Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør skriver forkert værdi på forsendelser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har kontakt til en leverandør og har fået nogle vareprøver tilsendt imod betaling. Problemet er at leverandøren skriven en anden værdi på pakken end jeg egentlig har betalt. Det vil sige at jeg ikke kommer til at betale korrekt importafgift, told osv. På den ene side er det jo positivt at spare penge, men det er vel ulovligt. Skal jeg skrive til leverandøren at de skal skrive en anden pris på pakken, eller hvad gør jeg?

Mvh Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du skal kræve han skriver korrekt og selv gi told det korrekt beløb rent faktisk

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder lidt som vareprøver fra Kina, hvor det nærmest er mere reglen end undtagelsen, at leverandører skriver et noget mindre beløb på forsendelser for at undgå tolden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:
Lyder lidt som vareprøver fra Kina, hvor det nærmest er mere reglen end undtagelsen, at leverandører skriver et noget mindre beløb på forsendelser for at undgå tolden.
jep kendt Kina trik. Problemet er jo bare at også told kender det, og ved skattekontrol kigger de netop ofte på, om det man betaler svarer til det man opgav i toldværdi - og det er ikke kineseren der får bøden men danskeren som er ansvarlig for fortoldning - så også der er kina svindel et problem desværre (gælder i øvrigt også en del andre lande)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)