Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min økonomi har begået selvmord forlængst. - virksomhedside søges

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke uddannelse er en option er det altså seriøst op ad bakke. 

Hvis jeg var dig ville jeg undersøge muligheden for at få revalidering under uddannelse grundet din sociale situation (børn osv). Om ikke andet kan du hvis du har børn under 6 år få dobbelt SU og forhøjet studielån og så vil du have det samme udbetalt under uddannelse som du har nu med dine 18.000.-

Hvis det stadig ikke er en mulighed kunne det være en mulighed at starte op selv, eventuelt med noget kurér kørsel hvis du selv har bil.

Webshop er på ingen måde garanti for succes tværtimod er der nærmest garanti for at 9 ud af 10 webshops ikke bliver til noget. Det markede er bare overfyldt lige nu.

En mulighed for at have firma og tjene en skilling i weekenderne og måske på sigt på fuld tid er noget haveservice. Lej en havemand. Det kan være græsklipning, hæk, lugning m.m. som er dødtrist arbejde, men der kunne potentielt være måske 150.- kroner i timen for dig at supplere op med.

Hvis du er medlem af en fagforening og A-kasse kunne du også droppe dit job, gå på dagpenge og så tage nogle kurser som eksempelvis taxa, farligt gods eller andet der kan give dig noget mere i løn ?

Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Alle råd.

Det med taxa havde jeg tænkt på selv. men jeg kender personligt flere taxachauffør, de kører næsten døgnet rundt til får at komme til tjene over de 20.000kr i brutto.

Hvis jeg dropper mit arbejde kommer jeg 3 uger kartæne hos A-kassen.

Jeg havde selv tænkt på noget i retning af kørelæreruddannelsen om aften. MEn der er strammet regler, man skal have ALLE kørekort for starte på  uddannelsen. Så det koster i alt 200.000 kr


Hvilkte ufaglærte job har lønninger over de 22.000 ?

Selv Elgigangt tilbyd mig 18.000 for sælger job

Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører med handicapmennesker

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

skobutik:
Hvilkte ufaglærte job har lønninger over de 22.000 ?

Den jeg linkede var slamsuger til 28.000. Jeg ved ikke om den lønning er generel i den branche, men hvis det er, kunne jeg forestille mig at "lortejobsne" i det hele taget giver godt.

Jeg har selv været ude sammen med skraldemænd før. Dem jeg var med tog de almindelige skraldespande folk har stående, de arbejdede 5-12 ca, Mandag til Torsdag, Fredag fri og fik godt 30.000 hver måned. Og det kræver næppe den store uddannelse at trykke på 3 knapper og gå med to skraldespande på én gang.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som kontanthjælpmodtager der er forsørger får du højst 14K hvis ikke der modregnes fra samlever - det er mindre end de 18K du får i løn. Så glem alt om det.

Der er jo altid noget man er god til, og hvis man dropper fjernsynet og computerspillene er det utroligt hvor meget tid man kan få til at lave lidt ekstraindtægt. Jeg kender nogen (som det også er nævnt tidligere i tråden) der sælger på kræmmermarkeder, og de findes også om vinteren i diverse haller.

Jeg kender nogen der skifter "glas" på iPhone, og jeg kender endda en der overspiller gamle vinylplader til CD´er og faktisk også omvendt (!) Det er altså så cool at kunne sætte en plade på grammofonen med en nutid kunstner. Hun, og det er faktisk en kvinde, køber også grammofoner på loppemarkeder som hun får til at virke, - og det skal ikke undre mig at hun får en artikel i et livsstilsmagasin inden længe, og bliver det mest hotte i tiden. 

Så frem med talenterne, måske tænk lidt utraditionelt og intet er umuligt....

Men som de siger i Hollywood, - Don´t drop your daywork.....

Held og lykke med det.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der uddannelsen skal på bordet. Det er altså ret svært at nå langt op i løn ufaglært. Jeg har lige taget 2 år og uddannet mig til produktionsteknolog. Har haft omkring 10.000.- udbetalt i måneden på SU + forhøjet studielån. Det var nok til at jeg lige kunne holde skindet på næsen. Har haft ganske lidt arbejde ved siden af, ikke noget fast. 

En produktionsteknolog starter som regel på mellem 26 og 28.000 i løn og en med 3-4 års erfaring ligger midt i de 30. 

Du har jo ret til 3 ugers selvvalgt kursus om året, det kunne være du skulle bruge dem til et eller andet der gav bedre muligheder?

Og ja en taxa chauffør arbejder altså for sine penge.

Jeg ville overveje det med havearbejde, lav et enkeltmandsfirma, få en billig hjemmeside, få lidt iværksætterhjælp med noget gratis rådgivning osv, og så er det bare ud og smide sedler i folks postkasser. Det kan være snerydning om vinteren, og havearbejde om sommeren. Der var en for nogle år siden der faktisk gjorde det til en ret god forretning her i brønderslev. De er da en 4-5 mand nu, og har bla.a opgaver for kommunen.

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

skobutik:

Jeg kører med handicapmennesker

Så har du altså kørekort til personbefordring og kan køre taxa.
skobutik:
Det med taxa havde jeg tænkt på selv. men jeg kender personligt flere taxachauffør, de kører næsten døgnet rundt til får at komme til tjene over de 20.000kr i brutto.
Ja, det er ikke de bedste tider i taxabranchen, hvis man vil leve af det på fuld tid. Men nu ved jeg ikke hvor du bor, men de fleste steder burde det i de bedste weekend-nætter være muligt at tjene i hvert fald 3.500-4.000 pr. weekend + 4-500 kr. i drikkepenge. Du kunne tage kontakt til en vognmand og høre om muligheden for afløserjob. Så længe man nøjes med at køre den første weekend i måneden, hvor folk har flest penge og dage/weekender, hvor der sker noget særligt i den pågældende by.
Det er ikke alverden, men alligevel et fint supplement til en lav indtægt. Og måske muligheden for at spare op til at starte en virksomhed, hvis du alligevel skulle få mod på det.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må køre bus og ik taxa. Store kørekort. - der for tiden er delevagter indenfor bus handicap og det ødelægger hele dagen.

Jeg har tid i weekender. Kan man sælge mad i de markeder ?
Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hey Makker..

Nu rolig.. ved der er altid job og få for dem der gider at arbejde! Find de store firma i dit område. Der hvor jeg bor er der feks. BESTSELLER / ARLA / MANGE ANDRE FRABRIKKER. Find og søg.

Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulda,

Tak jeg synes den med havearbejder lyder til en god ide om sommeren.

Har du eller andre flere gode idde må i endelig skrive

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)