Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når revisoren lyver?

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg gav mine papire til revisoren for at lave mit årsregnskab, stifte mit nye firma m.m. Han fortalte mig at dette vil komme til at koste "max 10.000kr".

Når sagen er afsluttet får jeg en regning på ca 10.000kr. Den betaler jeg naturligvis med det samme.

Nu her ca en måned senere kommer der en extra regning på ca. 5000kr. Jeg er naturligvis sur! Ved godt jeg ikke har noget på skrift, men det gør det ikke mindre sandt.

Hvad er mine chancer? Jeg har læst andre emner her inde hvor det virker til at revisorer bare kan skrive regninger ud og at bevisbyrden er min? Men så kan jeg vel også gøre det samme.. Sende min revisor en regning?

Det skal lige siges jeg er 100% sikker på at han sender denne ekstra regning fordi han ved at jeg skifter revisor, dvs væk fra ham.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

P.s. Glemte lige og spørge, hvis der ikke er nogen løsning, og jeg sender ham en regning på samme beløb (dvs det går lige op), hvad vil der så teoretisk ske?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan jo ikke sende en regning når du ikke har udført arbejde men det gør jo heller ikke nogen forskel. Du kan protestere mod regningen og nægte at betale og så vil den sikkert ende i retten og der må så den der bedst kan forklare sin ret vinde og det betyder givet ekstra omk fra taber

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:
jeg sender ham en regning på samme beløb (dvs det går lige op), hvad vil der så teoretisk ske?

en rigtigt dum ide for du har jo intet krav mod ham!  Så den vil du tabe i en retsag.  

Har du modtaget en faktura du mener der er forkert, må du lave en indsigelse overfor revisoren.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen,

Hvorfor er det en dum idé? Jeg laver en faktura på arbejde jeg har udfør for ham. Jeg hjalp ham med noget IT. Han kan ikke bevise at jeg ikke har sagt hvor meget beløbet er på, ligesom jeg ikke kan bevise at han har sagt max 10.000 men sender en regning som er langt over det aftalte beløb?

Med andre ord så giver i en revisor alt lov og magt til at skrive som han vil. Han kunne også skrive 20.000 og jeg var tvunget til at betale. Det kan da umuligt være rimeligt.

P.s. Det er vigtigt og notere igen, at den anden regning jo kommer BAGEFTER.. Så jeg har jo vel også lidt bevisbyrde i det? Hvorfor sender han ikke hele regningen samlet, det giver jo ingen mening. Det er ret tydeligt at det fordi han er sur over jeg skifter revisor.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:
Han fortalte mig at dette vil komme til at koste "max 10.000kr".

Kender denne tråd for godt.

altid noget på skrift fra liberale erhverv. Det er min egne dyrebare erfaring.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for dit svar.

Som jeg også skriver, ved jeg godt at fejlen på det punkt er jeg ikke fik det på skrift. Men som jeg også skriver, så sender han jo den første faktura på det ca aftalte beløb som jo også er betalt. En måned senere får jeg en anden faktura.

Endvidere vil jeg stadigvæk meget gerne vide hvorfor der er noget galt i at jeg laver en faktura til ham? Han kan umuligt bevise hvor meget jeg hjalp ham med IT?

Jeg har læst lidt på denne side: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/regning?tc=A176AC01BAD44D159D0A87D11493CC73

Der kan man så se hvad Inkasso gebyr er: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125006

I det min regning fra ham er på 5000kr, betyder det at hvis jeg ikke betaler den, sagen går videre, så kan jeg risiker og betale ca 5900? Eller løber det endnu mere op?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:
Endvidere vil jeg stadigvæk meget gerne vide hvorfor der er noget galt i at jeg laver en faktura til ham? Han kan umuligt bevise hvor meget jeg hjalp ham med IT?

Bed om en rapport over tidsforbrug, denne er der pligt til af lave/udlevere.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

emcct:
Endvidere vil jeg stadigvæk meget gerne vide hvorfor der er noget galt i at jeg laver en faktura til ham? Han kan umuligt bevise hvor meget jeg hjalp ham med IT?

Bed om en rapport over tidsforbrug, denne er der pligt til af lave/udlevere.

Det er jeg totalt ligeglad med. Han kan jo bare finde på ting. Tydeligvis så er det jo hans formål så det får jeg intet ud af. Men jeg kan sagtens lave en faktura til ham for mit IT hjælp ikke sandt?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:
Endvidere vil jeg stadigvæk meget gerne vide hvorfor der er noget galt i at jeg laver en faktura til ham? Han kan umuligt bevise hvor meget jeg hjalp ham med IT?

Denne havde jeg ikke lige fået læst helt. Der har du måske en pointe. Beløbet kan godt løbe højere op. Har du en tidsforbrugs rapport på den opgave du løste?

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)