Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kædebutikkers pris. pr. plastikkort

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 11. Oct 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sammen med en ven igang med at undersøge, om der er belæg for at opstarte et nyt projekt. 

I den anledning skal vi have undersøgt hvad en typisk kædebutik med medlemskort (Matas, Jack&Jones, Bodyshop osv.) giver pr. kort de skal udstede til deres medlemmer.

De køber garanteret ikke deres kort ved korttrykkeriet.dk, casanta.dk og hvad de ellers hedder.

Hvad koster det for dem, at få kortet printet, leveret og kodet kortet ind pr. kort.

Håber at nogen af jer kan komme med nogle inputs, som kan være behjælpelige, så jeg kan komme tættere på nogle reelle priser. Alle informationer er hjertens velkommen

Jacob Mehlsen

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

De muligheder jeg har kendskab til er følgende:

- Køb kort uden tryk fra Kina, og køb selv en printer til kortene, kortene vil i så fald koste måske 25 øre pr. stk (Uden at medregne printeren)

- Køb kort med tryk fra Kina, så koster de cirka 1 krone pr. stk med print/tryk

Men det er svært at give dig svar, der er mange variabler, som afgør prisen, så som:

- Skal det være med eller uden magnetstribe

- Skal det være med eller uden RFID

- Skal der stå private detaljer på hvert kort, som skal trykkes? For så kommer du nok ikke uden om selv at købe en printer til det, da det simpelthen bliver for dyrt ret hurtigt, men omvendt, skal du kun bruge nogle få kort, så er investeringen i en printer for dyr

RFID kort kan man jo selv kode, scan dem ind med en simpel RFID scanner og tilknyt et bruger via en database

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Viborg
Tilmeldt 11. Oct 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Først vil jeg gerne lige sige tak for dit svar.

Det vi taler om, er det helt standard medlemskort, som f.eks. Bodyshop udbyder. Blot deres print, og en individuel stregkode som butikken scanner ved et køb. 

Ingen private detaljer, ingen magnetstribe blot et kort med print som har en personlig stregkode tilknyttet den enkelte kunde.

Håber det hjalp lidt.

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der skal være en stregkode på, som er unik, så kommer du nok ikke uden om selv at investere i en printer til kortene. 

De billigste printere koster omkring 10.000,- pr. stk, hvis man køber dem fra f.eks. Kina. Jeg skal ikke udelukke at man kan finde nogen som er billigere.

Et alternativ, som ikke er ligeså elegant, er at man kunne købe f.eks. 1000 ens printede kort, fra Kina, til cirka 1,- kr. pr. stk. og så simpelthen printe en label med stegkoden og klistre på. Det er dog ikke ret elegant.

Skal de absolut være med stregkode? RFID er jo mindst lige så fleksibel. Du kan jo købe kort med RFID chip i, som er printede ens, men de forskellige RFID chip har jo en unik kode.

Det kræver blot at man laver et simpelt interface hvor man kan tilknytte den unikke RFID kode til en kunde og selvfølgelig en RFID læser, som du ikke er ret dyr.

Mange af de kort/nøgler som moderne hoteller benytter sig af i dag, er netop med RFID chip i. (Har selv været med til at udvikle et sådan system)

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)