Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ang. dokumentation falsk kontrakt

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 85
Fra  www.WonShop.dk Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

#All

Jeg siger mange tak for svarerne, jeg følte mig meget mere trygt :)

Vil bare updatere tråden til sidste nyt, som jeg har fået fra inkasso:

"I nærværende sag kan det oplyses, at vores klient har bedt os afsluttet sagen.

 

Såfremt du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte ##### direkte.

 

 

Med venlig hilsen

Købmandstandens Inkasso Service A/S

 

 

Udenretlig afdeling"

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

RKI registrerer ikke, når der ikke foreligger dom, og RKI er bekendt med indsigelser. Se eks. http://www.dininfo.dk/Forbruger/FAQ.aspx?sc_lang=da.

Advokater må ikke true med RKI registrering, hvis advokaten er bekendt med indsigelser, men samme regel gælder ikke nødvendigvis for inkassobureauer.

Jeg undrer mig i øvrigt lidt over sagen. Din far har jo nok ubestridt modtaget el (eller hvad?), og den el skal han jo betale for. At han så pga. en falsk underskrift har fået den fra det forkerte selskab, burde da kunne klares ved, at det selskab så får deres penge (mig bekendt er der ikke så stor forskel på strømpriser for en alm. husholdning i dagens Danmark, så om beløbet skal betales til x eller y bør vel være uden økonomisk betydning for din far) og at din far så fremadrettet bliver tilknyttet den oprindelige og ønskede el-leverandør. Eller er der noget her, som jeg har misforstået?

Vedrørende advokater kan der evt. være mulighed for retshjælp. Se evt. links til satser på min hjemmeside www.advokatkontoretRWS.dk - hvor jeg under fanebladet info og nyheder skriver lidt om mulighederne for at få retshjælp, og linker til side med de aktuelle satser.

Mit gæt er dog, at dette ikke er en sag, som bør komme så langt, men måske bare beror på nogle misforståelser m.v.

Held og lykke med det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 85
Fra  www.WonShop.dk Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, han har modtaget el, men vi ved jo ikke hvor langt tid, da vi havde ingen anelse om hvornår de har skiftet  og min far undre sig først, da vi fik en regning fra dem, og må være ærligt at sige, ved ikke hvad prisforskellen er, så ved ikke om det er billigere eller dyrer, det er desuden til en Grill bar, så det er en forretning og ikke privat el.

Men jeg har det bare sådan, at man skal ikke bare snyde sig til sine omsætning, det eneste jeg kan se, som der får  fordellen, i den her sag må være sælgeren, som får provision, men skal vi eller generelt andre virkelig befinde os i, at de laver dokumentationsfalsk og vi bare nøjes med at betale el-regningen og lagde personen gøre det igen og igen, jeg tvivler på vi er den første, der er sket for dem. Hvis du forstår mig :)


Synes ikke de skal gå så let for dem, håber også personligt at sælgeren enten bliver fyret eller får en kæmpe sviner, for denne her kontrakt.

Men om loven er på min side ellej ej, har jeg ingen anelse om, om vi skal betale den el-regning eller ej, selvom det er documentation falsk, har du nok større viden end jeg har :D.

(Ved fra min egen erfaring, at der er også telefon sælger, som laver samme tricks, oprette 1 abb. for en kunde derefter, lave flere til samme kunden uden tilladelse, da man har alt information, hvor han så blev fyret og tlf. selskabet valgte at slette alle de han har oprettet)

Med Venlig Hilsen

Michal Do

Michal Do


Side 2 ud af 2 (13 indlæg)