Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har problemer med html og css!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har et lille problem med noget html eller css programing. Jeg er rimelig ny til det og derfor har jeg måske et lille dumt spørgsmål, om noget med html og css. Mit spørgsmål lyder på: Hvordan kan man flytter rundt på billeder og tekster i sin html fil eller css fil?

fx nu hvis jeg har skrevet et billede ind i html filen så vil den jo placer billedet selv på hjemmesiden. Hvis nu jeg gerne ville flytte billedet lidt til højre hvad hedder koden så??

På forhånd tak Smile

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper jeg har set næsten alle video de har lavet. Men jeg kan ikke finde en video hvor de viser hvordan man kan flytte rundt på billeder og tekster

Hilsen Chris

Tilmeldt 28. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. Vil kigge nærmere på det Smile

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris55:

Hej Jesper jeg har set næsten alle video de har lavet. Men jeg kan ikke finde en video hvor de viser hvordan man kan flytte rundt på billeder og tekster

Hilsen Chris

Hvad mener du når du siger flytte rundt på billeder og tekster?, skal de bare over i anden side eller hvad mener du helt?

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Apr 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se alting som bokse du kan flytte rundt med. Jeg plejer at placere mine billeder i <div> tags, som jeg placerer hvor jeg nu skal bruge dem. Som tidligere nævnt, kan du bruge margin eller padding, til at flytte rundt med dine "bokse". Der findes også andre måder at gøre det på, hvis du f.eks. ønsker dit billede centreret inde i din boks, kan du gøre følgende: "#div img { display: block; margin-left: auto; margin-right: auto; }"

Håber det giver mening, forummet her er ikke så velegnet til at skrive kode eksempler. Du kan også bruge tricks som text-align:center på billeder, men det ikke noget jeg vil anbefale at gøre. Men du behøver altså ikke bruge margin, der findes andre bedre metoder. Prøv også at arbejde med procenter i stedet for pixels. Så får du nemmere ved at lave hjemmesider som er responsive fremadrettet. 

Håber det hjælper lidt. =)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 50
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

w3scholls.com har nogle gode beskrivelser af de forskellige html og css begreber. Du kan bland andet læse om positionering og om box modellen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)