Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og ciirklen + underhodlning samt karma

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,2 stjerner givet af 6 person

Efter 5 år i Sverige opdagede jeg at deres på mange måder lidt uduelige portal, havde en broder i DK - nemlig Amino, som jeg så i et højere gear.

Jeg mener da også at Amino, stadig har en større værdi end sin "broder" i Sverige

Når det er sagt så mener jeg at nok mere end 60 % af indlæg = babysitter indlæg, som enten er blevet besvaret på Amino eller andet steds tidligere.

Så der har vi cirkelen at de Karma liderlige springer på de nye jomfruer og agerer babysitter for dem ,  som selv  kunne finde svar, så hvor meget drive er der over disse personer !!!!

Jeg betvivler da heller ikke på at der er personer på Amino , som får betaling for at svare på det samme og det samme og det samme...... så der holdes et aktivt liv. -  tvivler på at disse gengangere svarere synes det er udviklende uden en form for betaling.

Men Amino er underholdene og brugbart  på det højere plan,,, når der ses bort fra babyer og betalte babysittere... 

Eller ? 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 16 person

Så har der været gang i det svenske hjemmebryggeri igen hva? BeerSkype-Giggle

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Flyttet.

Lidt kedelig måde du udlægger det på...

Men det undrer mig dog stadig at så få tråde rent faktisk handler om iværksætteri

Det er ca. hver 15. tråd føler jeg at jeg får noget ud af at læse, for det er dem der rent faktisk handler om iværksætteri. De øvrige er diverse tekniske IT spørgsmål omkringopen source systemer, fordi folk er for nærige til at betale for at få en professionel til at lave arbejdet for sig. Derudover er det omkring SEO, servere, feedback på websites, domæner og sidst men ikke mindst reklame for egne tilbud på førstående emner.

Det hører vel til på et IT forum og ikke på et iværksætterforum? Er i hvert fald også ret træt af at spilde min tid på det.

Det er da rart at se at andre også har det sådan :-)

Ha' en super dejlig weekend.

vh

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

skysthelimit:
omkringopen source systemer, fordi folk er for nærige til at betale for at få en professionel til at lave arbejdet for sig.

Det kunne også være fordi folk synes det er sjovt at 'gøre det selv'?

skysthelimit:
Er i hvert fald også ret træt af at spilde min tid på det.

Nu behøver man jo ikke læse alle indlæg. - Du kan jo nøjes emd at følge med i de grupper der interessere dig!

Jeg synes vi glemmer hvad iværksætteri er. - Eller måske har vi bare forskellige definitioner.

Personligt ser jeg ikke Dansk Supermarked som iværksættere, hvis de starter en eller anden ny kæde... Men de sætter jo godt nok noget i værk! - Jeg synes mere jeg vil kalde fru. Jensen der starter en garn-forretning for iværksætter. - Men det er også Fru. jensen der har brug for alverdens teknisk hjælp, og ikke lige mener det en mulighed at låne 5 mio. kr. for at hyre professionelle til at klare ALT. - Ikke fordi hun er nærig, men fordi hun har en trang til at gøre noget, men ikke har alle midlerne.

Så at kalde folk der har brug for hjælp til at gøre noget selv for 'nærige' - Det synes jeg faktisk er usmageligt!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Henrik AP:
Jeg betvivler da heller ikke på at der er personer på Amino , som får betaling for at svare på det samme og det samme og det samme...... så der holdes et aktivt liv. -  tvivler på at disse gengangere svarere synes det er udviklende uden en form for betaling.

For nogle år siden svarede jeg rigtigt mange SEO-relaterede spørgsmål, og ja der var mange gengangere imellem. Jeg fik god betaling, men ikke fra Amino. De mange diskussioner om SEO og gentagne svar gjorde at jeg fik ganske mange kunder herinde fra, men også fra folk herinde fra som anbefalede mig til andre, udenfor Amino.

Udover jeg synes det var ganske hyggeligt at hjælpe herinde, også selvom der var gentagne spørgsmål, så gav det også en langt større værdi en jeg havde regnet med.

Det skal dog siges at der gik ca. et år fra jeg begyndte at være rigtigt aktiv i SEO-kategorien, til jeg virkelig fik hul på bylden, men investeringen i tid var godt givet ud.

Jeg ved ikke om du ser en som mig som "betalt babysitter" som du så nobelt kalder det, men jeg har aldrig været på Aminos lønningsliste selvom jeg har svaret på mange hundrede SEO relaterede spørgsmål, men værdien for mig har været stor alligevel.

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten.

Måske har du ret i, at nærig er for stort et ord. Beklager, hvis du synes at det er direkte usmageligt. Det er selvfølgelig ikke meningen at det skulle ramme dig så hårdt, som det lyder til at det gør.

Generelt vil jeg helt afgjort hellere høre om hvordan Dansk Supermarked starter en ny kæde, da det er personer med knowhow og der virkelig ved hvad de gør. I hvert fald hvis jeg skal sætte det op mod Fru. Jensen som bare prøver at spare 5.000 kr., og har 500 spørgsmål i stedet for at tage et kursus i at lave en hjemmeside. Havde de 500 spørgsmål været relevante for en iværksætter, så havde det jo været super godt! Men det er bare ikke tilfældet.
De fleste iværksættere (i hvert fald alle dem jeg kender), føler ikke at det er relevant at vide hvordan man ændre nogle småting på en i forvejen dårlig hjemmeside, fordi man har sparet de professionelles løn væk. Af samme grund som at jeg ikke bygger mit eget hus eller køleskab, jeg lader dem der ved noget om det, om at gøre det de er gode til.

