Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af indkøbspris total

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg søger lidt hjælp til udregning af indkøbspriser, altså den totale pris hvor fragt/afgifter er medregnet. Vi bestiller tit flere vare sammen, og i forskellige mængder. En bestilling kunne se sådan ud:

100 stk - Produkt A - Pris: 1 kr = Total: 100 kr
5 stk - Produkt B - Pris: 100 kr = Total: 500 kr
1 stk - Produkt C - Pris: 1000 kr  = Total: 1000 kr

Vare i alt: 1600 kr
Fragt: 200 kr
Afgift: 50 kr

Total: 1850 kr.

Men hvordan får jeg "fair" fordelt fragt og afgift priserne ud på de enkelte produkter ? Hvis jeg blot deler med antallet, giver det et skævt billede. Jeg kan simpelhen ikke dreje denne :)

Hvordan går i ?

Dbh Brian 

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Du kan jo lave en analyse af markedet, og se hvordan du ligger prismæssigt i forhold til andre på markedet.

Alternativt, kan du vurderer hvor god en avance du ønsker på de forskellige produkter. Nogen ganger du måske op med 2.25, hvorimod andre kun har en avance på 1.90% Avancen kan jo bestemmes ud fra hvilke produkter du sælger mest af.

En hovedregel siger at 20% af dine produkter skaber 80% af din omsætning

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birk,

Du tænker på salgs-priser ?
Jeg savner blot en måde at udregne vores præcise indkøbspriser på, altså helt ned til et enkelt produkt, fra bestilling til den er på hylden.

I mit eksemple er fragt/afgifters priserne samlet på 250 kr. og de skal så fordelses ud på de 106 stk produkter på en fornuftig måde, som jeg ikke kan regne ud :)

Dbh Brian

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Brian Mansfeldt:
Vare i alt: 1600 kr
Fragt: 200 kr
Afgift: 50 kr

Den nemme: Du har en samlet udgift til fragt kr. 250.  Dette udgør af det samlede varekøb 250/1600 * 100 = 15,63%  Pålæg indkøbsprisen på de enkelte produkter 15,63%  så har du ved et samlet salg af samtlige varer på denne ordre i det mindste dækket alle dine fragtomkostninger.  Men sådan fungerer det altså ikke i virkeligheden eller på lidt længere sigt:  Du får måske ikke alle varer solgt - eller inden du har solgt dem alle får du andre indkøbt til en bedre pris og lavere fragt... og sådan er der mange muligheder.  I stedet bør du forsøge at estimere dine omkostninger til fragt og således komme frem til en gennemsnitligt kostprisforøgelse som du kan lægge på samtlige priser.  Dette kræver dog at dit firma har været i gang et stykke tid således du kan danne dig et billede.

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk - tusind tak, det giver rigtig god mening :)

Dbh Brian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)