godt give lidt ekstra for at være helt sikker på at det blev godt nok gjort.

Hun kontakter mig så for at få betaling, jeg svare at jeg lige skal se det først. Der er noget som ikke er malet, og noget som ikke er malet ordentligt, men der er også en del som er rigtigt pænt.  -Det siger jeg til hende. Hun vil gerne komme og male det som ikke er ok. Men hun har smidt malergrej og overdækning ud og mener at jeg skal købe noget nyt til hende. Det siger jeg umiddelbart nej til, men vi bliver enige om at snakke sammen.

Vi snakker sammen, jeg har fundet noget grej og siger til hende at hun bare kan tage nogle aviser med til at overdække med. Det vil hun ikke, hun skal ikke slæbe på aviser. Og forøvrigt vil hun have flere penge for at gøre jobbet.

Forøvrigt har hun også snakket med en maler og han siger at det som ikke er gjort ordentligt skal males over igen og det vil hun ikke. Og hun har snakket med en advokat, vi skal give hende fuld betaling med det samme, ellers vil hun trække os i retten. Jeg siger til hende at jeg max vil betale halvdelen af det aftalte beløb, da jobbet ikke er gjort færdig. - Hun har forøvrigt også været på adressen for at kigge på arbejdet - noget jeg under ingen omstændigheder ønsker gentager sig.

Jeg har derfor sendt hende en SMS (ja, jeg havde ikke lige andre muligheder for at gøre noget på skrift) hvor jeg gør indsigelse mod den regning, som hun forøvrigt ikke har sendt endnu. Og begrunder hvorfor og fortæller at hun kan fremsende en faktura på det halve beløb.

Men, hvad gør jeg nu, lejemålet udløber om 3 uger og hvordan beviser jeg at hun ikke er færdig, hvis jeg bare får det malet er beviset jo væk....

Forøvrigt, kan jeg oplyse at der ikke var en kontrakt til at begynde med.




Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan vel tage billeder med dato af det ufærdige arbejde, evt. med dagens avis på. hun kan vel i og for sig heller ikke kræve fuld betaling hvis hun ikke har noget på skrift… men så igen.. en verbal aftale er jo også bindende, men i jeres tilfælde er det jo nok bare ord mod ord i retten… 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DinaHB:
Forøvrigt, kan jeg oplyse at der ikke var en kontrakt til at begynde med.

Dagens lektion - sørg for at få det skrevet ned.

Du kan tage billeder/video af det hele hvor man kan se hvad problemet er. For at kunne bevise datoen (normalt er der dato på kameraer) så kan du tage en avis med på billederne hvor man kan se dagens avis. Derefter kan du så få det malet ordentligt.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

DinaHB:
Forøvrigt har hun også snakket med en maler og han siger at det som ikke er gjort ordentligt skal males over igen og det vil hun ikke. Og hun har snakket med en advokat, vi skal give hende fuld betaling med det samme, ellers vil hun trække os i retten.

Har hun talt med en maler der bekræfter, at hendes arbejde ikke er gjort ordentlig, samtidig med at hun truer med advokat og retssag??

Har du den udtalelse på skrift??

Du skal kontakte en anden maler, og få et skriftligt tilbud på at rette det hun ikke har lavet ordentligt / mangler. 

Fremsend tilbudet skriftligt og tilbyd at hun bedes rette de nævnte punkter som nævnt i tilbudet inden dato X, ellers vil arbejdet blive udført fra anden side og fratrukket hendes faktura. 

På den måde har du en rigtig god sag, da hun skal have mulighed for at udbedre fejl og mangler jvf. det aftalte. Hvis ikke hun vil, er du i din gode ret til at få arbejdet udført fra anden side, og fratrække udgiften fra hendes faktura. 

MEN du skal kunne bevise eller i det mindste meget stærkt kunne sandsynliggøre at hendes arbejde har fejl og mangler i forhold til det aftalte. Derfor skal du bruge et tilbud fra anden side, gerne indeholdende "færdiggørelse af påbegyndt malerarbejde".

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 36
Fra  babyførstehjælp Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Jeg får taget nogle billeder (håber det kan lade sig at gøre, det er hvidt på hvidt maling, og alle møbler og lamper er taget ned).

Jeg får også et skrifteligt tilbud indhentet.

Jeg har bedt udlejer om at lave et forsyn, det kan vel i princippet også bevise det mangelfulde arbejde, eller hvad?

"Har hun talt med en maler der bekræfter, at hendes arbejde ikke er gjort ordentlig, samtidig med at hun truer med advokat og retssag??"  Ja!!! - For det hun har fået ud af det er at hun mener at den maler har bekræftet at hun skal bruge mere tid på opgaven og derfor skal have flere penge for den..

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

DinaHB:
at hun mener at den maler har bekræftet at hun skal bruge mere tid på opgaven og derfor skal have flere penge for den..

