Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man en søgemaskine?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Er der nogen der ved om man kan lave en søgemaskine og i så fald hvor?

Hilsen Jakob.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså naturligvis kan det laves, det findes trods alt Smile - Snakker vi om at du vil lave en konkurrent til Google, eller hvad drejer det sig om ? 

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal gøre det til en pris, der er bare nogenlunde til at betale, skal du lave en niche som den er super god til.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til mange forskellige formål kan jeg anbefale Google CSE (Custom Search Engine).

Kort fortalt er det Googles søgemotor, som du kan indsætte på dit eget site og bruge som søgefunktion til indhold på dit eget site og/eller andres online medier.

Den virker glimrende og kan konfigureres og styles på mange måder. Hvis du kan leve med at flashe Googles logo, er den gratis. Ellers koster den fra $100 om året, hvor du også får fuld kontrol med *alt* via et API.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, nej. Bare en søgemaskine. Ikke en google-konkurrent.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

I google cse skal man have tilladelse fra de websites, man putter ind så man kan søge på dem? hvis jeg puttede cola.com ind skulle jeg så have tilladelser fra cola.com?

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

tror da ikke du skal have tilladelse? Det er vil bare google søgning du laver via din egen side og skulle du først have tilladelse, så ville du skulle bruge 10 mand på fuldtid bare til at få tilladelser hele tiden?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Terp-Hansen:

I google cse skal man have tilladelse fra de websites, man putter ind så man kan søge på dem? hvis jeg puttede cola.com ind skulle jeg så have tilladelser fra cola.com?

Du skal ikke have tilladelse fra de websites, du lægger i Google CSE. Det er måske bedst illustreret ved, at du også har mulighed for at få din Google CSE til at søge i "entire web", altså samtlige websider Google har indekseret.

Læs evt. mere om de muligheder du har for at udvælge og filtrere hvad din CSE skal søge i.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)