Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen virksomhed og SU. Tjene hvor meget under periodisering

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne lige sikre mig, at jeg har forstået periodisering korrekt.

Link til periodisering

Jeg er udmeldt/færdig på studiet fra juli måned og skal dermed holde mig under fribeløbet på 6 x 10.701 = 64.206 kr.

Når jeg på SKAT.dk tager min samlede indkomst udbetalt som løn fra selvstændig virksomhed for januar til og med jun (jeg har udbetalt hver måned vi Letløn i mit I/S), så er den 58.951, hvilket er 54.234,- efter AM.

Derfor kan jeg godt være sikker på, at jeg går ind under periodisering, og må tjene ubegrænset resten af året på mit nye arbejde, samt det jeg får udbetalt af eget firma - enten via lønudbetaling i eget firma og eventuelt overskud?

Jeg kan ikke få et ordentligt svar fra SU, men er bange for at de ligepludseligt deler indtægten fra egen virksomhed ud over hele året, og jeg således skal betale meget tilbage, da jeg ikke kan gå under periodisering.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

mit umiddelbare svar ville være - at man godt kan ha aftalt løn i sit I/S men ud overløn vil man jo ha et overskud fra samme periode - og hvordan man periodiserer det til at dække første halvår kan jeg ikke rigtigt se (jo godt hvordan man kan men hvordan man dokumenterer)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg slår op på skat passer det i hvert fald med det jeg har udbetalt til og med juli, og hvis jeg bare udbetaler resten af overskuddet senere på året, så jeg ender omkring 0,-, så burde der vel ikke være problemer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jeg med på, jeg siger bare, at din løn til 1/6 jo skal tillægges dit resultat for samme periode, og hvordan SU kender den ved jeg ikke - men jeg kender heller ikke deres krav for periodisering i en virksomhed som jo har overskud. Kører du VSO forstår jeg det helt - ellers ikke for så må overskud i personlig virksomhed for samme periode tælle med

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Men når jeg udbetaler løn via Letløn og trækker det ud som personaleomkostning i Billys Billing, så ryger det ud af overskuddet. Så hvis jeg udbetaler de penge jeg tjener, så rammer jeg ca. 0,-

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkelmons:
Men når jeg udbetaler løn via Letløn og trækker det ud som personaleomkostning i Billys Billing, så ryger det ud af overskuddet. Så hvis jeg udbetaler de penge jeg tjener, så rammer jeg ca. 0,-
forudsat det ligger som del af  ejeraftale at I udbetaler jer løn i jeres I/S så forstår jeg helt at det ryger ud af overskud der så går i 0 (din makker har så fået 0 og normalt består I/S jo ikke som udgangspunkt af løn men af overskud)

Problemet er hvordan du dokumenterer at overskud for første halvår således var 0 for din andel af I/S overskud i forhold til SU styrelsen - det kan jeg ikke lige se

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg logger in på min personlige skattemappe, så kan jeg følge måned for måned hvad jeg har fået udbetalt af virksomheden. Det er vel også der SU/SKAT kigger, men så er spørgmålet jo bare om de skelner forskelligt om det er min egen virksomhed, eller 3. part, der havde udbetalt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

de kan kun se din lønindkomst de kan ikke se dit overskud og dit overskud i I/S som ikke kører VSO medregnes i SU grundlaget

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, men det er der jeg mener at overskuddet bliver 0,-, når jeg udbetaler alt til løn. Men jeg må prøve at ringe til SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkelmons:
Yes, men det er der jeg mener at overskuddet bliver 0,
Mikkel prøver en sidste gang. Hvordan ved SU at dit overskud er 0 efter første halvår - det kan de ikke se via skat - Når året er slut angiver du OG din makker jeres resultat til skat - men det er jo ikke periodiseret og jeg tror ikke SU der går ind og ser dit regnskab - men det er jo det du skal hitte ud af

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)