Dovenskab er at gøre det rigtigt første gang... 

Du skal naturligvis ikke betale for, at hun udbedre sine egne fejl og mangler. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde gjort følgende:

Bedt udlejer kommer og tage et kig på det udførte malearbejde, og bedt selv samme om et midlertidig skriftlig syn (hvor maling naturligvis er mangelfuldt)

Bedt en anden maler (pro) om at komme og give et tilbud på at få det gjort færdigt. Samtidig ville jeg bede denne maler om at komme med en skriftlig udtalelse om det arbejde der er udført.

Tage billeder af hele baduljen.

Skrive til hende der har malet at hun kan kigge i telefonbogen efter hendes penge, ALLE SAMMEN og at hun kan være heldig med at du ikke kører sag på hende for spild af din tid, dovenskab, sexchikane og at drikke i arbejdstiden eller hvad du nu kan finde på.

Med andre ord, jeg havde dokumenteret det halvfærdige arbejde så godt som muligt, dokumenteret hendes udtalelser via SMS (få dem gemt eller printet ud) og så havde jeg ikke betalt en rød øre for det. 

Det er hendes ord mod dit, og er der ikke en kontrakt kan hun stampe lige så tosset i gulvet omkring hendes penge, så har hun intet der gør at hun har noget krav.

Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 36
Fra  babyførstehjælp Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes godt nok også at det er kommet langt ud.

Hun har nægtet at gøre arbejdet færdig, men telefonisk, så det kan jeg vel ikke bevise.

Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, at give hende endnu en chance.

For det første fordi jeg overhovedet ikke stoler på at hun vil gøre det godt, og hun kan i princippet jo tvære maling ud over det hele så jeg ender med at skulle i gang med en endnu større omgang end den som der skal laves nu.

For det andet har jeg ikke oceaner af tid da lejemålet er opsagt og der kommer nye lejere ind - hvilket betyder at jeg kan miste mit depositum og eventuelt står med en eller anden form for erstatningsproblem overfor udlejer/ny lejer (det ved jeg ikke, men tænker at det kan forholde sig sådan).

Hun rimelig skør i boldten, hun er ekstrem aggressiv (dog kun i telefonen - jeg har faktisk ikke rigtigt modtaget andet end en anmodning om at overføre penge til hende pr. sms) så jeg ved ikke hvad hun kan finde på - derfor har jeg ikke lyst til at være sammen med hende, ej heller lade hende være i lejemålet. Hun har allerede en gang gået ind, uden at jeg viste at hun ville gøre det.

Skal jeg måske sende hende endnu en SMS hvor der står at jeg glemte at sige at hun ikke har min tilladelse til at gå ind, og at hvis hun gør det, vil jeg betragte det som indbrud? Nøglen var hos naboen, så hun kunne komme ind via dem. De holdte ferie men hun fandt nøglen i et skab og gik ind efter at jeg havde gjort hende opmærksom på at malerarbejdet ikke var færdigt (hvorefter hun så kontaktede en maler - mig bekendt har hun ikke været der siden) og jeg har fået nøglen tilbage fra naboen... Såååå - jeg gider jo heller ikke optrappe konflikten og have en eller anden s*g *%##ing til at gøre livet surt for mig og min familie. (Det er selvfølgelig en spekulation, men hun virker altså rimelig utilregnelig)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

DinaHB:
eg har faktisk ikke rigtigt modtaget andet end en anmodning om at overføre penge til hende pr. sms)

Det lyder underligt at hun rykker for penge, når du tidligere skriver at du endnu ikke har modtaget regningen?? 

Når du er under et tidspres, kan du evt. gøre følgende:

- Køb en spand maling og gør arbejdet færdigt selv. Krediter for materialer og tidsforbrug og betal resten.

- Aflever lejemålet som det er, få en modregning i dit depositum og krediter beløbet hendes faktura.

Alternativt kan du betale det i har aftalt, og få fred fra hende her & nu, og selv betale hvad det koster at gøre det færdigt af egen lomme.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 36
Fra  babyførstehjælp Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:
Det lyder underligt at hun rykker for penge, når du tidligere skriver at du endnu ikke har modtaget regningen?? 

Hun har sendt en SMS hvor hun beder mig om pengene. Vi snakker om at hun kan få dem kontant når jeg har set hendes arbejde, men hun sender så endnu en sms hvor hun  beder mig overføre pengene, men hun har ikke sendt nogen regning på noget tidspunkt.

Jeg tror at hun vil gå hele vejen med at tage mig i retten, og i den situation tror jeg ikke at jeg står særlig godt hvis jeg selv laver arbejdet.  Og hvordan skal jeg eventuelt taksere min egen timeløn.... Kan jeg eventuelt tage det jeg tager når jeg underviser?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)