Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfundet en ny type dessert, hvad nu?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :)

jeg har eksperimenteret en del i køkkenet for at skabe sunde desserter til min datter og nu har jeg bikset noget sammen, som alle i min kreds er ellevilde med.

Hvis jeg småt vil starte op med at skulle producere min dessert i større mængder, hvordan griber jeg det an med eksempelvis maskiner og emballage?

Jeg har mange års erfaring indenfor restaurationsbranchen, men ikke produktion. 

Håber nogen har erfaring på området :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske ham her kan give lidt inspiration med hans opstart af marmelade produktion i sine forældres køkken :)

http://www.youtube.com/watch?v=2sowMa45BUE

Fra København
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 24
Fra  towoo.dk Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ivit

Jeg har selv skulle undersøge og forstå reglerne for produktion af fødevaregodkendelser - det var så ikke aktuelt i mit tilfælde - men ikke desto mindre har jeg brugt tid på område om at starte en virksomhed, der har med fødevare at gøre. (Du kan se produktet her http://namen.dk/)

Det at starte en fødevarvirksomhed, er efter min mening, svære end at starte en virksomhed som laver alt muligt andet end mad. Der er en masse regler på området, og konsekvenserne ved ikke at overholde dem kan være store i form af sanktioner, og syge kunder - og det vil man gerne undgå.

Heldigvis er der en del gratis rådgivning at hente - og det skal du udnytte.

Her er lige et par hurtige links:
Fødevarestyrelsen har lavet en "sådan starter du fødevarevirksomhed guide"  
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Ny_virksomhed_hvordan/Sider/Saadan-starter-du-ny-foedevarevirksomhed.aspx

BussinesKolding Har også gratis rådgivning, til folk der vil starte egen virksomhed - ring til dem og tag en snak
http://www.businesskolding.dk/p43.asp

Den lokale bager - hvis du kender en der allerede har en fødevarevirksomhed, så spørg ham/hende til råds - ellers spørg den lokale bager :)

God vind med projektet, en sund dessert der smager godt - lyder som et godt koncept :)

/Andreas

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt lide desserter (hvem kan ikke det lol) så ser den da gerne på markedet. Men jeg tror du ville slippe for meget besvær og ville sælge langt flere enheder hvis du finder en samarbekjdspartner som allerede har en stor kundekreds. Det er nemmere at sælge et ekstra produkt end at få foden indenfor når du handler med store firmaer. 

Du mener måske du kan tjene 1kr. eller to per enhed hvis du producerer selv, men så har du også alle udgifterne. Du vil få en langt bedre indtjening (de fleste ville) hvis du kan overbevise ARLA eller Danone ect. om at de betaler dig måske 10øre per produceret enhed. Derved er du sikret en lille profit af et meget stort marked. Og det er nærmest usandsynligt at du får dit produkt til at kunne konkurrere med det. De kan sælge billigt så mange flere vil prøve det.

Du har ingen udgifter og kan arbejde med andre ting, det er vel ikke fordi du vil være bager du gør det, du vil udvikle ting føler jeg.

Jeg ved ikke hvad slags dessert det er så du må selv lede efter de korrekte partnere.

Håber det giver mening for dig, og at du får succes uanset dit valg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville kunne hjælpe med design af emballage - når du når så langt. :)

Held og lykke. :)

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej IVIT,

Lyder da rigtig lækkert :-D Og iøvrigt rigtig god idé Mr.A nævner - at henvende dig til ARLA m.m.

Men vil du sikre dig og din idé bedst muligt er en Hemmeligholdelsesaftale, en vigtig ting - du kan forespørge virksomheden, hvorvidt de er med på at underskrive den, inden fremvisning af "ingredienser m.m.".

http://startvaekst.dk/aftale_hemmelig_1 

Rigtig god fornøjelse og held og lykke :-)

De bedste hilsner

Helle Bonne Stylow

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har efterhånden en del erfaring med fødevareproduktion (industri). Ved ikke om jeg absolut kan hjælpe dig, men ellers har jeg et netværk som givetvis kan hjælpe dig videre med opstart.

Du må gerne sende mig en mail på jacob (at) rambeck.dk

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det være en ide, at få restauranter til at lave den og så får du en royalty af salget? Sådan gjorder manden bag KFC restauranterne og nu har han vist efterhånden tjent gode penge på det, men der lå en masse arbejde bag. 

Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man begynder producere mælkedessert og folk kan lide den. Tror i Arla også producere det og sælger billigt ?
Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle indlæg :)

Jeg synes også, at jeg helt klart vil stå bedst med en NDA, som Helle Bonne Stylow anbefaler, men hvorfor får hun negative karakterer for hendes input?

Der må være nogen, der synes at produktet/opskriften ikke behøver hemmelighed/beskyttelse eller hvad?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)