Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO / hostingspørgsmål

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg havde mit website hos webdomain og fandt ud af at man ikke kunne optimere sit website ordentligt.

Jeg fik så anbefalet siteground.com og flyttede det ene website som er .se hos dem.

Nu overvejer jeg også at flytte mit .dk domæne hos dem. 

Inden jeg gør noget vil jeg være sikker på at jeg ikke gør noget "dumt".

En tekniker fra siteground skrev til mig: It´s more beneficial to have the site at a danish provider if the customers are danish.

siteground holder jo ikke til i Danmark men har meget hurtige servere og mit svenske site røg højere op i score og i SEO.

Jeg er dog lidt nervøs med mit .dk domæne da jeg har brugt mange år på SEO netop det domæne.

Hvad er jeres erfaring?

Burde jeg flytte .dk domæne med over eller burde jeg blive hos en dansk host, men flytte fra webdomain som er langsomme?

Jeg håber der er nogle eksperter på dette område.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tag et kig på tråden her, fra Googles produktforum: https://productforums.google.com/forum/#!topic/webmasters/k6po9mnpI8c/discussion 

Læg især mærke til svaret fra Googles egen ansatte "JohnMu" som forklarer at den fysiske placering ikke har noget at sige, hvis bare du husker at tilføje den geografiske målgruppe i Google Webmaster Tools.

Så placer du dine sites hvor du nu lyster - bare husk at sætte dine sites rigtigt op i Google Webmaster Tools.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak.
Det vil jeg tage et kig på. 

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Dan,

Er du ikke sød og kort beskrive hvordan man sætter det korrekt op i webmastertools? :)

Frank

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man har et ccTLD (.dk, .se, .no, .nl etc) - så er geo-targeting ikke muligt i webmaster tools, af den grund - det er et ccTLD, så .dk vil automatisk blive geo-targeted til Danmark, geo-targeting er kun muligt ved .com, .net, .org og andre gTLD domæner.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ok. Så nu hvor jeg har .se og .dk så ville det ikke blive et problem mht. SEO ?

Det burde ikke påvirke mig dårligt?

Hosteren er i US mener jeg, men deres servere er meget meget hurtige.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

lech07:

ok. Så nu hvor jeg har .se og .dk så ville det ikke blive et problem mht. SEO ?

Det burde ikke påvirke mig dårligt?

Hosteren er i US mener jeg, men deres servere er meget meget hurtige.

Da du har .se og .dk påvirker det ikke din SEO grundet af domænerne.

Det eneste du skal tage højde for ved at have en Host i US, er at hvis dine besøgende hovedsagligt er fra Europa, kan det klart anbefales, da det giver en bedre user experience for dine brugere, da forbindelserne internt i EU er bedre de trans-atlantiske kabler der går mellem US og EU.

Så der kan være noget med loading tid for dine brugere (og for google) da google ved dine domæner tilhører EU, så vil dens bot højest sandsynligt også basere load tests fra deres EU datacentre, hvilket kan have indflydelse på din SEO (En ud af mange parametre) - men det er noget du skal være opmærksom på, at det tager en del tid at sende data frem og tilbage.

Hvis jeg var dig ville jeg faktisk vælge deres Amsterdam datacenter.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har gennem tiden været vage meldinger fra Google om indflydelsen af en national hosting og IP på SEO. I de senere år er de dog blevet klarere: det betyder ikke noget så længe du enten bruger et ccTLD eller GWT til at fortælle hvilket land websitet er lokaliseret til - siger Google.

For nogle år tilbage gennemførte jeg en test med et svensk website på et .se domæne. Ranking for en stor mængde søgeord blev fulgt på google.se og google.com, og der blev periodevis skiftet frem og tilbage mellem hosting i Danmark og Sverige på nationale IP'er.

Konklusionen var, at der ikke kunne registreres nogen forskel i den gennemsnitlige ranking. Så enten var der ingen forskel eller også var forskellen så lille, at jeg ikke kunne måle den.

På den baggrund kan jeg ikke anbefale at gå efter en national IP af SEO hensyn.

Et mere væsentligt hensyn er latenstiden. Som Lucas er inde på, er der en betydelig højere latenstid fra DK brugere til US hosting, end fra DK brugere til DK hosting.

Højere latenstider kan du direkte oversætte til langsommere sideloadtider. Afhængig af hvor mange objekter websiderne loader på eget domæne, hvor godt dit website er optimeret og om du bruger CDN, så kan det sagtens være en ret betydelig forskel i sideloadtid. Langsom sideloadtid giver en dårligere brugeroplevelse og den påvirker også SEO en lille smule.

Så mon ikke du kan finde en hurtig dansk host?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig Europæisk host burde endda være nok, Google måler alligevel fra Tyskland, Holland, Irland, Belgien og Finland, som sagt har Siteground endda et datacenter i Amsterdam, NL - så det er at overveje, det vil give dig gode loading tider til hele Europa, samt det meste af verdenen, grundet deres connectivity.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, hosting i andre lande tæt på DK kan også være fint. Jeg ville dog tage de sidste 20 ms med og vælge en dansk host, hvis broderparten af brugerskaren er DK brugere.

Du skal i øvrigt ikke regne med at Google måler sideloadhastigheder, som du beskriver. Lige nu er det snarere via Google Toolbar og sandsynligvis også snart via Google Analytics, hvilket betyder at hastighedsmålinger sker fra brugernes browsere.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)