Du behøver slet ikke og bevise noget som helst.
Du skal bare forklare i retten (hvis det overhovedet når dertil) hvordan den mundtlige aftale lød på den handel du gik med til med ham revisoren.
Det ham snydepelsen har gang i er grotesk og sprænger alle moralske grænser og værdier inden for dansk erhverv - og det ved den i byretten godt.
At han så siger noget andet er jo lige godt. Han kan heller ikke bevise noget skriftligt, såfremt han ikke har noget papir med din underskrift hvor der står 15.000 kr eller risiko for extra betaling, gebyr, etc. efterfølgende.
Ærlig snak, så har du fået dit produkt (regnskab) og han har fået sine 10.000 kr - som aftalen lød , punktum.
Og det jo dejligt.
Det skal du holde fast i.
Jeg ønsker dig god vind fremover.
Mvh Kjjrasmussen
Hej og tak for dit svar.
Det er også det jeg er kommet frem til. Jeg skriver en email hvori jeg forklar sagens forløb. Der står tydeligt hvad der var aftalt, hvad den faktura var på - som jeg naturligvis betalte, samt at jeg gør indsigelse mod den nye faktura. Det jeg er bange for er at han jo ikke skal bevise noget? Han kan jo bare sige der var ikke nogen aftale. Jeg udførte arbejdet og ønsker betaling. Det er dét jeg er bange for. (Jeg ved dog at en mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig, blot umulig og bevise)
Spørgsmål:
1) Er det nok blot og skrive en email at man gør indsigelse mod fakturaen eller skal der ske mere?
2) Kan han sende rykkere, inkasso, tvinge mig til at betale for alle gebyrer relateret hvis jeg taber i retten, eller stopper processen med rykkere, inkasso m.m før vi har været i retten?