Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når revisoren lyver?

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Der er ikke frit spil!

Det vil dog se lidt underligt ud at du har et modkrav mod revisor på et arbejde der ikke ligger indenfor dit erhverv.

Hvad med fakturateksten?

Teksten er jo lige meget. Man kan jo ikke bevise noget som helst alligevel. Han kan jo sige han har brugt 30 timer, hvis han virkelig har brugt 10. Du kan INTET bevise alligevel.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Teksten er bestemt ikke uden betydning!

Lad os antage at der på første faktura står "aconto honorar ifm xxxxx...." . Er det tilfældet, så indikerer revisor at det ikke er en endelig faktura.

Andre formuleringer kan ligeledes antyde at det enten er, eller ikke er, en endelig faktura.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

emcct:
Teksten er jo lige meget. Man kan jo ikke bevise noget som helst alligevel. Han kan jo sige han har brugt 30 timer, hvis han virkelig har brugt 10. Du kan INTET bevise alligevel.

Det er ikke rigtigt. Du kan bede en anden Revisor ( Eventuelt din nye Revisor ) om et overslag på hvor lang tid opgaven bør tage, og bruge den i retten.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Slå lige koldt vand i blodet.

Dig og din revisor havde en klar aftale om at det var max 10.000 - punktum.

At han så sender en ekstra faktura bagefter og hvad end han skriver som tekst til fakturaen osv , det kan han gøre alt det han vil.

Uanset hvor meget han hopper og danser, så skal du jo ikke betale den faktura på de 5.000 kr , når du jo allerede har betalt den aftalte pris a 10.000kr.

Den kan aldrig være længere.

Om ens aftale er mundtlig eller skiftligt er som udgangspunkt lige godt, men den skriftligte giver en bedre sikkerhed for dig, hvis i ender i retten, om den her uenighed.

Mit råd er og skrive til ham og sig at du ikke betaler, og så må du jo vente og se om han overhovedet tør at gå videre med det.

Du skal ikke lade ham løbe om hjørner med dig , og det vil du nok for rettens ord for!

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kjjrasmussen:

Slå lige koldt vand i blodet.

Dig og din revisor havde en klar aftale om at det var max 10.000 - punktum.

At han så sender en ekstra faktura bagefter og hvad end han skriver sol tekst til osv , det kan han gøre at det han vil. Uanset hvor meget han hopper og danser, så skal du ikke betale den faktura på de 5.000 kr , når du jo allerede har betalt den aftalte pris a 10.000kr. Om ens aftale er mundtlig eller skiftligt er som udgangspunkt lige godt, men den skriftligte giver en sikkerhed for dig, hvis i ender i retten.

Skriv til ham og sig han du ikke betaler, og så må du jo vente og se om han går videre med det.

Du skal ikke lade ham løbe om hjørner med dig.

Jeg er enig med dig, men som du kan se alle andre siger, HAN har ret uanset hvad. Jeg kan intet bevise fordi det var en mundtlig aftale.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:
ingen af dem holder hvad de lover, det koster altid mere

Enig.

Jeg har haft 5 på 10 år. Aldrig har jeg betalt det, som der blev nævnt mundligt.

Den sidste bad jeg om at sende skriftligt. Det var på kr. 8.000,00 - 10.000,00. Faktura lød på 3 gange så meget.

Johnny

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emcct

Stop nu vi har ligesom forstået at du er mega sur på din revisor - har du overhoved lavet en indsigelse mod fakturakravet ??

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

Emcct

Stop nu vi har ligesom forstået at du er mega sur på din revisor - har du overhoved lavet en indsigelse mod fakturakravet ??

Ravn,

Stop med hvad? Jeg svarer på spørgsmål som folk spørg, og det har jeg vel ret til?

Nej, det har jeg ikke, gør jeg først i morgen. Jeg kender manden og ved at svaret bliver "Der er intet og gøre - Betal ved kasse 1". Derfor jeg gerne vil finde ud af, hvad kan jeg gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver slet ikke og bevise noget som helst.

Du skal bare forklare i retten (hvis det overhovedet når dertil) hvordan den mundtlige aftale lød på den handel du gik med til med ham revisoren.

Det ham snydepelsen har gang i er grotesk og sprænger alle moralske grænser og værdier inden for dansk erhverv - og det ved den i byretten godt.

At han så siger noget andet er jo lige godt. Han kan heller ikke bevise noget skriftligt, såfremt han ikke har noget papir med din underskrift hvor der står 15.000 kr eller risiko for extra betaling, gebyr, etc. efterfølgende.

Ærlig snak, så har du fået dit produkt (regnskab) og han har fået sine 10.000 kr - som aftalen lød , punktum.
Og det jo dejligt.

Det skal du holde fast i.
Jeg ønsker dig god vind fremover.

Mvh Kjjrasmussen

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kjjrasmussen:

Du behøver slet ikke og bevise noget som helst.

Du skal bare forklare i retten (hvis det overhovedet når dertil) hvordan den mundtlige aftale lød på den handel du gik med til med ham revisoren.

Det ham snydepelsen har gang i er grotesk og sprænger alle moralske grænser og værdier inden for dansk erhverv - og det ved den i byretten godt.

At han så siger noget andet er jo lige godt. Han kan heller ikke bevise noget skriftligt, såfremt han ikke har noget papir med din underskrift hvor der står 15.000 kr eller risiko for extra betaling, gebyr, etc. efterfølgende.

Ærlig snak, så har du fået dit produkt (regnskab) og han har fået sine 10.000 kr - som aftalen lød , punktum.
Og det jo dejligt.

Det skal du holde fast i.
Jeg ønsker dig god vind fremover.

Mvh Kjjrasmussen

Hej og tak for dit svar.

Det er også det jeg er kommet frem til. Jeg skriver en email hvori jeg forklar sagens forløb. Der står tydeligt hvad der var aftalt, hvad den faktura var på - som jeg naturligvis betalte, samt at jeg gør indsigelse mod den nye faktura. Det jeg er bange for er at han jo ikke skal bevise noget? Han kan jo bare sige der var ikke nogen aftale. Jeg udførte arbejdet og ønsker betaling. Det er dét jeg er bange for. (Jeg ved dog at en mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig, blot umulig og bevise)

Spørgsmål:

1) Er det nok blot og skrive en email at man gør indsigelse mod fakturaen eller skal der ske mere?

2) Kan han sende rykkere, inkasso, tvinge mig til at betale for alle gebyrer relateret hvis jeg taber i retten, eller stopper processen med rykkere, inkasso m.m før vi har været i retten?

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)