Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop i andet land.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Direkte til pointen.

Hvis jeg har en webshop i England, en konto i et andet land hvor pengene går ind på. Og opholder mig i et tredje land. Hvor skal jeg så betale skat

Mvh Kasper

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvordan din webshop er registreret.

Du skal sikkert nok betale indkomstskat i det land du bor i. Derudover virksomhedsskat hvor din virksomhed er registreret. Alt svinger fra land til land, så det er måske bedre du laver et specifikt eksempel. :)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal som Luc være helt specific for at få korrekt svar - som jeg ved er for kompliceret til at jeg svarer, det har noget med dobbeltbeskatningsaftaler at gøre. Men jeg er ret sikker på du ikke har fundet et skattehul. 

Hvis din webshop er registreret i Englang betaler du mig bekendt skat i England. Din tanke er sikkert at lægge pengestrømmen i et skattely, hvilket vil give nul skat i England men fuld skat af den totale omsætning i Danmark (uden fradrag for varer).

Jeg formoder du har fået det svar du ledte efter? Ellers prøv spørge igen og helt specifikt.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af mange faktorer, bl.a. Hvor du selv befinder dig når du agerer virksomhedsejer.

det kræver kendskab til de enkelte landes regler, og evt aftaler som disse lande har med Danmark (dobbeltbeskatnings aftaler)

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i virkeligheden relativt simpelt at svare på :)

Hvis vi forudsætter at alle lande involverede lande er OECD medlemslande og at national lovgivning er i overensstemmelse hermed vil skatte være som følger.

Hvis vi forudsætter at der er dobbeltbeskatningsoverenskomster imellem de involverede lande er hovedreglen at indkomst ved erhvervsmæssig virksomhed beskattet i det land hvori den person, der udøver den erhvervsmæssige virksomhed er skatteretligt hjemmehørende. Hvis du udøver din virksomhed som personlig virksomhed vil du dermed som udgangspunkt være skattepligtig af overskuddet i det land hvor du er hjemmehørende uanset hvor overskuddet er indtjent.

De lande hvori indkomsten oppebæres må KUN beskatte indkomst fra virksomheden, hvis den erhvervsdrivende, der udøver den pågældende virksomhed har en vis tilknytning til det konkrete land. I skatteretlig terminologi udtrykkes det på den måde at de lande hvori indkomsten optjenes må beskatte denne såfremt indkomsten optjenes igennem et fast driftssted i det pågældende land. At have en webshop på en udenlandsk server er ikke i sig selv tilstrækkeligt til at udgøre et fast driftssted, jf. OECD guidelines på området. Det samme gælder for det land hvori du har en bankkonto. Har du derimod folk rendende rundt i UK mhb at administrere din shop og sende dine produkter er det sandsynligt at det vil udgøre et fast driftssted og dermed at UK kan beskatte indkomsten.

Summasummarun vil indkomsten fra webshoppen i dit tilfælde formodentlig kun være skattepligtig i DK (forudsat du er bosat i DK).

Håber det giver lidt mening selvom du mådke ikke er skattekyndig..

BR

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de mange svar. Jeg er blevet noget klogere på området nu.

Men! Nu snakker i OECD lande, som er: 

Lad os tage en anden tænkt situation så. Mit website er i Romænien, og min bankkonto i Tjekkiet. Og jeg selv opholder mig i Kinas jungle med min laptop og en satalit forbindelse. (vild fantasi, i know) Vil den tjekkieske bank så begynde at beskatte de penge der kommer ind fra mit romænske website? Og i så fald, hvordan vil de gøre dette? 
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Nu er vi jop ovre i det hypotetiske går jeg ud fra så jeg vil ikke bruge tid på at slå op i bøgerne. Som hovedregel kan et land ikke bare beskatte indestående på en konto. De kan - og vil - beskatte eventuelle renteindtægter med mindre de er forhindret i dette i henhold til evt. dobbeltbeskatningsoverenskomster eller andre regler.

Altså tror jeg ikke at Tjekkiet vil beskatte overskuddet fra din rumænske webshop.

BR

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)