Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Relancering af website efter 10 år

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

10 gode og sjove år er allerede gået, siden vi i 2004 startede COOLSHIRT.dk op.
Dengang var det med WYSIWYG editoren NetObjects Fusion 7 :)

Man behøver vist ikke sige at der er sket en del siden da med både SEO, CMS, Webshop, Webbetaling og meget mere.

Derfor har vi stået overfor en relancering og totalt redesign af siden.
I den forbindelse har jeg været løbende i kontakt med forskellige webdesign-emner, og endda selv prøvet mig frem, dog aldrig med den store succes.

Jeg var derfor utroligt glad for at finde Luc, fra Lüv it, her på Amino --> http://www.amino.dk/forums/t/231918.aspx

Luc var rigtig god til at tage det bjerg af informationer, tegninger og andet godt jeg kastede i hovede på ham. Og ud fra dette sætte en rigtig god og flot WooCommerce shop op.

Jeg endte med selv at købe en del ekstra WooCommerce moduler, for at få det helt rigtige udseende på shoppen.

Vi forsøgte så vidt muligt at gøre projektet lidt agilt, ved at inddele det i mindre faser, og jeg har sikkert ikke været den nemmeste kunde. Da jeg flere gange er kommet med ekstra ønsker, som ikke var kommet med i første omgang.

Alt i alt er jeg meget positiv over samarbejdet, og vi har da fortsat flere faser undervejs, så siden kan blive endnu federe!

Vi hører gerne om konstruktiv kritik.

Link til den nye side:

www.coolshirt.dk

Og for de nostalgiske og nysgerige ligger den gamle sidder stadig online lidt tid endnu:

www.coolshirt.dk/GAMMEL

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Shoppen er udmærket visuelt, men SEO er desværre en by i Rusland - ingen tekst, ingen titles og ingen redirects fra gamle URLer.

Bestillingsprocessen er også uklar: Hvor og hvordan uploader man sit tryk jf 1-2-3-opstillingen på forsiden?

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker det samme som Jakob. Fint nok design, dog lidt for standard-tema til mig, men det er selvfølgelig en smagssag!

Og det tekst der er på undersiderne, har jeg ikke lyst til at læse på grund af opstillingens u overskuelighed.

Når man uploader sit tryk, ville det være super cool at kunne se det direkte på tøjet når filen er uploadet.. Ville jeg i hvert fald fokusere på at få lavet.

Al held og lykke med det.

Mvh

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

cbotved:
Og for de nostalgiske og nysgerige ligger den gamle sidder stadig online lidt tid endnu:

Sjovt at se forskellen på de 2, der er sket noget på 10 år :-)

Det kan være jeg vil give dig inputs til din nye webshop senere. For nu er der en ting, det vil være godt at få fikset: din gamle webshop vil du nok gerne undgå bliver fundet og indekseret af søgemaskinerne.

Så beskyt den mod indeksering med robot.txt og/eller meta robots noindex - eller beskyt med et login. Det er særlig aktuelt, nu hvor du har linket til den.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en ting mere: det ville være godt at du oprettede 301-redirects fra din gamle webshops URL'er til den nye webshops URL'er. Ellers mister du det meste af den oparbejdede SEO-værdi af din gamle webshop.

Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:

...men SEO er desværre en by i Rusland - ingen tekst, ingen titles og ingen redirects fra gamle URLer.

Bestillingsprocessen er også uklar: Hvor og hvordan uploader man sit tryk jf 1-2-3-opstillingen på forsiden?

Fedt med feedback, processen med at lave den nye side er tydeligvis gået hurtigt (omkring en uge), så det er godt at have friske øjne på.

Der er nu styr på 301 redirect, og jeg er begyndt med Yoast plugin for SEO.

Pt. har vi endnu ikke fundet det helt rigtige upload plugin, mange plugins kører pr. produkt, hvor jeg gerne vil have det pr. ordre. Men ja, det skal naturligvis forklares til kunden ;)

skysthelimit:

Når man uploader sit tryk, ville det være super cool at kunne se det direkte på tøjet når filen er uploadet.. Ville jeg i hvert fald fokusere på at få lavet.

Al held og lykke med det.

Enig, men som ovenfor nævnt har vi endnu ikke fundet det helt rigtige plugin til det, hvis du har et bud hører jeg gerne om det.

Tue Skaarup:

Sjovt at se forskellen på de 2, der er sket noget på 10 år :-)

Det kan være jeg vil give dig inputs til din nye webshop senere. For nu er der en ting, det vil være godt at få fikset: din gamle webshop vil du nok gerne undgå bliver fundet og indekseret af søgemaskinerne.

Så beskyt den mod indeksering med robot.txt og/eller meta robots noindex - eller beskyt med et login. Det er særlig aktuelt, nu hvor du har linket til den.

+++
Lige en ting mere: det ville være godt at du oprettede 301-redirects fra din gamle webshops URL'er til den nye webshops URL'er. Ellers mister du det meste af den oparbejdede SEO-værdi af din gamle webshop.
Tak, der er nu oprettet 301 redirects + er robots.txt sat korrekt op igen
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om der findes plugins til det.. Bruger ikke så meget Wordpress.

Men tænker da ikke at det er noget problem at få kodet det, når du har en udvikler til at lave siden?

vh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)