Jeg gætter på at det handler om at de (Google) kigger på aktiviteten og finder det "forkert" at der pludselig kommer så mange klik.
Er det rigtigt, og i givet fald kan jeg gøre noget ved det?
Jeg oplever også at klik bliver annulleret, når der kommer min. 2-3 klik på samme annonceenhed indenfor nogle få minutter. Til gengæld bliver klik tilsyneladende ikke annulleret, hvis der kommer mange klik inden for kort tid fordelt på forskellige annonceenheder på samme website. Jeg har fem sprog, der har hver deres sæt annonceenheder.
Alle de gange jeg har oplevet annulleringer på en annonceenhed (når jeg har lavet hyppige refreshs i AdSense interfacet), så har jeg dog beholdt mindst ét af klikkene på denne annonceenhed. Sandsynligvis det første.
Jeg vil yderligere GÆTTE på, at der kun bliver annulleret, hvis det er SAMME bruger der klikker flere gange inden for kort tid. Det er jo egentlig også okay, da 3-4 hurtige klik fra den samme bruger sandsynligvis ikke har nogen værdi for annoncørerne.
Så ja, jeg oplever noget lignende. Og nej, jeg tror ikke at du kan gøre noget ved det. Din teori om at Google finder det 'forkert' at der pludselig kommer så mange klik, tror jeg er rigtig. De beskytter annoncørerne imod klik, som de ikke mener giver værdi for annoncørerne.