Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet radio

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere derude, jeg sidder med en idé om at lave en internet radio, jeg er dog i tvivl om der vil være "marked" for det dvs vil folk bruge den? Bruger ikke selv normalt intetnet radio'er og er derfor i tvivl..

Mvh Morten

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Kunnne du ikke uddybe hvem der skulle være målgruppen og formålet med internetradioen. Der er jo internetradioen for, mig bekendt, alle målgrupper med alt tænkeligt indhold. Det vil efter min opfattelse ikke muligt at tjene penge på at lave radio i dag. Af flere grunde.

Hvis du skulle have lyst til at lave formidling med lyd og video, så send mig en PM, så kan vi tage en snak.

Vh. Dani

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidst jeg tjekkede var der over 18.000 internetradiokanaler, hvoraf næsten 100 er danske, så du skal gøre noget for at adskille dig.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at der blev lavet en iværksætter radio. som sendte en masse af eks amino videoer og mange andre fordi det er jo bare snak og så videoen endelig ikke så nødvendig. Men hvis det skal batte noget så skulle det også kunne sendes på digital og fm men det koster en bondegår (tror jeg) Jeg har aldrig kunne finde nogle steder hvor det er oplyst hvad det koster.

Vi sider jo ikke alle med en computer i skødet hele dagen.

Men den store post er hvis du skal sende musik på en sådan radio det koster netradio med 250 lytter 1800 tror jeg det var. Og hvem gider og lave radio hvor der sidder 250 og lyttet med hvis man også skal have noget reklame indtægt så skal man vel op på min 25000. Men se priserne her http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler/

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 3. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Radios målgruppe ville være unge og folk med interesse i hiphop fra ind og udland, jeg har enormt stor interesse i hiphop kulturen og musikken. Radioen vil ikke være min primær indtægt men mere en hobby. Og med det kommercielle havde jeg tænkt på bare at have nogen reklamer på hjemmesiden, som forhåbentligt kunne tjene evt udgifter ind (Og forhåbentligt et lille afkast til mig). 

Tilmeldt 3. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Lykkebjerg. Min bekymring er også om der overhovedet vil komme nogen lyttere, for som du selv siger sidder vi alle jo ikke med computeren i skødet hele dagen.

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kunne lave dem som podcast i stedet for radio, hvilket der jo allerede er flere der gør. Det er rimelig enkelt, og hvis man undlader musik er der ikke disse udgifter til Koda. Selv kunne jeg godt tænke mig at prøve at lave podcast indenfor forskellige emner, herunder også om erhverv og iværksætteri. Og kunne kan så samle disse podcast et samlet sted som gør det let at danne sig et overblik over hvad der findes af podcast o.lign.

Fordelen ved podcast er også at man kan høre dem hvornår og hvor man vil.

Dog ved jeg ikke lige hvad forretningsmodellen skulle være..., men internetradio vil som nævnt ikke være økonomisk en god idé.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani:

Det er rimelig enkelt, og hvis man undlader musik er der ikke disse udgifter til Koda.

Hvis du laver det som podcast. Hvorfor skulle der så ikke være udgifter til koda. De skal have penge hvis du spiller musik og andre kan høre det.

Du skal da betale koda hvis du laver en video smider musik ind. Mener også at du skal have godkendelse fra kunstner for at få lov til at gøre det.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, for så vidt der er musik med, men det var nu ikke min tanke. Mange bruger noget lidt musik / jingle som intro, men her vil jeg få det lavet af en der laver sådan noget og så købe rettighederne.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)