Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til butiksnavn, der minder om allerede eksisterende brand... MÅ man det ??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har måske fundet navnet til min butiks-idé og kan ikke helt slippe det, forsøger hele tiden at finde et andet, men ender med at syntes bogstaverne og de to ord passer godt sammen, også til mit koncept, men kan være meget nervøs for om det ligger lidt for tæt op af en anden.Der eksisterer et modebrand med et navn der minder om det jeg kunne tænke mig, det er ikke samme produkt. Men hvordan finder jeg ud af om det lovmæssigt er ok, jeg har på ingen måde lyst til at lægge mig ud med et stort fint brand. Hvor finder jeg oplysninger om evt. "uskrevne" regler på dette område ? Det skal siges at frk. brud som mit profil navn er, ikke er navnet.

På forhånd tak for jeres input... 

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem de uskrevne regler, det er de skrevne der gælder Wink

Har selv et par gange ladet en advokat undersøge lignende sager. Det koster selvfølgelig, men i forhold til at du i en opstart, skal slås med et etableret brand, om overtrådte rettigheder, og evt bliver tvunget til at ændre din virksomheds navn, domæne, markedsførings-materialer etc etc, er pengene givet godt ud.

Pøjpøj med projektet. 

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input og du har ret Smile 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)