De fleste har jo råd til at få lavet en hjemmeside, når de starter som iværksættere. Ellers vil jeg anbefale at man får et job og sparer op i hvert fald.

Til kommentaren omkring at folk synes at det er sjovt at gøre selv, så er det også bare helt kanon. Fedt gå på mod, men lad vær med at brug et iværksætterforum til at stille tekniske IT spørgsmål. Der findes heldigvis massere af forums som henvender sig hertil. Hvis nogen læser med, kan jeg bl.a. anbefale Eksperten.dk , som rent faktisk er lavet til dette formål.

Tror bare generelt at dette skræmmer rigtig mange af de succesfulde iværksættere og ledere væk. Og det er jo i bund og grund deres spørgsmål og historier, at de fleste gerne vil læse. Altså ting der er relevante for en person med sin egen virksomhed.

Håber ikke at jeg har stødt dig og ønsker dig en rigtig god weekend.

vh

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

skysthelimit:
Tror bare generelt at dette skræmmer rigtig mange af de succesfulde iværksættere og ledere væk. Og det er jo i bund og grund deres spørgsmål og historier, at de fleste gerne vil læse. Altså ting der er relevante for en person med sin egen virksomhed.

DER tror jeg du tager fejl. det er dem DU gerne vil læse... - Men jeg TROR at rigtig mange af em der er på Amino gerne vil have hjælp til at starte selv. Og så er det ret ligegyldigt hvordan man gør, hvis man her 5.000.000 og en kæmpe organisation i ryggen.

Hvis ikke folk med gå-på-mod hører til i et iværksætter forum, hvor så?

Jeg TROR dine ønsker dækker en meget lille del af de behov der er på Amino... - hvilket også afspejles af de fora der er her. - Måske er der simpelthen brug for at andet, og anderledes, iværksætter-forum?!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Henrik AP:

Så der har vi cirkelen at de Karma liderlige springer på de nye jomfruer og agerer babysitter for dem ,  som selv  kunne finde svar, så hvor meget drive er der over disse personer !!!!

Jeg betvivler da heller ikke på at der er personer på Amino , som får betaling for at svare på det samme og det samme og det samme...... så der holdes et aktivt liv. -  tvivler på at disse gengangere svarere synes det er udviklende uden en form for betaling.

egentlig havde jeg lyst til at springe over, da du jo formentlig bare tror jeg lyver men: Jeg kunne jo være en af de karmaliderlige du referer til og jeg vil bare sige helt klart:

  • Jeg bliver ikke betalt for at svare, hverken hurtigt eller langsomt
  • Jeg er ikke voldsomt karmaliderlig men som alle andre er jeg da ikke vild med 1 stjerne
  • Jeg gør det fordi jeg tror det hjælper nogle helt nye som springer ind i iværksætteri med at komme videre. Jeg er helt enig i, at mange kunne ha googlet svaret og, at mange også springer ud i en masse helt uden nogen som helst baggrund for virksomhed, import, moms og skat osv - men det ændrer ikke ved, at jeg tror en god del kommer bedre videre med et hurtigt svar - end uden
  • Jeg har tid - og en vis erfaring og får faktisk også opdateret min egen viden og vedligeholdt den -  og meget længere er den ikke. Det startede faktisk med at jeg sagde ja til at bogføre og lave regnskab for et par nye selskaber min søn stiftede, og opdagede, at trods jeg mente jeg kunne regnskab (efter at ha været ledelse i svensk børnoteret koncern) - og så opdagede, at ET er at kunne læse regnskaber, noget helt andet er at kunne bogføre med alle de sjove regler der findes. Her var det mig der spurgte på Amino - og dygtige folk som Tonny Skov Pedersen, Henrik Koudahl og Peter revisor m.fl. som i sin tid gjorde min hverdag lidt hurtige og lettere Smile

Lidt sjovt du har så forudfattet en mening som er så gal i mit fald (og jeg tror ikke andre betales heller) - spring dog over når tråden for dig er helt uden interesse

ha en god dag

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Carsten.

Du har garanteret ret..! Det er nok bare mig der er lidt mystisk hvad det gælder.

Vil dog sige at der er rigtig mange posts og nyttige ting som jeg nyder at læse her inde, så kan ikke helt lade vær alligevel :-)

Hav en rigtig dejlig weekend.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

skysthelimit:
Tror bare generelt at dette skræmmer rigtig mange af de succesfulde iværksættere og ledere væk. Og det er jo i bund og grund deres spørgsmål og historier, at de fleste gerne vil læse. Altså ting der er relevante for en person med sin egen virksomhed.

du har nok ret i at succesfulde iværksættere som er igang med deres forretning ikke er de typiske Amino brugere. Amino har en del dygtige vil jeg sige, advokater - revisorer og andet godtfolk som helt gratis faktisk sidder og svarer (og måske også får en kunde her og der ud af det) , og det imponerer men det er ikke de store erhvervslederes forum. Det er der andre fora til - netværk, VL grupper - deres bestyrelser osv som dækker. Blandt dem giver det ikke plus point at være hyperaktiv på Amino - men "so be it"

Måske Amino kunne ha haft et forum som klart ikke var til begynder spørgsmål men til netværk for ledere - jeg tror bare ikke det ville blive brugt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)