Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

oprettelse af aps evt med maskiner som indskud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg ville høre hvad det koster og hvor hurtigt en kan oprette et selvskab med nogle maskin anlæg som midler

og hvad koster det

skriv til varerpartier@gmail.com

thomas

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Selvstændig38

Det kan gå ret hurtigt men for at oprette et ApS med maskiner som indskud skal du have udarbejdet en revisorerklæring, der dokumenterer værdien af de indskudte maskiner. Så det er nok den begrænsende faktor hvad stiftelsestiden angår. Vær obs på at det koster lidt at få lavet en revisorerklæring :)

Hvis det skal gå rigtig hurtigt kan du stifte selskabet kontant og så efterfølgende købe maskinerne. Det kræver selvfølgelig at du har likvide midler til at stifte ApS'et kontant.

Helt alternativt er der jo IVS'et.

BR

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

vi har sådan set pengene, det var bare så var den oprettet uden vi skulle have penge op og de maskiner skulle være i selskabet

thomas

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej thomas

så ville jeg bestemt stifte kontant og spare udgifterne til en vurderingsrapport. Det går hurtigere med kontant stiftelse og du kan købe maskinerne ind bagefter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsinvestor:
så ville jeg bestemt stifte kontant og spare udgifterne til en vurderingsrapport. Det går hurtigere med kontant stiftelse og du kan købe maskinerne ind bagefter.
her mener jeg bestemt at Henrik Koudal - som også er god på området, flere gange har beskrevet at man risikerer - hvis ting går galt i forhold til kreditorer vel mest) at det kan blive dømt som "skjult aportindskud" at man stifter kontant og så bare tager egne maskiner, computere, biler og varer ind for alle pengene. Hvis det er planen fra starten vil det ofte være omgåelse af apportindskud - eller ? (helt andet hvis det er 3. parts maskiner og varer som jo har den værdi)

også pt 4.6 her http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/Ny_selskabslovning_i_Danmark_0410k/$FILE/Ny%20selskabslovning%20i%20Danmark%200410k.pdf 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener også, at der rent teoretisk bør udarbejdes en vurderingsberetning.

En anden ting, du skal overveje, er, om det i virkeligheden er en hel virksomhed, du indskyder ? Det giver nemlig nogle andre udfordringer i forhold til fastsættelse af evt. goodwill - eller mangel på samme.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)